KELA-viidakko

Mä säästän 2 viikkoa tämän vuoden lomasta ja pidän ne ensi elokuussa vanhempainrahakauden jälkeen + uudet kertyvät lomat ennen hoitovapaan alkua. Rahallisesti on parempi näin, sillä hoitovapaalle kun jää niin rahaa ei sitten juuri ole ylimääräistä... Olisin toki voinut pitää nuo tämän vuoden 2 lomaviikkoa ennen äippäloman alkua, mutta kun työnantaja ei "pakota" siihen niin en sitten pidä. Työkaveri vinkkasi tämän. Ja jos vointi on loppuraskaudesta huono niin pidän sitten sairaslomaa, ei mene lomapäiviä ikäänkuin turhaan. :)
 
Kaikki hakemukset laitettu eilen menemään! Oujee! Toki oletan, että mutkia tulee matkaan, koska mun kohdalla edes selkeimmät paperihommat eivät mene kerralla läpi :wink

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Töiden puolesta oon tosi paljon tekemisissä kelan ja sossun kanssa, enkä voi muuta ku ylistää näitä parantuneita nettiasiointimahdollisuuksia :D Kaikilta osin ne eivät varmasti tee asioinnista täysin miellyttävää (miten mikään voisikaan :D ) mutta ai että ku on helppoa. Ja toi mahdollisuus skannata kaikki liitteet - JES :D

Mulla itellä ei noissa äitiyshommissa lue etusivulla tossa käsittelyaikaa, mutta asiakkailla saattaa joissain tuissa olla koko ajan esillä kuinka kauan käsittelyyn arvioidaan menevän. Ja onhan tuolla listat siittä kuinka kauan mikäkin tuki aikaa vie. Äitiysavustushakemuksen hakemuksen laitoin 3.7. ja nyt 10.7. on päätös että pakkaus tulee kahden viikon sisällä :)
 
Onko muilla ollu niin, että neuvolasta on lähetetty tiedän puolesta Kelalle se todistus raskaudesta? :eek: Mulla tehtiin niin, en tiennyt, että se on mahdollista. Kävin silti tekemässä sen hakemuksen äitiyspakkaukseen, muuta en vielä uskalla... pitäshän mun kyllä saada se todistus vietyä työnantajallekin. Mitään varsinaista tietoa noista tukiasioista en saanut, en vaikka kysyinkin. Oli sijainen sen tavallisen neuvolatätin paikalla. Nyt mietityttää, että menikö kaikki varmasti oikein?
 
Kela-asiat hoidettu. Eilen sain todistuksen ja samantien hain äitiysavustusta ja tänään siitä oli jo päätös tehtynä, kun hoidin muut hakemukset. Nyt täytyy vielä viedä allekirjoitettu äitiysvapaahakemus töihin osastonhoitajalle. Sitten onkin kaikki raskauteen liittyvät paperiasiat hoidettu ja saan hyvillä mielin olla kesälomalla :)
 
Äh, hain postista yhen vauvanvaatelähetyksen, kotona odotti toinen... Ja myös lappu että äitiyspakkaus on saapunut! :D Mutta enpä taida jaksaa hakea enää sitä, jos vaikka huomenna sen nappais sieltä.
 
Mulla lukee nyt vanhempainrahan kohdalla, että "odottaa työnantajan liitteitä" jne. Eli mun osalta homma selvä ja kaikki niinku kuuluukin, ehkä se työnantajakin oman lomakkeensa sinne sitten lähettää ajallaan. Mikään tappokiirehän täs ei ole, mutta jos se on noin viel kuukauden päästä ni soittelen kyllä toimistolle... :D
 
Takaisin
Top