Kaverit huhuu?

Samat ku liii-saaa lla, tuntuu et ei hirveesti ois ees nyt aikaa. Ja toki muutin vuos sitte iha uudelle paikkakunnalle josta en tuntenut ketään,paitsi miehen kaverit, ja muutama hyvä kaveri on kuitenki tullu mut toivon et sitte KUN aletaan lapsen kanssa kulkea näissä perhekahviloissa yms. ni tulis sit enempi niitä kavereita joilla ois vielä sama elämäntilanne. :)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kans luotan jonkinverran noihin perhekahviloihin sun muihin; ainakin mun kaverit on löytäneet niistä sieluntovereita... Tottakai tilanne muuttuu kun on se lapsi ja intressitkin toisilla samalla voi mennä ihan eri suuntaan mutta mun elämä ei ole ennen vauvaakaan mitään kreisibailausta ollut :). Nyt raskausaikana mua ei oo pahemmin minnekään kutsuttu mutta ehkä ei ois huvittanukaan jos ihan rehellinen olen.
Enemmän mua hirvittää se, että kun omista kavereista on paljastunu ihan uusia odottamattomia piirteitä lasten kanssa, niin mahtaako ne alkaa karsastaa mun kasvatusmetodeja ja ylipäänsä jotain tapoja toimia?
Esimerkiks hyvä ystäväni on jo kahden äiti ja uskon että katsoo hiukan pahalla tätä ensimmäiseen vauvaan tuhlaamista, kun heillä ei mihinkään ylimääräseen sillai törsätä.
Yks mun kaveri, jolla ei oo lapsia, on lopettanu viime aikoina yhteydenpidon melkeinpä kokonaan, lieneekö sitten jopa kateutta, mahdollisesti. Mutta toisaalta kaikki raskausuutiset on nyt tuntuneet ihan supermahtavilta ja muiden odottajien kanssa on ihana vaihtaa kuulumisia, vaikka ei usein nähtäisikään.
 
Mulla on nyt vähän käänteinen ongelma: oon sen verran väsynyt ja hitaalla, että haluaisin toisaalta käpertyä kotiin ja toisaalta viettää aikaa vain sellaisten ystävien kanssa, joiden seurasta saan voimaa. Kaikki ne kaverit, joiden kanssa oleminen tuntuu enemmän uuvuttavalta kuin voimauttavalta, eivät oikein mahdu tähän elämään nyt. Ja tästä taitaa olla tulossa riitaa yhden ystävän kanssa. En mitenkään jaksaisi mitään kaveridraamaa, mutta tunnistan merkit aiemmista kerroista...

Tää kaveri on siis muutaman kerran hyökännyt mua vastaan syyttämällä mua siitä, että laiminlyön häntä ja olen vain mun muiden kaverien kanssa. Nää on aina olleet hetkiä, jolloin mun omat voimat ovat olleet vähissä (esim. mun äidin eka sairastuminen syöpään, kämppiksen vakava sairaus) ja mulla on ollut vähänlaisesti aikaa sosiaaliselle elämälle yhtään kenenkään kanssa. Muille kavereille on mahdollista sanoa, että nyt en jaksa hetkeen tavata, ja he tajuavat tilanteen; tämä yksi kaveri muuttuu ihan maaniseksi. Hän vaatimalla vaatii mun huomiota ja muuttuu marttyyriksi, jos ei sitä riittävästi saa. Tavallaan hänen syytöksensä on itseään toteuttava ennustus, koska nykyään mä tosiaan mieluummin tapaan muita kavereita kuin häntä. Muiden seurassa sentään tuntuu, että saan olla heikko ja tarvita omaa tilaa, ja mun tarpeet otetaan huomioon.

Sama ihminen tekee kai tätä muillekin ja on menettänyt paljon ystäviä toimintansa takia, mutta on ihan sokea sille, miksi muut uupuvat. Tietenkin se on hänellekin tosi ahdistavaa ja yksinäistä, ja hän on oikeasti tosi mukava tyyppi tätä piirrettä lukuunottamatta. Surettaa hänen puolestaan, mutta en just nyt jaksaisi olla hänen juoksutettavanaan.
 
...mun tänaamuiseen ylidramaattiseen päänsärkyvitutukseen viimeinen tikki oli, kun mainitsin hänelle meilissä olleeni lääkärissä raskausmyrkytysepäilyn takia ja vähän heikossa hapessa, ja hänen vastauksensa alkoi "moi, toivottavasti voit hienosti!" NO EN HELVETISSÄ VOI. "joko sua alkaa rappusissa hengästyttää?" LUKEEKO TÄÄ NAINEN MUN VIESTEJÄ OLLENKAAN? Toi kysymys oli relevantti joskus neljä kuukautta sitten. (Samassa viestissä oli muitakin viitteitä siihen, että se todella EI lue.)

Se on itsekin synnyttänyt lapsia, kyse ei suinkaan ole siitä että raskausvaivat olisivat hälle tuntematon konsepti... Mutta ne taitavat koskea vain häntä itseään, kun taas meillä muilla on velvollisuus olla viimeiseen asti reippaita ja ennen kaikkea olemassa pitääksemme seuraa hänen hauraalle egolleen.

Sori tämä avautuminen, oli pakko päästä vuodattamaan jonnekin. Syyllistyn tosi paljon ajatuksesta, että hän taas loukkaantuu mun väsymyksestä... Että oon huono ystävä jos ikinä näytän heikkoutta, koska se selvästi ahdistaa häntä.
 
Takaisin
Top