Joulukuisena keskiviikkoa aamuna (jolloin raskaus oli 40+6) alkoi supistukset seiskan maissa ja olivat täsmällisesti 10 minuuttia, joskaan ei vielä kovin kipeät. Koko päivä menikin supistellen välien olleen koko ajan sen 10 minuuttia ja voimistuen iltaa kohden. Yöllä ne tiheentyi 6-8 minuuttiin ja sain vaivoin nukuttua aina sen muutaman minuutin supistusten välissä, olivat jo todella kipeitä. Torstaiaamuna olo oli jo sietämätön eikä särkylääkkeet tepsinyt, mutta silti eivät supistukset menneet paljoakaan alle viiden minuutin, vaihteluväli oli semmoinen 5-7 min. Soitin sairaalaan ja sanoivat, että voin tulla jos tosiaan en kotona enää kestä.
Pari tuntia taisin vielä sinnitellä kotona ja suunnistettiin sitten sairaalaan. Siellä todettiin mun olevan auki vain pari senttiä, saman verran kuin viikko aikasemmin! Olipa turhauttava olo kun vuorokauden taukoamaton supistelu ei ollut tehnyt yhtään mitään!
Noh, päivä kului osastolla käyrillä, kivuliaasti supistellen. Ne olivat sairaalaan pääsyn jälkeen harventuneet lähemmäs kymmentä minuuttia, mutta säännölliset kuitenkin. Iltasella kysyttiin tahdonko kotiin lepäämään, mutta jäin nyt kuitenkin sitten sairaalaan yöksi, sillä sain (vihdoinkin) yöksi kipulääkkeitä. Sain vihdoinkin nukuttua hurjat pari tuntia, kunnes vaikutus lakkasi ja yöllä sain sitten lisää lääkettä ja pystyin uniani jatkamaan taas pari tuntia lisää.
Se, että sain noi muutaman hassun tunnin nukuttua taisi rentouttaa sopivasti, sillä perjantaiaamuna olin vihdoinkin sen verran avautunut että pääsin synnytyssaliin! Jee! :D ....Siellä sitten kaikki etenikin ihan joutuisasti iltapäivään asti kun olin jo täysin auki, lapsivedet menneet, mutta vauva ei ollut vielä laskeutunut tarpeeksi. Laskeutumista sitten odotettiin ja yritettiin lauantain puolelle, kunnes aamuyöstä lääkäri päätyi sektioon ja vauva pääsi vihdoinkin syliini
Olin kyllä tuosta kahden vuorokauden supistelusta ja päivästä synnytyssalissa vähillä ruuilla niin poikki, etten tiedä miten olisin enää jaksanut edes ponnistaa... Joten loppu hyvin, kaikki hyvin
Tiivistettynä siis: vuorokauden odotin kotona ja toisen vuorokauden odotin vielä sairaalassa, ennen kuin alkoi tapahtumaan