Tää onki hyvä ketju, täällä on porukkaa niin pipona ettei meinaa mukana pysyä ;)
Eli täällä 29-vuotias Tamperelainen reilu kaksvuotiaan pojan äiti. Asutaan ihanassa vanhassa kerrostalossa, lähiömeininkiä: lapsiperheitä pihapiiri täys. Oon oikeestaan vielä opiskelija, gradu pyörinyt alkutekijöissään noin vuoden. Kävi klassisesti, menin osa-aikatöihin ja hups! niitä töitä oliki sitten vähän enemmän.... Koitan nyt keväällä tehdä vielä parit puuttuvat kurssit, alkuperäinen suunnitelma oli että tehtäis toinen vasta kun oon valmistunut.
Kesällä kuultiin että sekä mun että miehen siskot odottaa esikoisiaan, tästä jotenkin fiilistellen intouduttiin että otetaas kierukka veks ja pikkuhiljaa katottais, suunnitelmissa oli tosiaan alottaa lapsenteko todenteolla vasta vuodenvaihteessa(itelläkin vasta nyt alkanut hälvenemään traumat esikoisen vauva-ajasta-nukkui ensimmäiset "kunnon" yöunensa 1-vuotiaana...). Sitten pienenä kierrepallona sain n.kuukausi sitten nivelreumadiagnoosin(uskomatonta, että täältä löytyy kohtalotoveri, Hemppa :) Lääkäri sano suoraan että tehkää toinen heti, ne oireet kun yleensä helpottuu raskausaikana, niin ei oo järkeä alottaa lääkityksiä vasta kun raskauden jälkeen. Ja sitten hops, ennenkun ehdittiin kunnolla edes alottaa lapsenteko niin olinkin jo raskaana! Esikoinenkin tuli nopeasti mutta tää on jotain uskomatonta, tärppäsi siis ekasta kierrosta. Jotenkin on ihan sellainen epäuskoinen olo että kaikki ei vaan voi mennä näin helposti ja hyvin, oon jo yhden normaalin raskauden ja synnytyksen ja terveen lapsen saanu. Nyt on siis huomattavasti kovempi keskenmenon kammo, pessimisti kun oon. Toivottavasti ei kuulosta ihan sekopäiseltä :D
Todella onnellinen ja innoissani kyllä olen tästä raskaudesta, kunhan uskaltaa ottaa asian "todesta", ehkä sitten ensimmäisen ultran jälkeen... Ensimmäisen kanssa oli niin jännää ja ihan rikki kun ei tienny mistään mitään niin ehkä tän kanssa osaa ottaa iisimmin ja vaan nauttia :)