Mulla on kokemusta Tula Exploresta ja Manducasta. Manducan vauvatuki on jotenkin tosi kömpelö mun mielestä, Tula taas ei vaadi erillistä vauvatukea, joten valinta on jo sitä kautta itselle aika selkeä. Mä en ole juurikaan kasvot menosuuntaan kantanut, joten se ei ole itselle niin tärkeä ominaisuus, mutta sekin on mahdollista vain Tulassa ja parissa muussa mallissa (Najell, joku Ergobabyn malli). Kiinnostaisi kokeilla Wompat lite ja Voksin uusi Huddle. Samoin Najellin mallit kiinnostavat, mutta niitä ei vielä oikein liiku käytettynä tai ovat tosi kalliita.
Sienessä ja marjassa käynti onnistuu, jos lapsi on kannossa selän puolella. Etupuolella kantaen on ihan kohtuuttoman rasittavaa ainakin mun mielestä, eikä kyytiläisellekään kivaa. Selkäkantoa ei tarvii yhtään arastella, kantajan kannalta se on kevyempää ja helpompaa. Patikointi repun kanssa onnistuu tosi hyvin ja suosittelen sitä lämpimästi.
Mulle repussa (ja tämän kakkosen kanssa myös liinassa) kantaminen on ollut aivan elinehto täysjärkisenä selviämiseen, ihanaa kun pääsee puuhastelemaan ja liikkumaan vapaammin.
Wompat ilo
+ kevyt (mahtuu mukaan pieneen tilaan)
+ helppo säätää vauvan kasvun mukaan
+ kevyin mahdollinen reppu kun saa säädöt kohdilleen
- ei voi kantaa kasvot menosuuntaan
- ei istu kaikille ilman tarkkoja säätöjä
Tula explore
+ helppo säätää vauvan kasvun mukaan
+ voi kantaa kasvot menosuuntaan
+ tukeva ja ergonomimen, sekä vauva asettuu hyvin melko vähällä vaivalla
-ei mahdu helposti mukaan pieneen tilaan toisin kuin wompat
Tula on aivan huippu ja kasvot menosuuntaan plussaa, mutta ei mahdu meidän hoitolaukkuun toisin kuin wompat joka menee hyvinkin pieneen tilaan.
Tula explore oli esikoisen kanssa pelastus vauvavuonna juurikin naama eteenpäin kantaen, pari kertaa koitin selässä kantaa ja se ei ollut yhtään lapsen mieleen. Toki ehkä aika oli väärä tms, mut enää 1,5v jälkeen en enää ees paljon kantanut. Tula tuntuu aika jäykältä (negatiivisesti), mut mulla ei oo muista kokemusta niin en pysty vertaamaan.