Kertokaa oireita ennen plussaa!

  • Ketjun aloittaja vierailija
  • Aloituspäivämäärä
Mulla dpo 8 ja tänään on ollut rusehtavaa tiputtelua, kiinnittymisvuoto? Muita oireita tällä hetkellä pahoinvointi, lievät päänsäryt ja kuumat aallot. Nännit vähän arat.
IKINÄ ei ole ollut mulla tiputteluvuotoa, eikä keho juurikaan reagoi menkkoihin tai pms:ään.

Tarkoituksella ei olla yritetty tulla raskaaksi (ja itse asiassa syön e-pillereitä mutta viime liuskan alusta unohdin ottaa yhden).
Aikajana täsmäisi, ja oireet on sen mukaiset että on käynyt iloinen vahinko. Pitkältä tuntuu odotus ensi viikon loppupuolelle että edes kannattaa tehdä testi (menkat pitäisi alkaa torstaina).
 
Heipparallaa. Täällä menossa dpo 5, tähän asti ei kummempia oireita kun että nivuset ja alamaha on olemassa,välillä nippailee/juilii. En muista yhtää millasia oireita oli kun esikoista odotin. Nyt vähä jänskättää tuleeko dpo 6-7 jotain kiinnittymis oireita. Onko muilla kokemusta,että millaiset valkovuodot ollut plussa kierrossa? Mulla ollut koko ajan melko runsasta,välillä jopa samanlaista kun ovulaatiossa,sellasta joustavaa ja läpinäkyvää.
 
Mulla ei ollut juuri mitään erityisempiä oireita ennen plussaa eikä myöskään sen jälkeenkään kovin voimakkaita, tässä keskenmenneessä. Ainoat joista aavistelin oli vatsan vilkas toiminta, rintojen turvotus (joskaan eivät olleet yhtään kipeät) ja väsymys. Oma olotila oli todella levollinen, eikä sitä tuttua menkkaränkkää näkynyt :grin Atooppinen ihottuma alussa paheni ja sitten hävisi.
Myöhemmin tuli sitten vasta pahoinvointi, vessassa ravaaminen, kuuma-kylmä kohtaukset, erilaiset himot tiettyjä ruokia kohtaan, turvotus yms.
Olen ehkä huono vastaamaan tähän ketjuun, kun tosiaan mulla tuli normaalit kuukautisetkin, mutta vain lyhyemmät ja luulin, ettei plussaa ole tullut, enkä testannut heti kk. jälkeen.. Selvisi sitten, kun meni kesken, että viikkoja olikin ollut jo reilut 6 ainakin eli olin hedelmöittynyt aiemmin, kun oletin ja suurimman osan ajasta viettänyt tietämättä olevani raskaana. Mutta erilaisena muihin kiertoihin se, että tosiaan olin alkuun tosi oireeton.
 
Heipparallaa. Täällä menossa dpo 5, tähän asti ei kummempia oireita kun että nivuset ja alamaha on olemassa,välillä nippailee/juilii. En muista yhtää millasia oireita oli kun esikoista odotin. Nyt vähä jänskättää tuleeko dpo 6-7 jotain kiinnittymis oireita. Onko muilla kokemusta,että millaiset valkovuodot ollut plussa kierrossa? Mulla ollut koko ajan melko runsasta,välillä jopa samanlaista kun ovulaatiossa,sellasta joustavaa ja läpinäkyvää.


Mulla oli runsasta, välillä joustavampaa, mutta toisinaan sellaista steariinimaista vähän kun purkkaa, vaikea selittää :grin hiukan myös kellersi ja sitä tuli ajoittain paljon. Hajutonta.
 
Mulla oli runsasta, välillä joustavampaa, mutta toisinaan sellaista steariinimaista vähän kun purkkaa, vaikea selittää :grin hiukan myös kellersi ja sitä tuli ajoittain paljon. Hajutonta.

Jännää,ihan ku mulla nyt ollu oviksesta lähtien :bag: testit kuumottaa kaapissa. Viikon päästä vois testailla!
 
Ainoa uusi oire oli runsas valkovuoto josta aavistelin et voisko olla. Aiemmin aina alkanut menkat tiputella hyvissä ajoin mut nyt ei tullu tippaakaan.
 
Onko kellään tullut näppyjä mihkään ennen plussaa? Mulla nyt ilmaantunut kaulaanen ole edes hikoillut tuskin ovat hiki näppyjä edes o_O plus flunssan oireita kuten oli kuopuksenkin alussa :)
 
Onko kellään tullut näppyjä mihkään ennen plussaa? Mulla nyt ilmaantunut kaulaanen ole edes hikoillut tuskin ovat hiki näppyjä edes o_O plus flunssan oireita kuten oli kuopuksenkin alussa :)

Täältä löytyy! Mulla ei ole finnejä juuri koskaan (oikeasti ei ikinä), mutta nyt on huulen vieressä aika mojova yksilö joka kasvaa päivä päivältä! :shifty: lisäksi tukkoista oloa myös. Kun malttais nyt odottaa vielä.. miks tää odottaminen onkin näin vaikeeta :hilarious:
 
Mulla räjähti naaman iho muistaakseni toissa päivänä. Alavatsan nippailut ja jomotukset vaan jatkuu sekä tissit ja varsinki oikea hellänä ja erittää. Se mua vähän arveluttaaki et miks vaan toinen. Vas.tissi myös vähän turvonnut ja arka muttei läheskään niin pahasti kuin oikea. Et onko normaalia
 
Alavatsa nippailut myös ja saa hyvin tarkasti katsoa kuinka nostaa 2v kuopusta syliin uh o_Onyt iski jopa flunssa muistaakseni ekassa ja tokassa raskauden alussa oli lunssa mulla :inpain: noh jos huomenna hakis testin pari katsoa mitä sanoo
 
Sain testiin plussan 30.1., ovulaation tunsin 15.1. Oireena oli oikeastaan oireettomuus ennen plussaa. Muissa kierroissa oli PMS-oireita laidasta laitaan ovulaation ja menkkojen välillä; kipeät tissit, mielialavaihtelut ja jatkuva palelu. Plussakierrossa näitä ei ollut, vaan olin todella tyyni ja rauhallinen, tissit kipeytyi vasta päivä pari ennen plussatestiä ja palelu alkoi vasta plussan jälkeen. Sitten alkoikin kovat menkkamaiset kivut kohdun kasvaessa.
 
Tuunpa minäkin tänne oireineni ihmettelemään ja jännittämään. Nyt olisi menkat jonkun neljä päivää myöhässä, mikä ei sinällää ole uutta. Tunnen ovikseni hyvin selvästi, ja sekin oli hieman myöhemmin kuin kalenterin mukaan olis pitänyt olla, mikäli tuntemuksiin on yhtään uskominen. Peitot kyllä heiluvat meillä hyvin ahkerasti, ja sekä laskennallisen että tuntemuksiin perustuvan ovulaatiopäivän ympärillä tuli puuhailtua reippaasti. ;p

Omituista tässä kierrossa on se, että mitään välituhruja en koskaan harrasta, vaan menkat alkavat aina rytinällä ja suht häijyjen kipujen kanssa, mutta nyt pari päivää sitten tuli vessassa käydessä paperiin hennon vaaleanpunaista limaa. Ihan kevyttä nippailua tuntunut myös vatsassa, ja hyvin hämmentävää, kivutonta lihasten supostelutuntemusta vatsalihaksissa. Ei siis supistelua vaan semmoinen jännä tunne. En osaa selittää paremmin Näin ei oo ikinä ennen käynyt, mikä hämmentää. Sit tätä ennen oli pari päivää todella heikko olo ja lämpöäkin nosti, minkä kuittasin vain alkavaksi flunssaksi. Alkoi vaan tuon yllätysliman jälkeen epäilyttää, jos oliskin jotain muutakin! :)

Koko ajan myös paleltaa ihan hitokseen paljon, ja pari kertaa on huipannut päässä oudoissa tilanteissa, kuten ihan vaan sohvalla makoillessa. Vessassa tuntuu myös saavan juosta ihan urakalla, mut tulee kyllä juotua vettäkin enemmän kun janottaa koko ajan, niin ei mikään ihme.

Yritystä alkaa olla takana kohta puoli vuotta, niin pakko yrittää pitää pään kylmänä ja malttaa vielä vähän ennen testailua, kun ei huvittaisi taas joutua pettymään. Ja vaikka miten yrittää olla kuulostelematta jokaista nippailua ja nappailua, niin ei sille näköjään mitään mahda toivottavasti tää tästä pikkuhiljaa tärppäis. Ikää alkaa kuitenkin jo olla jonkun verran näin ensimmäisen lapsen yrittäjälle (31-v), niin alkaa kuumotella vähän. :D
 
Tuunpa minäkin tänne oireineni ihmettelemään ja jännittämään. Nyt olisi menkat jonkun neljä päivää myöhässä, mikä ei sinällää ole uutta. Tunnen ovikseni hyvin selvästi, ja sekin oli hieman myöhemmin kuin kalenterin mukaan olis pitänyt olla, mikäli tuntemuksiin on yhtään uskominen. Peitot kyllä heiluvat meillä hyvin ahkerasti, ja sekä laskennallisen että tuntemuksiin perustuvan ovulaatiopäivän ympärillä tuli puuhailtua reippaasti. ;p

Omituista tässä kierrossa on se, että mitään välituhruja en koskaan harrasta, vaan menkat alkavat aina rytinällä ja suht häijyjen kipujen kanssa, mutta nyt pari päivää sitten tuli vessassa käydessä paperiin hennon vaaleanpunaista limaa. Ihan kevyttä nippailua tuntunut myös vatsassa, ja hyvin hämmentävää, kivutonta lihasten supostelutuntemusta vatsalihaksissa. Ei siis supistelua vaan semmoinen jännä tunne. En osaa selittää paremmin Näin ei oo ikinä ennen käynyt, mikä hämmentää. Sit tätä ennen oli pari päivää todella heikko olo ja lämpöäkin nosti, minkä kuittasin vain alkavaksi flunssaksi. Alkoi vaan tuon yllätysliman jälkeen epäilyttää, jos oliskin jotain muutakin! :)

Koko ajan myös paleltaa ihan hitokseen paljon, ja pari kertaa on huipannut päässä oudoissa tilanteissa, kuten ihan vaan sohvalla makoillessa. Vessassa tuntuu myös saavan juosta ihan urakalla, mut tulee kyllä juotua vettäkin enemmän kun janottaa koko ajan, niin ei mikään ihme.

Yritystä alkaa olla takana kohta puoli vuotta, niin pakko yrittää pitää pään kylmänä ja malttaa vielä vähän ennen testailua, kun ei huvittaisi taas joutua pettymään. Ja vaikka miten yrittää olla kuulostelematta jokaista nippailua ja nappailua, niin ei sille näköjään mitään mahda toivottavasti tää tästä pikkuhiljaa tärppäis. Ikää alkaa kuitenkin jo olla jonkun verran näin ensimmäisen lapsen yrittäjälle (31-v), niin alkaa kuumotella vähän. :D

Hei ihan hyvät mahkut on raskaudelle :wink
Mulla supisteli tosi voimakkaasti jo ennen plussaa ja sen jälkeen eli ihan mahdollisia oireita! Samoin toi jano ja kuume :woot:
 
Plussakierrossa multa puuttui PMS oireet, mitkä aiemmin alkoi noin viikkoa ennen vuotoa ja loppui pari päivää ennen (rintojen arkuus, ahdistus, mielialan vaihtelu).
Rintojen ja mahan aristus alkoi silloin pari päivää ennen kuin menkkoja odotin alkavaksi, mutta en uskonut niitä raskausoireiksi.
 
Finni ilmestyi leukaan ilman suklaan syömistä muutama pv oviksen jälkeen. Yleensä ei oo finnejä koskaan.
kuuma-kylmä kohtaukset
Kamala pissahätä aamuyöstä
Vasemman munasarjan jomottaminen
Hampaiden harjaus sai yökkimään
Etova olo hetkittäin
Itkuherkkyys ja tunteellisuus
Rintoja kihelmöi ja nännipihat aavistuksen tummentuneet
Unet tosi selkeitä
Hengästyminen helposti

plussasin eilen :)
 
Hermot alkavat mennä, mutta yritän olla vielä tekemättä testiä. En vielä tiedä kierron pituutta, koska jätin ehkäisyn pois vasta 3 kk sitten. Kuukautisten pitäisi ehkä alkaa sunnuntaina.

Minulla on ollut nyt yli viikon sekä flunssaoireita että muita oireita vaihtelevasti:

Kova väsymys, joka vaihtelee päivittäin
Päänsärkyä
Etova olo välillä
Röyhtäilyttää
Närästystä monena päivänä (vaikken ole syönyt mitään sellaista, mikä sitä aiheuttaisi)
Vatsakipua
Nännit ja rinnat välillä kipeät
Matala ärsytyskynnys

Herkkä testi on ostettuna (jonka voisin tehdä jo 4 pv ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää), mutta kun en ole varma kierron pituudesta.

Jos odottaisin sunnuntaihin...
 
Kävin tänään ostamassa clearbluen raskaustestin viikkonäytöllä ja sen testin teen huomenna. Saa nähdä mitä se näyttää sit.

Olen kuullut että halvat testin näyttää negaa vaikka olisi raskaana 1-3 viikolla. Tuo digitaalinen näyttäisi paremmin ja helpommin. Onko näin? Mua jännittää ja pelottaa tehdä huomenna testi. Toivoisin että näyttäisi positiivista.

Menkat 17pv myöhässä. 14.3 olisi pitänyt näkyä. Viime viikon ke ja la halvat raskaustestit näytti negaa.
 
Ennen plussaa muistan vain sen oireettomuuden ja en ilman raskaustestiä olisi ikinä arvannut, että tärppäsi. Oireet alkokin sitten muutama päivä positiivisen testin jälkeen.
 
Mulla tuli heti ovispäivän iltana tissit tosi kipeiksi, joka on mulle normaalia menkkoihin asti, mutta plussakierrossa kipu helpotti dpo 4. Tämän jälkeen tissit vain hieman arat koko ajan ja nenä todella tukossa reilun viikon. Valkovuotoa joka päivä ja se ei ole itselleni normaalia.
Dpo 5 kova polttava kramppi kohdun seudulla ja yöllä lievempi.
Dpo 6-7 ei erikoista.
Dpo 8 alaselässä ja mahassa lievää vihlontaa, joka on mulle normaalia luteaalivaiheessa. Päänsärkyä.
Dpo 9 lämmöt tippuivat 36.4:ään, kun on luteaalivaiheessa aina 37. Kiinnittyminen? Päänsärkyä. Tästä eteenpäin heräilyä joka yö ja virkeänä valvomista.
Dpo 10 polte/paine alaselässä ja mahassa. Testihullu pääsi vauhtiin, aamulla nega. Iltapäivällä selkeä haalea haamu apteekin ultraan. Päänsärkyä.
Tämän jälkeen viiva vahvistui joka päivä ja paine/polte jatkui noin viikon. Vihlontaa "kohdun reunoilla" joka päivä, joka välillä ulottui alapäähän.
Dpo 13 digitestiin 1-2 viikkoa. Tissikipu alkoi voimistua joka päivä tästä eteenpäin ja turvotus alkoi.
Dpo 15 digitestiin 2-3 viikkoa.
Dpo 16-18 kovia menkkakramppeja öisin muutaman kerran, valkovuotoa. Närästystä ja hirvittävää väsymystä.
Dpo 19 kipua munasarjoissa tunnin verran (molemmista folli puhjennut). Nännit superkipeät ja tissit kipeät.

Nyt 4+4, toivottavasti pysyy matkassa. :Heartred
 
Takaisin
Top