Karsta

Meillä on nyt karstaa ihan kamalasti. Oon öljynnyt ja harjaillut, jonkin verran auttaa. Neuvolasta suosittelivat Mitosyl-geeliä. Onko kokemuksia, toimiiko? Vai jatketaanko öljy&harjalinjalla?
 
Laitoin viime yöksi neidille öljyn ja hatun päähän, hyvin näytti toimivan! Täytyy vaan harjailla vielä myöhemmin lisää kun päänahka menee ihan punaseksi kun kauheasti harjailee, pelkään et vauvaa sattuu :sad001
 
Tarviipa laittaa kanssa hattu! Testataan :) Ja sama juttu, pää on punainen kun harjaan, ei myöskään viitti kauaa kerralla harjata.
 
Itse olen laittanut hoitopöydällä jostain näytepaketista saatua baby oil öljyä karstan kohdalle, sitten odottanut hetken, kastellut vessassa lämpimällä vedellä, harjannut siinä samalla, sitten vielä huuhdellut. Joskus ei tarvita öljyä lainkaan, vaan lämmintä vettä! Myös rypsiöljyä olen kuullut käytettävän...
 
Meidän typylle tulee kans vielä jonkin verran karstaa muttei läheskään yhtäpaljon kuin silloin ihan pienenä. Karsta on ainakin meidän typyllä niin pehmeää että irtoaa ilman öljyjäkin ja oon ihan surutta rapsutellut karstoja hellästi pois samalla kun imetän ja typy tuntuu oikein nauttivan päänahkarapsuttelusta.
 
Mä harjasin äp-harjalla iltaisin ja laitoin koko päähän Liberon vauvaöljyä ja puuvillainen hattu päähän. Aamulla karsta/kuiva iho poissa :)
 
Takaisin
Top