Kerro itsestäsi jotain.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, olen 20-vuotias, mieheni on 21. Olemme olleet yhdessä 4 vuotta joista vuosi ollaan oltu naimisissa. Asumme Etelä- Suomessa. Perheeseemme kuuluu 9kk vanha poika. Ja 3 vuotias shetlanninlammaskoira. Haluaisimme toisen lapsen, että lasten ikäero pysyisi pienenä. Tarkoitus olisi, että jäisi tämä toinen lapsi sitten viimeiseksi lapseksi. Raskaus aikaa odotan innolla, koska minulla ei ole mitään tietoa siitä minkälainen siitä on tulossa, kun ensimmäinen raskaus oli helppo. Mitään vaivoja ei ollut ja synnytys oli helppo, ilman kivunlievityksiä ja lapsi on ollut helppo. Ei ole vielä kertaakaan ollut sairaana. Että saas nähdä käykö nyt kaikki päinvastoin. :)

Tääl masua kasvattelee 24-vuotias mamma :) Perheeseen kuuluu aviomies 27v ja pieni mutta pippurinen 1v poika<3 asumme paritalossa, n. 2km päässä kaupungin keskustasta. tämä raskaus oli todella toivottu yllätys! esikoinen sai alkunsa hormonihoitojen avulla, koska luomusti raskautuminen olisi ollu mahdotonta. odotimme samoja ongelmia myös tästä raskautumisesta, sillä olin käynyt kesällä lääkärissä, jossa todettiin raskautumisen luomusti olevan edelleen vaikeaa. vauvakuumeilua on ollu vaihtelevasti monta kuukautta ja ehkäisy jätettiin pois elokuussa.edellisenä iltana ennen raskaustestin tekoa käytiin keskustelua tulevaisuudesta ja toisesta lapsesta , olin ite ihan maassa, koska pelkäsin että ehkä emme koskaan voisi edes toista saada, ensimmäinenkin oli niin kovan työn takana. lisäksi mulla oli tullut taas vahvoja endometrioosi oireita , päätettiin et haen ensin apua vatsakipuihin endon selvittämiseksi , samalla tietty jatkettaisiin raskautumis yritystä. sovittiin et soitan lääkäriin heti seuraavana päivänä ja teen raskaustestin aamulla, ihan vain raskauden poissulkemiseksi, jotteivat ala lääkärissä sitä epäilen, kun menkat oli jälleen kerran myöhässä... kumpikaan ei pienessä mielessään olisi uskonu, et jo silloin masussa kasvoi pieni elämä. aamulla raskaustestin tehtyä, tulos oli shokki !! piti toinenkin testi tehdä, niin epäuskoinen olin !:) nyt olo on kuin lottovoittajalla!><3>

Hei kaikki!
Olemme mieheni kanssa 26 vuotiaita, yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja 4 vuotta naimisissa. Meillä on kaksi tyttöä, huomenna täyttää nuorempi vuoden ja vanhempi tammikuussa 3 vuotta. Kolmatta suunniteltiin ja lokakuussa jätin pillerit pois ja heti tärppäs! Ihanaa olla kesällä viimesillään :) La 20.7.

Asutaan pienen kylän keskustassa omakotitalossa. Kotona olen ollut lasten kanssa. Töitä en ole oikeastaan koskaan tehnyt, mutta kahteen ammattiin olen valmistunut. Meillä on akvaario, ja tällä hetkellä 24 kalanpoikasta :) Koirakuume käy aina välillä korkealla, mutta vielä ainakaan emme sellaista ole hankkinut..

Hei kaikki,
olen kolmepymppinen rouvashenkilö. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 15v ja naimisissa 7v. Meillä on 6v poika joka on saanut alkunsa lapsettomuushoitojen avulla. Meille ei pitänyt olla mahdollista tulla raskaaksi ilman hoitoja, mutta näin siinä pääsi kuiten käymään =) Vasta kolmannesta raskaustestistä (verikokeesta) uskoin että totta se on. Ja tämähän on meille enemmän kuin lottovoitto. Olimme jo aikaa sitten sopeutuneet tilanteeseen ja luovuttaneet yrittämisen, koska emme enää halunneet lapsettomuushoitoihin ryhtyä.. elämä osaa yllättää, nyt vain toivotaan että kaikki menee hyvin. Eilen kävin yksityisellä ultrassa, kun en malttanut odottaa ja siellähän se vauveli köllötteli oikeassa paikassa ja sydän sykkivänä <3 laskettu aika on 26.7.
Asumme Lapissa tuntureiden ympäröimässä kylässä paritalossa (3h 64m2) ja ahtaaksi kyllä käy, mutta muutama vuosi ajateltiin tähän vielä mahtua, kunnes rakennamme omakotitalon, tosin en tiedä miten pinnasängyn tuonne huoneeseen mahdutan ;). Perheeseen kuuluu myös kaksi karvakuonoa ja eikä ihan pienimmästä päästä, ovat meinaan Berninpaimenkoira uroksia =)
Mutta nyt lähden syömään riisipuuroa jos sillä saisi hetkeksi tämän pahan olon taltutettua ;)

Mä oon 27 ja mies 28 Meillä on 13 kk ikäinen tyttö ja nyt ootellaan toista. Mies on irlantilainen ja muutettiin dublinista suomeen elokuussa. Mä oon töissä ja mies kotona tytön kanssa. Toivottavasti mies sais töitä niin mä voisin jäädä kotiin :) Täältä toivon saavani juttuseuraa ja oikeita ystäviä. Kaverit ovat vaihtuneet monen vuoden ulkomailla oleskelun seurauksena ja olisi kiva kos täältä löytyisi vaikka kahvi tai lenkkiseuraa :) Asutaan vantaalla mun omassa pienessä kaksiossa, kohta varmaan täytyy alkaa etsimään isompaa kotia kun tää alkaa käydä vähän ahtaaksi. La on omien laskujen mukaan 30.7

Täältä liittyy mukaan yksi! Olen nuori tuleva äippä, heinäkuussa pitäisi syntyä ensimmäinen jos vaan kaikki menee hyvin. Parisuhteessa olen ihanan miehen kanssa, ikää minulla vasta 19-vuotta, mutta teen mielummin lapset nuorena.  Opiskelen tällä hetkellä, mutta vauvan tulo ei juurikaan pääse sitä häiritsemään. Täällä mietityttää monikin asia, mutta eiköhän ne tästä ajan kanssa selviä :) 

Täällä kirjoittelee 27-vuotias nainen Tampereelta. Yhteistä taivalta avomiehen kanssa on kuljettu reilu neljä vuotta ja nyt ensimmäinen lapsi meille tuloillaan. Tällä hetkellä perheeseen kuuluu kaksi kissaneitiä. Itselläni on amk-opinnot loppusuoralla ja tarkoitus on saada tutkintotodistus käteen ennen pienokaisen syntymistä eli siinä on motivaatiota kerrakseen. :)

Heippa kaikille!

Itse vasta tänään uskaltauduin foorumille kertomaan raskaudestani, joten hieman jännittää ;) Olen siis 19-vuotias nuori nainen Etelä-Suomesta ja odotan esikoistani. Lapsen isän kanssa emme kuitenkaan vielä asu yhdessä, sillä paikkakunnaltamme ei vielä ole löytynyt sopivan kokoista asuntoa, johon kaikki kolme mahtuisimme. 
Laskettu aika on 15.7, eli vielä on matkaa jäljellä.

josko minäkin kirjoittaisin itsestäni tänne jotakin :)
Eli Tampereella odotetaan meidän perheeseen toista tulokasta,esikoinen on alle vuoden. Meitä ilahduttaa täällä kotona myös, koira joka on ollut tosi ihana esikoisen syntymän jälkeenkin,tullet tosi hyvin toimeen keskenään <3 perheeseen kuuluu myös lasten isä eli minun avopuolisoni :) ikää minulla on 29 vuotta ja harrastukset ovat jääneet hieman sivurooliin,mutta ulkoiltua tulee paljon koiran takia että vaunulenkkiä :)

Moikka vaan ja Onnea meille kaikille!

Tää itsestä-jotain-kertominen on pitäny tehä jo pitkään; lähinnä itselleen tiivistääkseen elämäntilanne muutamaan riviin, jospa se helpottaisi tätä ihmettelyä, kuinka kaikki nyt muuttuu, minusta tulee Äiti.

Olen 27 -vuotias nainen savosta kotoisin, mutta töiden perässä Helsinkiin 3 ja puoli vuotta sitten muuttanut. Mieheni 33 -vuotias ja syntyisin pk-seudulta. Ollaan kolme vuotta nyt oltu yhdessä ja kihlauduttiin toissa kesänä. Häiden piti olla ensi elokuun alussa, mutta ihanan esikoisuutisen myötä siirretään niitä eteenpäin.
Kaksiossa asustellaan ja ollaan haaveiltu omasta talosta vähän kauempaa ruuhkista, mutta toistaiseksi pysytään vuokralla, talon osto mahdollisine remppoineen olisi ehkä hieman liikaa tähän. Varattiin tuossa kaksi koiranpentua ennen raskautumista, eikä edes millään harjoitusvauva-meiningillä, mutta nyt niitä sitten opetellaan säännöllistä arkirytmiä, huolehtimista, opetetaan sisäsiisteyttä, kehutaan ja kielletään.
Molemmat teemme kolmivuorotyötä sosiaalialalla ja mies opiskelee vielä siihen päälle. Kaksion huomattiin jo hurtukaisten kotiuduttua käyvän pieneksi saati sitten vauvashow tähän, joten nyt on muutto isompaan edessä.
Kesäkuun alusta jätettiin ehkäisy pois ajatuksella tulee-jos-on-tullakseen ilman mitään ovulaation laskemisia ym. suorittamista ja marraskuun lopulla sitten tuli hyvin vahva tunne, että nyt on pulla uunissa. Oli hienoa huomata omasta kropasta ja jostain vaistosta, että tajusi asian ennen testin viivoja. 
Hurjan paljon tosiaan tulee mietittyä, kuinka paljon elämä muuttuu lapsen myötä. Kuinka paljon tulee pohjatonta rakkautta ja vastuuta loppu elämäksi. Ei minun tarvitse äitiytymisen myötä muuttua, mutta tuo se minuun paljon lisää.

Jospa minäkin muutamalla lauseella kerron hieman ketä olen. :)

Täällä siis kirjoittelee 27-vuotias Helsingistä "maalle" muuttanut nuori rouva. Kaupungin vaihdoin mielelläni rauhallisempaan elämäntahtiin ja omaan taloon, jossa asustaa minun ja 35-vuotiaan mieheni lisäksi 5-vuotias poikani sekä 1-v kissaneitimme. Häitämme tanssittiin viime syksynä ja sovimme, että vauva saa häiden jälkeen tulla jos on tullakseen. Näinpä tämä päätti sitten samointein häämatkalla napata. :) Made in NYC -body pitäisi varmaan laittaa tilaukseen. :) Vakituisissa työsuhteissa paiskimme hommia, minä sosiaalialalla ja mieheni markkinointipuolella. Jatko-opiskeluja olen vääntänyt tässä töiden ohella ja valmistuminen olisi haaveissa vauvaloman aikana. Katsotaan nyt. :) Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin ja suunnitelmissa olikin, että voisin nämä eskari ja eka-luokan olla kotona "pienen" opintotaipaleen aloitusta tukemassa.

Onnea vielä paljon kaikille odottajille! Olen jotenkin hämilläni, että teitä heinäkuisten kanssaodottajia on näin paljon!

Täällä tämmönen 26-vuotias esikkoaan odotteleva (LA 25.7.). Kuten tuo nimimerkkikin kertoo niin toistaiseksi ainakin näyttää siltä, että meidän perheessä elellään vaavan kanssa kaksin. Tai kolmin aina välillä - mulla kun on "yhteishuoltajuus" koirastani vanhempieni kanssa. :) Taitaa tää tuleva yksinhuoltajuus olla monelle muulle suurempi ongelma, kuin mulle itelleni. Tietysti mietityttää oma jaksaminen ja on paljon asioita joita mielellään jakaisi sen toisen vanhemman kanssa. Vaan onneksi on tiivis tukiverkko ympärillä ja kova luotto siihen, että pärjätään me kaksinkin. :))

Kotia meille laittelen tämmöseen pieneen kerrostalokaksioon pienehkössä kaupungissa. Mulla asuu tässä ystäviä ja sukua reilusti ihan kävelymatkankin päässä, joten näissä nurkissa ois tarkotus pyörii niin kauan ku se vaan mukavasti onnistuu.

En malttais ootella, että saan pienokaiseni ekan kerran syliin. <3 :D

Täältä kirjoittelee 23-vuotias onnellinen tulevan pojan äiti. Perheeseen kuuluu minun lisäkseni tuo ukkelini ja meidän kissa. =)
Ensimmäistä lasta odotellaan, jännityksellä, kun kummatkin on aika vilkkaita tapauksia, josko pojasta tulee yhtä villi tapaus. =)
Raskausaika on ollut suhteellisen helppo lukuunottamatta alussa parin kuukauden pituista jaksoa, jolloin oli kova pahoinvointi vuorokaudenajasta riippumatta koko ajan, ei oikeen jaksanut mitään edes tehdä kun heikotti koko ajan.
Nyt harrastuksena käsityöt, virkkaan ja kudon kovasti kaikennäköistä ja koska ilmat ovat nyt olleet noin ihanat, on tullut paljon vietettyä aikaa myös ulkona kävellen.. =)
Siitä ei tosin selkä tykkää, kun on pienestä asti ollut selkävaivoja, nyt on niin kovia välillä ettei pysty suorassa seisomaan... Mutta onneksi tämä ei ole lopullista, ja pienen pojan näkeminen heinäkuussa on sen arvoista. <3

Joskos minäkin liityn seuraan ja kerronkin jotain..

Ikää 25v ja kolmas lapsi tulossa. :)
Tyttö 3,5v ja Poika reipas 2v. Seuranamme hamsteri ja kisuli. Mies 28v ja rivitalossa asustellaan Seinäjoella. 

Uusi koti on suunnitelmissa mutta nyt nautitaan odotuksesta ja vauva-ajasta. Se oikea koti löytyy kun on löytyäkseen. :)

Sairauslomalla kovien slekä ja liitoskipujen vuoksi jo nyt rv22. Katsotaan miten jatkuu. Pojan raskaus aikana olin hoitovapaalla ja ihan yhtä kipeä. Kummasti aika kultaa muistot, mutta mieleen palautui heti kun sängyn pohjalle jouduin toissa viikonloppuna.

Rentoa odottamista ja lähialueen äiteihin olisi aina mukava tutustua. :)

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Huomasin roikkuvani sivuilla välillä enemmän ja välillä taas vähemmän, mutta nyt viimein rohkaistun itsekin mukaan. Eli olen 28-vuotias esikoisen odottaja Helsingistä, kotoisin olen itä-Suomesta, mutta työt toivat 5 vuotta sitten ruuhka-Suomeen. Nyt on kasassa rv 25+2. Ultrat sekä 4D-ultra ovat takana ja kaikki tähän saakka on mennyt mukavasti ja vauva liikkuu vikkelästi kymmeniä kertoja päivässä <3 Nyt alkaa olla jo olo, ettei malttaisi enää odottaa että saa pienokaisen syliin (mutta antaa pikkuruisen vielä kasvatella itseään 3 kuukautta).

Aurinkoista kevättä ja onnea jokaisen odotukseen!

Takaisin