Kertokaa oireita ennen plussaa!

  • Ketjun aloittaja vierailija
  • Aloituspäivämäärä
V

vierailija

Vieras
Heippa! :happy:

Nyt kiinnostaisi kovasti kuulla millaisia oireita teillä muilla on ollut ennen plussaa / aivan alkuraskaudessa
/ oviksen jälkeen?
Tällä taas kuumeillaan onko tärpännyt, kovasti olen yrittänyt kuunnella kehoa josko jotain muutosta tapahtuisi.
Tässä nyt hieman omia tuntemuksia, kertokaa toki voisiko kyseessä olla raskus?

- Ovis ollut noin 25.11 - 27.11

- Noin viikko oviksesta, oli parina päivänä nippailuja / vihlaisun tunteita alavatsassa sekä parina päivänä pyyhkiessä paperiin jäi pariin otteeseen vaalenpunaisen sävyistä / kerran verensekaista vuotoa. (onko kyseessä ollut kiinnittyminen? o_O)

- Parin päivän ajan ollut välillä kummallinen olo, jollain tavalla heikottaa, tänä aamuna todella huono olo hetken.

- Yleensä jaksan valvoa helposti pitkään ilman ongelmia, mutta nyt parina päivänä olen väsynyt ihmeen aikaisin.

- Tänään ollut toisella puolella alavatsaa kipuilua, ei ihan samaa kuin menkoissa mutta vastaavaa.


Menkkojen pitäisi alkaa noin 2-3 päivän päästä joten jännitetään sinne asti..
Testihän sitten totuuden kertoo, mutta mitä mieltä te olette? :nailbiting:
 
Kääks! Toivotaan todella, että olisi tärppäillyt. :) Minusta nuo oireet kuulostavat oikein lupaavilta - vaikkakin omaa kokemustietoa minulla ei aiheesta ole, sillä esikoista yrittellään tällä hetkellä.

Mulla on ollut ovulaatio ihan samaan aikaan kuin sinulla, joten jännän äärellä ollaan. Mä olin malttamaton ja testailin eilen "ei herkällä" testillä, negaa näytti. Nyt yritän laittaa jäitä hattuun ja odotella testaamista loppuviikkoon (ellei kuukautiset ennen sitä ala). Mulla olotila on ollut aika normaali, silloin tällöin nappailee alavatsasta, ja se tuntuu tosi pinkeältä. Välillä pientä kuvotuksen tunnetta. Nämä voivat tosin olla menkkojen esioireitakin. Itsestä tuntuu, että sen jälkeen kun alettiin yrittämään lasta, niin noita omia kehontuntemuksia on alkanut tunnustelemaan entistä herkemmin.
 
Ihanaa kun joku vastaa ja voi kertoa omia kokemuksia! :Heartred
Täällä todellakin ollaan jännän äärellä :nailbiting:
Kuukautisten pitäisi alkaa huomenna, mutta jos ei niin jään odottelemaan vielä pariksi päiväksi.
Ennen kuukautisia noin 1-2 päivää ennen alkaa jo yleensä menkkakivut, mutta nyt niitä ei ole.
Täytyy toivoa että olisi tärpännyt! :wink
 
Kääks! Toivotaan todella, että olisi tärppäillyt. :) Minusta nuo oireet kuulostavat oikein lupaavilta - vaikkakin omaa kokemustietoa minulla ei aiheesta ole, sillä esikoista yrittellään tällä hetkellä.

Mulla on ollut ovulaatio ihan samaan aikaan kuin sinulla, joten jännän äärellä ollaan. Mä olin malttamaton ja testailin eilen "ei herkällä" testillä, negaa näytti. Nyt yritän laittaa jäitä hattuun ja odotella testaamista loppuviikkoon (ellei kuukautiset ennen sitä ala). Mulla olotila on ollut aika normaali, silloin tällöin nappailee alavatsasta, ja se tuntuu tosi pinkeältä. Välillä pientä kuvotuksen tunnetta. Nämä voivat tosin olla menkkojen esioireitakin. Itsestä tuntuu, että sen jälkeen kun alettiin yrittämään lasta, niin noita omia kehontuntemuksia on alkanut tunnustelemaan entistä herkemmin.

Niin ja tule toki kertomaan miten kävi, oli tulos sitten loppuviikosta positiivinen tai nega!
Toivotaan molemmille parasta! :Heartpink
 
Minulla plussa kierroissa perinteiset pms oireet ovat jääneet pois. Mm en ole saanut raivokohtauksia, en ole hikoillut, vatsa ei ole krampannut, selkä ei ole ollut kipeä tms. Näiden tilalla on ollut noin dpo 6-7 alkaen tunteellisuutta, itkuherkkyyttä, alavatsan nipistelyä ja pistelyä, nuha oikeasti joka kerta ja kova palelu, joka pahenee iltaa kohden. Osa on ollut kemiallisia raskauksia ja silloin oireet ovat hävinneet nopeasti plussan jälkeen. Siitä olen aina tiennyt, ettei kannata liputtaa turhaan.
Tsemppiä jännäilyyn. Toivotaan parasta!
 
Kiitos kokemuksesta! :happy:

Pitää toivoa, että pääkoppa kestää tämän tiedottomuuden ja odottelun :grin
Vieläkään ei ole tullut mitään menkka kipuihin liittyvää särkyä tai kipua, aina ennen menkkoja sellaiset on ja aina saa juosta vessassa tarkistamassa onko alkanut.
Nyt kuitenkaan mitään sellaista en ole havainnut, edelleen välillä tuntuu vihlontaa tai nippailua alavatsassa
tai vain vasemmalla puolella alavatsaa.
Yleensä myös menkkojen aikaan nännit kipeytyy, mutta nyt sitäkään ei ole.
Ainut hieman varma tieto että nyt olisi tärpännyt on se oviksen ja menkkojen välissä oleva viikko, jolloin parina päivänä tuli paperiin vaaleanpunaista vuotoa ja samaan aikaan myös nippailut,
jos kiinnittyminen ois sillon tapahtunut. :angelic:
Testin haluaisin jo tehdä, mutta kai se on pakko odotella viikonlopun suuntaan niin sais kaiketi varmemman tuloksen :grin
 
Ei luultavasti tärpännyt täällä, tein toisen testin (en millään malttanut odotella menkkojen alkupäivään), ja negaa näytti. Nyt siis jo dpo 13, olen siis aika varma, että menkat sieltä kohta rävähtää.
Mutta toivottavasti joululoma olisi tänä vuonna edellisiäkin maagisempi, ja silloin onnistaisi. :Heartred

Tosi paljon tsemppiä piinailuun myös muille!
 
Mä haluun jo tehä testin! Mutta ku pitäis malttaa huomiseen! Haluisin ees haamun :D
Nyt ois dpo13.. :wink

On ollu rintojen arkuutta, turvotusta, koko ajan nälkä mutta myös huono olo!
 
Mulla oli ovis 9.12. Ja siitä n. Viikon päästä oli pientä nipistelyä alavatsalla ja satunnaisia menkkakipuja. Samoihin aikoihin alkoi olla aamuisin yökötystä ja iltaa kohden turvotusta ja poskien kuumotusta. Nämä samat oireet on ollu kahdessa edellisessä kierrossa joista myös plussat tullu joten pieni aavistus oli :) perjantaina sitten oli kovempia menkkakipuja alaselässä ja tuli pientä vuotoa parin tunnin ajan. Silloin tein ekan selvän plussan eli dpo11. Nyt dpo14 ja viiva vahvistunut, samoin oireet!
 
18.12 piti menkkojen alkaa mutta eivät ole alkaneet. Tänään tein testin ja näytti negatiivistä. Menkat 5pv myöhässä. Odotellaan vielä ja teen loppuviikosta uuden testin.
 

Liitteet

  • IMG_20191223_123420.jpg
    IMG_20191223_123420.jpg
    19 KB · Katsottu: 505
  • IMG_20191223_123424.jpg
    IMG_20191223_123424.jpg
    18.5 KB · Katsottu: 551
Mulla tuli heti oviksen jälkeen tissit kipeäksi ja nyt ne on turvonneetki vähän. Ei normaalikierrossa oo päiväkausia tissit hellänä:nailbiting:
Nyt siis jo kuudetta päivää kipeät. Seuraava kierto pitäs alkaa vajaa viikon päästä, saas nähä..
 
Mulla tuli heti oviksen jälkeen tissit kipeäksi ja nyt ne on turvonneetki vähän. Ei normaalikierrossa oo päiväkausia tissit hellänä:nailbiting:
Nyt siis jo kuudetta päivää kipeät. Seuraava kierto pitäs alkaa vajaa viikon päästä, saas nähä..
 
Kiinnostaisi täälläkin tietää millaisia oireita oli vai oliko mitään :)
Täällä jännän äärellä taas jälleen, mut luulen, että on vaan harvinaisen voimakkaat pms-oireet.. Kuinka nopeasti ovulaatiosta teille nuo oireet ilmaantui? Mulla ollut ovulaatiosta asti liuta oireita, mut kun oon näitä kirjaillut jo aiemminkin ylös, ja vaikea tosiaan erottaa, et onko vaan pelkkää omaa toivomusta, vahvoja pms-oireita vai sitten sitä toivottua raskausoiretta.. :dead:
Joka tapauksessa menkkoihin vielä aikaa mut nyt on ollu niin hirveä turvotus päällä, ettei tottakaan.. Maha on herkillä jatkuvasti ja vessahätä on koko ajan, mut sitä nyt on ollut aiemmissakin kierroissa. Pää vaan kipuilee varmaan päivittäin ja selkäsäryt olleet jumalattomat viime aikoina, sinällään ei mulle uutta, mutta se on, etten oviksen jälkeen ole oikein nukkunut..valvoskelen yöllä, vaikkei murheet paina...yleensä siis nukun tähän aikaan kun tukki ja näen, mitä vallattomampia unia. Tää on kummallista, että uni on näin surkeaa. Lisäksi kunnon finniarmeija on hyökännyt kasvoille ja hiukan muuallekin. :nailbiting:
Toisaalta en jaksaisi hirveästi ladata uskoa tähän oireistoon, kun aiemminkin on se pettymys sieltä sitten tulla tupsahtanut.. Ja varsinkin, kun aina on oireita tähän aikaan kuusta.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle tuli menkkoja edeltävällä viikolla tosi huono ja heikko olo. Piti olla ihan pari päivää pois töistä, kun olin varma, että olen tulossa kipeäksi. Kolme päivää ennen odotettua menkkojen alkamispäivää tein rfsu:n puikkotestin (varhaiseen testaamiseen sopiva), joka näytti negaa. Tämän jälkeen olin varma, että flunssaa se on. Kun menkat eivät sitten alkaneetkaan silloin, kun piti, tein clearbluen testin ja siinä oli plussa. Olin niin epäuskoinen, että tein seuraavana päivänä vielä digin, jossa luki "raskaana". Silloin uskoin asian todeksi ja tajusin, että oireet olivatkin raskausoireita. :)
 
Hei,
Tulen tähän myös omien oireideni kanssa.
Kaksi lasta ennestään mutta edellisestä raskaudesta jo yli 10v

Edellinen kiertoni oli jostain syystä vain 26 päivää (yleensä 28-34). Joten ovulaation ajankohta hieman epäselvä...

20.12 oli touhuilut josta epäilisin että raskaus olisi voinut tapahtua. Ensi viikon alussa pitäisi alkaa menkkojen.

Viime pe 3.1 oli hirveät vatsakivut sekä huonovointisuus(mietin jo pitäisikö mennä lääkäriin niiden kanssa). Nyt on sen jälkeen ollut:
-Rinnat arahkot/hieman pinkeät
-pahoinvoinnin tunnetta
-ruoka ei maistu (yleensä syön ennen menkkoja paljon)
-alaselkä kipeä
-vatsalla jos jonkinlaisia nippailuita
-sellainen ”tunne” että olisi raskaana


pms oireilua on ollut, mutta yleensä vain n2-3 pv ennen menkkoja (ei yli 10pv ennen) ja kaikki em. Voivat siihenkin kuulua, erona on kuitenkin nyt vielä se että olen mieleiltäni todella rauhallinen. Yleensä ennen menkkoja kaikki ärsyttää.

onko muilla ollut vastaavanlaista ja mikä ollut lopputulos?
 
Hei,
Tulen tähän myös omien oireideni kanssa.
Kaksi lasta ennestään mutta edellisestä raskaudesta jo yli 10v

Edellinen kiertoni oli jostain syystä vain 26 päivää (yleensä 28-34). Joten ovulaation ajankohta hieman epäselvä...

20.12 oli touhuilut josta epäilisin että raskaus olisi voinut tapahtua. Ensi viikon alussa pitäisi alkaa menkkojen.

Viime pe 3.1 oli hirveät vatsakivut sekä huonovointisuus(mietin jo pitäisikö mennä lääkäriin niiden kanssa). Nyt on sen jälkeen ollut:
-Rinnat arahkot/hieman pinkeät
-pahoinvoinnin tunnetta
-ruoka ei maistu (yleensä syön ennen menkkoja paljon)
-alaselkä kipeä
-vatsalla jos jonkinlaisia nippailuita
-sellainen ”tunne” että olisi raskaana


pms oireilua on ollut, mutta yleensä vain n2-3 pv ennen menkkoja (ei yli 10pv ennen) ja kaikki em. Voivat siihenkin kuulua, erona on kuitenkin nyt vielä se että olen mieleiltäni todella rauhallinen. Yleensä ennen menkkoja kaikki ärsyttää.

onko muilla ollut vastaavanlaista ja mikä ollut lopputulos?


Mulla oli ovis kp 15 ja noin 3-4 päivää sen jälkeen iski kauheat menkkajomotukset. En muista et normaalisti niitä tulis jo noin paljon ennen menkkoja. Huomenna tai ylihuomenna pitäis menkat alkaa ja munkin mielestä olo on yllättävän tyyni. Onestepillä sain puhtaan negan tänään. Sillä sain tosin viimeks myös,vaikka apteekin testillä tuli jo selkeetä viivaa.
 
Saas nähdä kuinka käy..
Omat oireet nyt hieman laimentuneet, selkä ei ole enää niin kipeä ja vatsaa ei koko ajan tunnu ”omituiselta” Pieniä nippailuja/vihlaisuja silloin tälläoin. Pahoinvointi ei jatkuva, mutta pahenee jos ruokailusta pitkä aika( yli 2h). Mutta edelleenkään ei oikein tekisi mieli mitään syödä... Tissit hieman arhakot ja mieli edelleen lauhkea . Testin kanssa pitää varmaan odotella vielä.. nyt kp 23/29
 
Mulla oli ovis kp 15 ja noin 3-4 päivää sen jälkeen iski kauheat menkkajomotukset. En muista et normaalisti niitä tulis jo noin paljon ennen menkkoja. Huomenna tai ylihuomenna pitäis menkat alkaa ja munkin mielestä olo on yllättävän tyyni. Onestepillä sain puhtaan negan tänään. Sillä sain tosin viimeks myös,vaikka apteekin testillä tuli jo selkeetä viivaa.

onko tullut ”selvyyttä” ? :)
 
Muokattu viimeksi:
Hei,
Tulen tähän myös omien oireideni kanssa.
Kaksi lasta ennestään mutta edellisestä raskaudesta jo yli 10v

Edellinen kiertoni oli jostain syystä vain 26 päivää (yleensä 28-34). Joten ovulaation ajankohta hieman epäselvä...

20.12 oli touhuilut josta epäilisin että raskaus olisi voinut tapahtua. Ensi viikon alussa pitäisi alkaa menkkojen.

Viime pe 3.1 oli hirveät vatsakivut sekä huonovointisuus(mietin jo pitäisikö mennä lääkäriin niiden kanssa). Nyt on sen jälkeen ollut:
-Rinnat arahkot/hieman pinkeät
-pahoinvoinnin tunnetta
-ruoka ei maistu (yleensä syön ennen menkkoja paljon)
-alaselkä kipeä
-vatsalla jos jonkinlaisia nippailuita
-sellainen ”tunne” että olisi raskaana


pms oireilua on ollut, mutta yleensä vain n2-3 pv ennen menkkoja (ei yli 10pv ennen) ja kaikki em. Voivat siihenkin kuulua, erona on kuitenkin nyt vielä se että olen mieleiltäni todella rauhallinen. Yleensä ennen menkkoja kaikki ärsyttää.

onko muilla ollut vastaavanlaista ja mikä ollut lopputulos?

Miten T1ntt1 sulla? Oletko jo tehnyt testiä? :)
 
Takaisin
Top