Kauanko yritystä ennen kuin tärppäsi?

Esikoinen tärppäs pillerien lopetuksen jälkeen kolmannests ja tämä toinen tärppäs jo toisesta. Pillerit oli käytössä välissäkin mutta melko helposti on käynyt, onneksemme! :)
 
Mä tulin raskaaksi neljännestä kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Alkuun laskestelin ovulaatiopäiviä ja innolla odotin aina seuraavat pari viikkoa onko tärpännyt. Kun plussaa ei alkanut kuulua niin aktiivinen seuraaminen jäi ja itseasiassa suunnittelimme häitä niin ajattelin, että tulee jos on tullakseen ja ollaan sitten häissä raskaana jos niin käy. Sitten se tärppäskin ja olin häissä 7. viikolla. Paras häälahja :)
 
Esikko tuli ekasta kerrasta ehkäsyrenkaan jälkeen, 5v kierukka ehkäisynä ja sen poistosta toisella kierrolla tärppäsi tämä tapaus. Olo on hyvin onnekas kun niin helpolla ollaan päästy!
 
Meillä tärppäs ekasta yrityksestä, uskomatonta kyllä. Olin jättänyt ehkäisyrenkaan pois jo jouluna 2014, mutta heinäkuuhun asti mietittiin milloin olis sopiva aika aloittaa yritys.
 
Tuo on kyllä ihmeellinen asia tuo hedelmöitys että miten se toisilla on niin vaikeeta ja toisilla helppoa! Se on niin monen asian summa että ei voi kuin ihmetellä...
 
Meillä esikoinen sai alkunsa vaikka ehkäisy (kortsu) oli käytössä. Oli pieni ylläri mutta iloinen semmonen vaikka oltiin mietitty aloittaa lapsien hankinta vasta muutaman vuoden päästä. Nykyinen raskaus onnistui sitten heti ekalla yrittämällä :) Että kai sitä aika hedelmällisiä ollaan kun näin "helpolla" tuntuu pääsevän.

Tiedän pariskunnan joka yritti 10vuotta ennen kuin onnistui vasta hoitojen kautta.
 
Tuli mieleen mainita että toi lapsen alulle lähtö saattaa vaihdella kyllä jopa samalla pariskunnalla, itse tunnen erään parin joilla kolme lasta, eka oli vahinko, toinen tuli lyhyen (pari kk) yrittämisen jälkeen ja kolmatta odottivat, toivoivat ja yrittivät kolme vuotta. Ei tässä kerenneet vanhenemaankaan paljoa, esikoisen aikoihin kumpikin 19, kolmannen syntyessä 26. Eli jotenkin se vaan taitaa olla ihan pelkästään tuurista kiinni, siltä on itestä alkanut tuntua...
 
Esikoisen kanssa meni niin että kuukaudessa yksi veivaus riitti. :rolleyes: Oli helppo homma laskea la vaikka jopa ultraava lääkäri piti kiinni omasta arviostaan, joka oli kaksi päivää vähemmän kuin oma "arvio" mutta ei sillä niin väliä ollut silloinkaan.
Tätä meidän ekaa yhteistä odotettiin vuosia, ehkäisy jätettiin pois viisi vuotta sitten marras-joulukuussa. Tulee jos on tullakseen mutta kun mitään ei kuulunut, hyväksyttiin (mies aikaisemmin) se ettei meille ehkä tule yhteistä lasta.

Olen ajatellut että lapsia ei tehdä tai hankita, he päättävät itse ajan eikä me voida kuin hyväksyä asia.
Esikoisella ja tällä pikkuisella tulee ikäeroa melkein tasan 10 vuotta. Olisihan toukka voinut milloin vain ilmaantua, nyt kävi näin.
 
Eka tuli vahingossa, toinen oli myös yllätys (keskeytetty yhdyntä ehkäisynä petti :D ) ja kolmatta kun sit ihan yritettiin niin vasta 6kierrosta tärppäsi! Yrityksen ekoina kuukausina oli hirmu stressi muilla elämän osa-alueilla. Kun stressi loppui ja koitti kesäloma niin tuli plussa :)

Mä kans sitä mieltä, että ei niitä lapsia tehdä vaan saadaan :)
 
Itse en ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja tunnen kiertoni, joka on säännöllinen. Molemmat lapsemme tärppäsi ekasta kierrosta, sillä tiesin koska ovuloin. Haluaisin olla ilman hormonaalista ehkäisyä myös jatkossakin. Tästä on varmasti paljon eriäviä mielipiteitä, mutta itse uskon vahvasti luonnolliseen ehkäisyyn, ilman ylimääräisiä hormooneja.
 
Käyhän tuollainen ehkäisyn jättäminen ja säännölliseen kiertoon luottaminen tottakai silloin jollei se raskaus ole mikään mahdoton ajatus! Mutta säännölliseenkin kiertoon voi tulla niitä pieniä poikkeamia, siittiöt elää yllättävän kauan jne. Eli en silloin suosittelis missään nimessä jos esim aknekuuri tai muu sikiöille vaarallinen lääkitys päällä tms terveyssyitä joiden takia raskaus ois riski.
Itsekin huomasin kun la muutettiin, että ilmeisesti mulla ovis voi olla paljon aiemmin kierrossa kuin luulin... Vaikka yrittäny tarkkailla merkkejä.
 
Mulle ei kans sovi mikään hormonaalinen ehkäisy ja keskeytetty ollut pitkään käytössä ( tosin vauvan tulo ei olisi kaatanut maailmaa). Jatkossa kans keskeytetyllä / kumilla
 
Käykö Tiltti kuparikierukka myöskään? Siinähän ei ole hormoneja.
 
Me ei keretty oikein edes yrittämään kun tulin esikoisen jälkeen raskaaksi. Ei ajateltu että niin äkkiä voi synnytyksen jälkeen voi tulla edes raskaaksi No esikoisesta la oli 19.6.2015, hän syntyi 13.6. Uuden tulokkaan laskettuaika on 19.4.2016. Katsotaan syntyykö hänkin aikasemmin. Minun syntymäpäivä on 12.4 ja miehen 13.4... Lapsien ikäeroksi tulee huimat 10kk... Esikoista "yritettiin" 11vuotta...
 
Kalpppio, toiveita herättäviä uutisia. Me yritettiin viisi vuotta tätä pätkää. Mies on sitä mieltä että seuraava yritetään tähän perään. Nyt kun röörit on auki :)
 
fiksuja kun ollaan me ei käytetty reilu kahteen vuoteen ehkäisyä vaan mentiin keskeytetyllä, viimeinen n.11kk ilman sitäkin. Miehen päästyä armeijasta aloitettiin kunnolla yritys ja kolmannesta kierrosta tärppäs. Mulla meinas loppua jo usko raskautumiseen koska "vahinkoa" ei meidän varomattomuudesta huolimatta koskaan käynyt. Onneksi nyt ollaan kuitenkin tässä :)
 
Mulla kierukka otettiin pois 5/2015 alussa ja posiitiivisen testin tein kesäkuun lopussa mutta se raskaus päätyi keskenmenoon :,( Pidettiin yhdet kuukautiset välissä kuten lääkäri määräsi ennenkuin aloimme yrittämään. Elokuussa tein posiitiivisen testin ja tällä hetkellä rv 18+5:Heartred
 
Takaisin
Top