Kertominen läheisille

Tällä nimenomaisella hetkellä muuten matkalla miehen vanhempien luokse kertomaan uutiset :joyful: Vähän jännittää että eihän miehen sisko ole spoilannut mitään (kerrottiin hänelle perjantaina), koska kuitenkin meidän elämän isoimmat uutiset kyseessä ja sanottiin että yhtään ei saa hiiskua. :sorry:
 
Meillä meijän äiti tietää kun oli käymässä meillä ja mun oireet olivat aika selvät. Muille ei olla vielä kerrottu. Itseäni ei yhtään huvittaisi kertoa kenellekään ja välillä ärsyttää kun mies intoilee isällensä kertomisesta. Sen jälkeen koko maailma tietää kun hölösuu pääsee vauhtiin :happy:
 
Hiphei, onnistuttii yllättämään appivanhemmat :joyful: olivat ilmeisesti niin asennoituneet että me vain matkustellaan etteivät odottaneet näitä uutisia vielä hetkeen.

Tekisi vähän mieli hyödyntää prinsessa Madeleinen raskausuutisia kun kerrotaan laajemmin sukulaisille ja kavereille :jimlad:
 
Huomenna, jos ultrassa kaikki hyvin niin voi mummuille kertoa (sitten tietää koko suku) :) Molemman vanhemmat ja sisarukset tietää, mutta pyydettiin sillon ku kerrottiin ettei kertoisi eteen päin ennen ku ollaan ultrassa käyty. Ja ei ainakaan vielä oo onnitteluja tullu miltään suunnalta :)
 
Eilen esikoinen oli nt-ultran ajan hoidossa miehen äidillä ja kun mentiin hakemaan, niin mies kertoi että meille tulee vauva. Miehen äiti oli arvannut, mutta ei kehdannut suoraan kysyä aikaisemmin. Kysyi heti että milloin kerrotaan muille ja kun vastattiin että ei me kerrota erikseen, että sitten kun alkaa näkyä ja jos joku kysyy, niin voidaan kertoa. Ei kyllä tykännyt että nyt hänen pitäis pitää salaisuutta, mutta sanoin että ei meitä haittaa jos hän perheelle haluaa kertoa, että kohta ne huomais kuitenkin.
Illalla puhuttiin että kenelle nyt sitten olis tarkoitus kertoa, mutta eipä tässä kiirettä ole. Reilun viikon päästä esikoisen kummit tulevat käymään suomessa ja heille on tarkoitus kertoa, koska me ei päästä matkustamaan heidän häihin, jotka ovat samassa kuussa kuin la. Mun läheisimmälle siskolle kerrotaan, kun hän tulee käymään ja veljelle tässä lähi viikkoina. Muutamille ystäville, ketä nähdään eniten, vois kertoa jo. Muut saavat sitten itse huomata.
 
Mun tekis mieli kertoo kaikille nyt kun ultrassa käyty ja ensimmäinen kolmannes takana :D Olen yrittänyt hillitä itseni ja vain yhdelle kaverille eilen viestitin (hällä laskettu aika nyt syksyllä) minkä lisäksi annoin siskolle luvan kertoa teini-ikäisille tytöilleen - sekä töissä esimiehelle kerroin :)
 
No nyt loputkin lähisuvusta tietää. Ihanasti appivanhemmat asian otti ja suhtautui. Tuleva setä vaikutti tyytyväiselle, kun ei nyt kuulemma tarttekkaan enää miettiä mihin tyttärelleen taeoeettomaksi jääneet vauva-ajan tarvikkeet saa työnnettyä :grin meiltä kun puuttuu ihan kaikki... Mitä nyt kehto onon mun äidillä tallessa vanhempien lasteni jäljiltä. Tuon kehdon aikanaan mummulahjaksi työkaverinsa hälle teki.
 
9+6 ja kaikki läheiset tietää. Oma äiti flippas ihan täysin, on pahemmissa hormoonihuuruissa kuin minä :laughing021 noh, hänen eka biologinen lapsenlapsensa joten annettakoon anteeksi. Appiukko taas puhuttelee tyyppiä "aatokseksi". Se on jotenki hellyyttävää ku se on sellanen karski äijä.
Mies haluaisi tehdä jossain vaiheessa jonku julkisen kuulutuksen aiheesta, mutta musta riittää kun meidän läheiset tietää. Ei tartte tässä vaiheessa vielä kaikkien kumminkaimojen ja fb tuttujen tietää.
 
Eilen kerroimme esikoisen kanssa mun äidille. Soitettiin synttäri onnittelu videopuhelu ja kun äiti kertoi että on yksin kotona, niin päätin käyttää tilaisuuden hyväksi ja pyysin esikoista kertomaan että meille tulee vauva ja hänestä tulee isosisko. Äiti onnitteli koko perhettä ja oli iloinen, kun esikoinen saa pikkusisarruksen ja iloitis sitäkin kun on tulossa saman ikäinen serkku, kun veljen vaimolla on la seuraavassa kuussa.
Huomenna ollaan menossa mun äidin syntymäpäiville, jossa on paikalla mun koko perhe ja sukulaisia, niin ajattelin että mielummin kerron nyt äidille, ettei huomenna sitten tarvi kenellekkään kertoa. Muut saa tietää sitten kun huomaa tai tiedä vaikka esikoinen huomenna päättää koko juhlaväelle ylpeänä ilmoittaa että meille tulee vauva ja hänestä tulee isosisko. Pari pv sitten hän teki tällaisen iloisen paljastuksen miehen veljelle.
Nyt olemme kertoneet molempien äideille ja miehen äiti on jo ainakin osalle perhettä kertonut. Luultavasti minunkin äiti kertoo jollekkin, kun en maininnut että ei olla vielä kerrottu muille ja ettei sais kertoa. Saas nähdä kuka sisarruksista tai sukulaisista tulee huomenna onnittelemaan ;D
 
Joko olette kaikki kertoneet? Meidän lähipiiri ei tiedä vieläkään :smiley-angelic006

Me ollaan kerrottu :) nt-ultran jälkeen kerrottiin mummuille niin nyt tietää kummallakin puolella koko suku :D kavereille sitte sitä mukaan ku oon nähny :)

Muoks. Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin jo aikasemmin :D
 
Muokattu viimeksi:
Sama täällä. Ihan lähimmille kerrottiin jo vkolla 9, muille sitten nt-ultran jälkeen. Ollaan huonoja salailemaan :rolleyes:
 
Eilen kertoin mummolle koska ollaan ehkä väliaikasesti hänen luo muuttamassa ja maha jo sen näköinen että ei olis jäänyt salaisuudeksi kovin kauan siellä :D hän on yleensä puhelias ja koko suku tiedä jos hän tiedä mutta täällä kertaa ehkä varovaisempi kun viime kerralla meni huonosti. Itse en ajo kertoa erikseen enää kenellekään, mutta ei ole niin paljon semmmosta oloa että kukaan ei vois tiedä :)
 
Täällä yhäkin kerrottu tasan kahdelle mun parhaalle ystävälle (jotka siis kuuli heti plussan jälkeen) sekä mun äidille muutama viikko sitten... Nyt kun nt-ultra alta pois niin voi hiljalleen ruveta kertoilemaan muillekin. Ensimmäisenä nyt varmaankin miehen 9-v tytölle jolle en itse ole halunnut kertoa ennen kuin tiedän että siellä joku on ja ainakin periaatteessa kaikki näyttää olevan kuosissa. En nimittäin tiedä onko tämä hänen mielestään nyt sitten lopulta hyvä vai huono homma... Kun mulle on kyllä selittänyt että olisi kiva jos meille vauva tulisi, mutta äidillään kun on uuden miehen kanssa lapsi niin on toisaalta taas siitä sanonut että toivoo ettei siskoa olisikaan...

Ja sitten omalle isälle puolisoineen ja mun veljelle haluan päästä kertomaan. Miehen vanhemmille ja isoäidillekin pitäisi hiljalleen kertoa, vaikka miehellä ei tunnu mitään kiirettä sen asian suhteen olevan. :rolleyes: Tosin muutenkin on sitä sorttia ettei tee asioista, tai itsestään, isoa numeroa niin ymmärrän kyllä tavallaan ettei jaksa sitä uutisesta syntyvää hälinää ja hössötystä. Totesikin jo silloin heti alkuun että tarviiko sitä kertoa, kyllähän sen kohta jo kaikki näkee?! :woot:

Muut sukulaiset ja tuttavat sun muut saa munkin puolesta sitten nähdä sen jahka rupeaa ylipäänsä mitään näkymään, en sillai itsekään mitään isoa numeroa halua tehdä asiasta. Plus että haluan ehkä nähdä ihmisten ilmeet siinä vaiheessa kun minä vannoutunut ikisinkku, kissoista lapsina puhuva lyllerrän jonnekin paikalle mahoineni. :grin
 
Meillä tietää miehen vanhemmat ja mun isä ja äitipuoli. Lisäksi ollaan molemmat kerrottu omille luottoystäville. Ja nämä kaikki on tienny että yritetään, koska tiesivät edellisestä keskenmenostaki. Raskaudestaki kerrottiin sitten hyvin alussa. Mun äiti ja sisko ei vielä tiedä mitään.

Olin jotenki aatellu, että nt-ultran jälkeen kerrotaan laajemmin, mutta nyt kun se lähenee niin tuntuu aika eriltä. Oon alkanu jotenki jännittämään sitä kertomista, enkä ehkä vielä haluaiskaan... Kumma tunne.
 
Mä pistin facebookiin sellasen kuvan mistä kaikki arvas, mut ei olla vieläkään aktiivisesti kerrottu ku molempien perheille ja muutamalle läheiselle kun asia on muuten tullu puheeks. Enkä aio silleen yksitellen asiasta kertoakaan, vaan huomaa ketkä huomaa :) Itelle tää tuntuu vieläki tosi epätodelliselta ja huomaan et aina vähän yllätyn ku neuvolassa kuuluu syke tai ultrassa näkyy pikkutyyppi. Jotenkin sitä esikoista odotti niin eri tavalla et kyttäili ihan kaikkea ja kuulosteli ja silitteli masua jne. Nyt tää jotenkin vaan soljuu menemään tässä perusarjen mukana..
 
Meillä kerrottiin tulevalle kummille jo heti plussattua, lähimmille siinä pikkuhiljaa kun mun vointi ollut niin huono, ettei ole voinut salata ja mummoille yms nt-ultran jälkeen aina jos nähty heitä.
 
Mä kerroin mun vanhemmille ja jännitti ihan yhtä paljon kun kahdesta aikaisemmasta raskaudesta kertominen. Ei oo mitään syytä ees jännittää koska mun vanhemmat on joka kerta ottanut uutiset ilolla vastaan. Kyllä helpotti, oon joutunut keksimään vaikka mitä selityksiä mun mustelmaisista käsistä xD Ne mustelmat ovat siis tulleet verikokeista ja nesteytyksestä. Nyt vielä pitäisi kertoa jossain vaiheessa miehen sukulaisille :)
 
Meillä siis oli tosiaan se tilanne, että vanhempien mielestä lapsenlapset riittää.. ja ensiviikolla ajateltiin tää tieto pläjäyttää tulemaan.. kyllä jännittää, mutta ei tätä oikein enää voi peittää, kun on ilmestynyt tuo vatsa ja kohta ne alkaa ihmetellä, kun ei olla aikoihin nähty :grin
 
Takaisin
Top