Kengät

Me löydettiin just kirpparilta kumpparit ja kuomat talveks pojalle. Nyt ostetaan vielä kävelykengät, mut valitaan joku sellainen malli, missä vähän vartta ja sään pitävyyttä. Oon katellut tepsun vk-kenkiä.
 
Mähän ajattelin ettei me kenkiä tarvita, kun ei kävellä.
Noh, eihän tuolla pihalla voi sukkasiltee olla enää. Joten viime viikolla kun mentiin ulos kaivoin esikoisen vanhat saappaat jalkaa "kyllä ne ajaa asiansa". Voin sanoa, että hermothan siinä vaa meni! Ensinnäki ei ne saappaat pysynyt jaloissa ku konttas ja ryömi. Sai koko ajan kiskoa housun lahjetta ylös ja alas ja kumilenksut paikoillen. Poika ei pystyny nousemaan edes seisomaan ja sillä alkoi mennä hermo.
Äh, ajeltiin seuraavana päivänä tepsuille. Pakko ostaa kengät. No pärse, se oli sit just silloin kiinni! Mentii ruokakauppaa ni samalla reissulla ostettii superfit:in kengät pojalle. Lukenut, että myös ne on hyvät ensikengät. Jopas seuraavana päivänä ulkoilu oli kivempaa ku pysty kontaa, ryömii ja seisomaa ilman että raahaa perässä kumisaappaita :grin
 
Mä ostin tytölle tänään reiman kumpparit. Niissä on karvavuori joten ovat varmaan vähän lämpimämmätkin kuin tavalliset kumpparit. Itse myös mietin tuota jalassa pysymistä, mutta jos eivät pysy, kokeilen villasukkaa alle ja onneksi välikausihaalarissa on ne jalkaremmit, niin jos niiden avulla pysyisivät popot paikoillaan :) Nuo tuntuivat sopivan napakoita jalkaan, mutta katsotaan miten käy kun ekaa kertaa testaillaan ulkona.

Meillä on kaverin lapsen vanhat kengät nyt käytössä. Yritän pitkittää kunnon ensikenkien ostoa niin pitkään kun tyttö oppii itse kävelemään. Toivottavasti oppisi pian, menisi syksy paljon mukavammin kun ei koko ajan tarvitsisi tytön maassa touhuilla! Meidän tyttö tosin on nyt oppinut sekä sisällä että ulkona ajelemaan mopolla, niiden kanssa päristellessä viihtyy tosi pitkään ja välillä myös tepastelee ulkona mopoon tukeutuen :)
 
Niin mäkin kuvittelin että ne jalkaremmit pitäis paikallaa mutta ei. Tai ehkä sitte jos ulkohoustu olis just eikä melkein sopivat, mutta kun jätkällä oli niissäkin kasvunvaraa ni ryömimällä maassa ni ne lahkeet kumisaappaineen tuli metrin päässä (no ei ihan, mutta kuitenkin).

Mä kans toivoisin, että jätkä oppis jo kävelemään. Helpottais ja olis mukavampaa moni juttu. Huoh.
 
Joo, saa nähdä miten meidän kumpareiden kanssa käy! Ne olis kyllä mukava vesikelillä heittää jalkaan ettei tarvii pilata tavallisia kenkiä. Mutta ei niillä sitten mitään virkaa ole jos eivät jalassa pysy. Meillä on myös välikausipuku vähän reilu tytölle, joten voi olla ettei sekään sitten auta pitämään kumppareitta paikoillaan.....
 
Meillä kävi samalla tavalla kumppareiden kanssa, et roikkuivat perässä pojan kontatessa, kun kurahousuissa on vähän kasvun varaa. Pakko oli ostaa tepsun vk-kengät ja on kyllä helpot pukea jalkaan ja pysyvät jalassa. Hyvä totutella kenkiin nyt vaikkei ihan vielä kävellä.
 
Meillä on jo kumpparit ja sitten syksyksi löyty kirpparilta kavat- pitkävartiset kengät sellasella karva vuorella. Varmaan ovat syksyksi ihan käyttökelpoiset kengät. Eikä maksanu kuin 5e. Pitää varmaan katella vielä jotain goretex kenkiä mutta pääseehän noilla alkuun :)
 
Millasia talvikenkiä muilla on? Me tilattiin talvitepsut kun tykättiin välikausi tepsuista. :) Vikingejä, kangarooseja ja kuomia käytiin sovittaa, mut ei ollu hyvä. Eccoja ei kokeiltu, kun jostain luin et ei oo lämpöset.
 
Meillä on jotkut Kookengän- coretexit, en muista merkkiä. Kuomat ajattelin hankkia, mutta vasta myöhemmin talvella. Välillä käytetään vuorellisia kumppareita.
 
Me on käytetty nyt vielä välikausitepsuja villasukilla tai ilman. Pari kertaa ollut kuomat jalassa, kun on ollut pakkasta. Jos kuomat käy talven aikana pieniks, niin saas nähdä, mitkä sitten hankitaan.
 
Takaisin
Top