Kauneudenhoito

Ruusa#

Supliikin supersankari
Huhtimammat 2016
Elomammat 2017
Tässä ketjussa voisi jakaa vinkkejä ja ulkonäkö kriisejä...

Mulla nyt ihokriisi. suunympärys pukkaa pientä näpptlää ja hartioihin ja selkään myös tullu. Dekolteella vähän vähentyny. Kaveri kysyi kosmetologiltaan että missä vaiheessa hän suosittelis raskaudessa kasvohoitoa. Kuulwmma ekan kolmanneksen jälkeen vasta, kun pahin hormonimyrsky ohi... Ja kohtahan se on ohi niin taidan pian varata ajan!

Toinen kriisi on hiukset. Väri onneksi yllättävän tasainen vaikka maaliskuussa viimeksi värjäsin, mutta latvoissa permiksen jämiä ja ei oo kovin kiiltävät :/ Värjätä en nyt välitä raskausaikana mutta leikkaus ja ehkä joku sellainen hoito... Niitä uusia plex jotain... Tietääkö joku mitä tarkoitan ja osaako suositella?
 
Hyvä aihe! Samaan aikaan kun ylimääräisiä kemikaaleja yrittää välttää niin huoliteltu ulkonäkö kohottaa kyllä mielialaa silloin kun jaksaa panostaa.

Mulla kans kampaajakäynti ois ajankohtainen, mutta yritän sinnitellä ja harkitsen sit raitoja jos käy kestämättömäksi. Näppylöitä on kanssa tullu ja kasvohoitoon ois kiva mennä pian! Ehkä joku luonnonkosmetiikka hoito?

Joku suositteli täällä paria tuotetta, jotka totesin myös kivoiksi nyt. Alumiiniton deodorantti madaralta (silti tehokas!) Ja bodyshopin kaakaovoi stick raskausarpia ehkäisemään.
 
Mulla on ripsopidennykset, jotka ihan uskomaton helpotus aamuihin ja meikittömiin päiviin. Tiedän että jakaa mielipiteitä ja jotkut sanoo ettei sais ottaa ollenkaan. Liimallahan ne kiinnitetään, eli voimakasta kemikaalia laitetaan ihan ripsen tyveen. Kysyin vielä mun ripsien laittajaltakin että mitä mieltä se on, sanoi että käy paljon odottavia äitejä ja oli itsellänkin raskauden aikana. Myös neuvolassa terkka sanoi että paljon niitä on, eikä niistä tuomita. Että jokainen tekee itse päätöksen laittaa tai olla laittamatta.

Lisäksi mulla on punaiset hiukset, mikä aiheuttaa päänvaivaa, koska juurikasvuhan näkyy tietysti heti.. Värjäsin noin kuukausi sitten, eli odotin jo silloin, mutta en vaan tiennyt sitä vielä.. :/ Nyt alkaa olla taas ajankohtainen asia ja oon vähän miettinyt että jos laittaisi suoravärillä vaan, siinä kun ei oo niitä kiinnittäviä kemikaaleja vaan pelkkää pigmenttiä.. Ei vaan tahdo oikein juurikasvu sillä peittyä. Tuttu kampaaja sanoi että voisi kokeilla pienihapetteista väriä juureen, peittävyys ei oo nin hyvä, mutta parempi kuitenkin kuin suoravärillä. Pitää vähän mietiskellä ja tutkailla asiaa vielä.

Ruusa, mä oon kans kuullu tuosta plexjutusta, mutta en tiedä siitä tarkemmin. Jostain netistä otin silloin selvää ja luin juttuja ja kattelin kuvia. Näytti tosi hyvältä ne muutokset ainakin kuvissa!
 
Ripsien pidennykset ois ihanat!!! Mulla oli joskus kun tuttu opiskeli sitä ja yeki puoleenhintaan ja sitte koukutuin siihen vielä vuodeksi... On vaan turhan kallista kun nyt teen vaan puolikkaana töitäkin... Omat ripset oli aika karmeat sen jälkeen kyllä mutta kasvoi ne nopeesti takas. Ripsipermanentti myös ois ihana kun mulla ei tahdo taivutukset pysyä ripsissä paitsi vedenkestävällä ripsarilla just ja just
 
Nyyh mä allergisoiduin sille ripsiliimalle imetyksen aikana :'( Ja se joku toinen liima ei kait nii hyvää oo. Voishan sitäkin kyllä kokeilla.. Olaplex hoito saa multa kyllä peukut! Sen avulla blondasin hiukset takaisin blondiksi eikä kärsinyt tukka yhtään :) Se kotiainekin on ihanaa, mulla sitä jäi jonkun verran kun alkoi olee jo liian silee tukka :D Mulla raskaus ja imetys teki jotain et tukka muuttui keltaiseksi ja vaikka kuinka laittaa tököttejä ni ei se lähe, siks oon nyt ollu monta kuukautta värjäämättä ja annan oman värin kasvaa takaisin, nyt vielä raskaana ni voin vaan sanoo et en värjää antaa rehottaa :)
 
Olaplex!!! Sehän se... Kiitos Jannski :) Nyt pitää googletella missä lähiseudulla niitä tehtäis
 
Nii varmaan jonku muun merkin vastaava... Mun ystävä käyttäny just tota Olaplexiä ja mä varasin ens viikolle kans ajan :)
 
Nioplex on toinen :) mä olin ennen kampaaja - mut allergisoiduin enkä voi palata enää hommiin :sad001 mutta paljon kampaaja kavereita ja yhden kanssa värjäillään aina toisillemme. Mä käyn hänen töissään laittamassa ristiin hiukset kuntoon. Mulla on laitettu kaks ja puol vuotta pelkkiä raitoja, siis esikoisen raskaudesta lähtien ja tää on niin helppo kun ei oo "riippuvainen" joka kuukausi värjäilemään.
Lopetin esikoisen imetyksen viime joulukuussa ja mulla tippuu edelleen tukka. Oon kohta oikeesti kalju! Mä aattelin et tää uus raskaus pelastaisi mut kaljuuntumiselta mutta musta tuntuu että tätä tukkaa irtoo entistä enemmän nyt. Joudun pitämään hiuksia aina kiinni tän takia :sad001
 
Mä oon tosi herkkä ja allergisoiduin tietysti sille ripsiliimalle. Oli tosi siistiä omalla hääviikolla..

Mä oon tosi kauhee noitten ihonhoitotuotteiden kanssa, monta vuotta aiheutti mulle kriisii ku ei löytyny sopivia. Ja aina pesen aamuin illoin naaman. Paitsi nyt. En vaa jaksa tän pahoinvoinnin kanssa. Ennen kävin suihkussa joka päivä, nyt käyn joka toinen ja tuntuu et tukan rasvottuminen on helpottunu.

Selästä sain finnit kuriin omilla tuotteilla ja mä teen kotona käytettävillä tuotteilla mikrokuorintaa, nyt se on kyllä jäänyt. Samoin hiusraja on tällä hetkellä ainoa mihin finniä puskee. Suun ympärillä oli alkuun kanssa. Oon tosi pakkomielteinen tosta omasta ihonhoidosta :D ja mies on monesti todennu että tarviks tosiaa kaikkia noita tuotteita x)
 
Höh tietty niitä kaikkia aineita tarvii, vai myydäänkö jossain voidetta joka putsaa/kuorii/kosteuttaa/tekee mattapinnan tai shampoota joka tuuheuttaa/kosteuttaa/ei tee raskaan oloiseksi hiuksia/suojaa väriä ja ja :D Plus hius ja iho tottuu jos käyttää samaa ainetta koko aika, mä vaihtelen parin viikon välein tai tilanteen mukaan :) esim kotona ollessa tungen tukkaan mömmöjä mitkä tekee littanaks tukan mut pehmeäksi ja muuten vaikka tuuheuttavaa tms yms jne :D
 
Mulla kans ennen oli nii et piti vaihdella. Nyt oon kaks vuotta käyttäny samoja aineita! Olin alkuu epäilevä et kohta pitää taas vaihtaa mut ei!! :eek:
 
Nii ja mä lopetin hiustenvärjäämisen viime keväänä ku mulla tulee päähän välillä atooppista ihottumaa tai psoria, se ei tykänny yhtää väreistä. Saa nähä mitä mä sit taas tykkään omasta väristä monen vuoden jälkee :D
 
Mitä ihotuotteita sä Hannamn käytät selkään? Mua pelottaa selän iho siksi kun kerran ilmesty selkään aknea johon ihotautilääkäri määräsi silloin isotretinoin kuurin. Parani sillä, ja e-pillerit myöhemmin pitäny ihon kurissa, mutta nyt pelottaa jos uusii :/ Kun isotretioinia ei toki voi raskausaikana syödä :sad001 Noh raskauden jälkeen sitten se taas jos uusii
 
Mä käytän mary kayn kuivan ihon putsaria ja päiväseerumia :'D molemmat tarkotettu kasvoille xD mullei ollu aknetuotteita mut lähti ne noillaki laskemaa :'DD
 
Mutta korostan tässä kuten muissakin että kaikille auttaa myöskin eri jutut :) jokainen on yksilö!
 
En mä usko et apteekin lääkeaineita saa käyttää. Ja monet on sitä mieltä että kosmetiikka tuotteet yleisesti ja samoin hiustenvärjäys on huono raskausaikana.
 
Ystävä kertoi että aspiriinimurujen hierominen finneihin auttaa... Mutta epäili ettei välttämättä raskaana saa käyttää. Ja hän oli kans kuullu joltain terkkkarilta että joku luontaistuotekaupan siankärsämöuute/valmiste saattais auttaa myös. Mutten siitäkään tiiä sopiiko raskaudessa
 
Jos on kuiva iho kannattaa eritoten kosteuttaa ihoa. Puhdistus ja kosteus molemmissa tapauksissa, oli kuiva tai rasvanen. Vähä kevyempi voide riittää rasvasemmalle iholle :) monille kuivaihoiselle sopii kookosöljy.
 
Takaisin
Top