Karvojen, jalkojen, nenän tms kasvu

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Onks kellään muutoksia karvankasvussa tai muissa paikoissa? Mä oon huomannu et mun nenä on levinny, kengät puristaa ja karvat kasvaa hitaammin. Mä oon normisti karvanen ku apina johtuen osittain pcos:sta mut nyt karvat kasvaa selkeesti hitaammin ku yleensä. :-) voi kun tää ois pysyvä olotila karvojen osalta. Muuten vois kyllä paikat kutistuu. :-D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin on karvojen kasvu hidastunu, vaikkakin tukka tuntuis tuuhentuneen (mun tapauksessa ei hyvä, ihan riittävä pehko ennen raskautta jo...) ja tosi hyvässä kunnossa. Siis tuntuu ettei tarvis pestä tukkaa ollenkaan ja kiilto on mitä upein.

Jalkojen kasvusta raskausaikana oon jostain lukenu, mutta esikon kohdalla mulla ainakin pieneni kengänkoko numerolla ja nykyisin vanhoihin tennareihin mahtuu villasukka! Tässä raskaudessa en oo huomannu vastaavaa. Perse on kyllä levinny... :D
 
Mulla kans nenä levisi esikolta kolmin kertaiseks ainakin :/ nyt on kanssa levähtänyt jonkun verran...turvotusta lähinnä sillon ja nyt. Näytin viimesilläni mielestäni ihan puutarhatontulta :D kamalaa! Se taitaa olla nytkin väistämättä edessä :D
 
Mä oon normaalisti kans kun apina, ja nyt viel raskausaikana karvoja on paljon enemmän semmosissa paikoissa missä niitä ei ehkä kuuluis olla ollenkaan. Ittee kylläkin häiritsee vaan kasvoissa olevat karvat, koko naama on siis karvanen (ei tietenkään huulissa eikä luomissa ja nenässä tosi vähän), tosin tommosta pehmeetä valkosta karvaa mut näkyy tosi hyvin kun oikeenlainen valo eikä oo mitää lyhyitä karvoja joka johdassa. Korvissa ei oo aikasemmin ollut ainakaa paljoo mut nyt on lähes kokonaan korvat karvan peitossa.
 
Karvoja tullu enemmän, tummaa karvaa mahaanki vähän ja vaaleaa haituvaa leuan alle jne. Todella ärsyttävää. Jalka kasvoi hieman esikoista odottaessa, joten monet kengät jäi pieneksi. Oli ennestäänki jalan koko vähän rajalla, mutta nyt täytyy ostaa isompi koko pohjallisen kanssa.
 
Täällä myös naamassa kasvaa sellaista vaaleaa haituvaa. Kengätkin hiukan puristaa, mutta luulen (toivon) sen olevan lähinnä turvotusta.
 
Luulen, että hiuksia lähtee nyt vähemmän päästä kuin aiemmin. Minkähänlainen sulkasato on tiedossa synnytyksen jälkeen...?
 
Hiukset oli todella hyvässä kunnossa loppuraskaudessa viimeksi ja samoin nyt, mutta hiustenlähtö oli aivan kamalaa imetyksen ajan...
 
Masua peittää ohut, hyvin vaalea "turkki" mitä en myönnä mulla aiemmin olleen. En ole huomannut jalkojen kasvaneen vaikka sitä osasin odottaa. Kai ne voi vieläkin sen tehdä...? Vkoja 30+2 tänään. Muuten karvan kasvussa en ole huomannut eroa, mulla muutenkin ohutta ja hyvin vaaleaa ihokarvoitus aina ollut. Hiukset ehkä hieman nopeammin kasvaneet mutta ei minusta mitenkään paremmassa kunnossa kuin aiemmin.
 
Mä voisin nykyään olla vaikka vkon pesemättä hiuksia eikä ne juuri likaisista näyttäis, vaikka normi oloissa pesen ne joka päivä! Säärikarvat ei tunnu kasvavan ollenkaan vaikka yleensä sänki näkyy jo seuraavana päivänä... Hiukset on muutenkin niin paksut ja hyvässä kunnossa, etten niistä muuten ole mitään huomannut. Mutta masun päälle mullekin on kasvanu vaaleeta haituvaa.
 
Hiukset ja kynnet kasvaa tosi nopeasti ja vahvoina. Mahaan on myös tullut tuo nunnuliinsn mainitsema "turkki" ja käsikarvat on kuin apinalla. Säärikarvatkin on jotenkin paljon paksummat, kun sheivaa pitää vetää samasta kohdasta monta kertaa.
 
Höh. Mistähän nääkin johtuu? Itsellä ei vatsassa ole villaa eikä linea negraa. Pigmentaatiota toki muuten tullut rintoihin, mutta siinä se sitten vatsan kasvun lisäksi onkin. Ei ole turvotustakaan sen enempää kuin ennen raskautta. Eli sukista tulee raidat, mutta ei mitenkään kovin syvät.
 
Mullekki ruvennut karvoja mahaan kasvamaan odotuksen aikana. Neuvolatädiltä kysäsin nii ilmeisesti hormoonien takia.. toivon kyllä, että katoavat raskauden jälkeen. Mahakarvoja en haluaisi rupea sheivailemaan :) samaten hirveä kutina vatsassa tullut
 
Täälläkään ei ole tullu mitään erityisiä ulkoisia havaintoja. Nännipihat kasvaneet joo, ja ehkä alapää saanut seurakseen noin 5 karvaa ylemmäs. Eilen kutitti kans mahaa ihan vietävästi - koita siinä shoppailla tarjoustalosta koira- ja kotitarpeita, kun vähän väliä sai syyhykohtauksen. mietin jo, että milloin joku vartija koputtaa olalle, että mitä te koko ajan tungette käsiänne sinne takin sisään. Viime viikolla ekan kerran bongasin pienet sukan varren jäljet, joten ei tuota turvotustakaan ole juuri ollut.
 
Ai niin, reissussa melkein säikähdin kun katoin suihkuun mennessä hotellin kylppärin peiliin. Yläkropasta näkyi nahkan läpi ihan julmetun isojen verisuonien verkosto. Joku taisi mainita jonnekin ylös tulleista suonikohjuista, toivottavasti ei enteile sitä. Parit kohjun poikaset on nimittäin jo tuolla jaloissa.
 
Ai niin joo mulla on muuttunut nännipihat aivan tummiksi lähes mustiksi samoin luomet. Olisin huolissani luomista ellen olisi raskaana mutta muutokset tuli samoihin aikoihin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei myöskään ainakaa tietääkseni oo sitä linea negraa, nännipihat ehkä hiukan kasvanu ja tummunu. Kuulemma myös kasvot pyöristyny mut se voi johtua syömisestäkin :oops:.
 
Täällä kasvot pyöristyny jonkin verran, huomaan sen jopa itsekkin vaikka joka päivä peiliin katson. Masuun tuo asukki on kans kasvattanu tuon lämpöpeitteen :)
 
Mulla oli esikoiselta se linea negra, mutta ei nyt. Karvoitusta kuiteski yhtä lailla mahassa. Ja Dalinski, kyllä se ylimääräinen karvoitus hävis ainaki mulla itestään raskauden jälkeen. :)
 
Takaisin
Top