Kantoliinat ja -reput

Meillä oli ja on edelleen esim. metsäretkillä esikoisen kanssa Tula käytössä. Ostin heti syntymän jälkeen vauvatuen kanssa ja on kyl ollut paljon käytössä. :)
 
Pilvilinna, kun on kunnon kantoreppu missä säädöt kohdillaan niin ei se rasita niskaa/hartioita. [emoji108] Vähän sama asia kun rinkka, siinäkin paino jakaantuu niin hyvin ettei rasita pelkästään niska/hartia seutua. Tiedän tosin että sellaisiakin kantoreppuja ja varsinkin rintareppuja (mitä ei suositella) on tosi epäergonomisia esim baby björnin rintareppu.
 
Vaikuttaa että Tula saa monelta suositukset? :)

Piti tähän vielä vastata, mutta Tula tosiaan taitaa olla tykätty! Yleensä olis paras että käy kokeilemassa eri reppuja jossain (myymälä tai kantovälinetreffit), niin saa parhaiten kokeiltua mikä on itselle paras :)

Jee, löysin kantotakin edullisesti! On jäänyt nyt talvella toi ulkona kantaminen kun toppavaatteiden kanssa se on vähän hankalaa ja helpottaa toi takki sit ens syksyä, kun ulkoillaan keskenämme vauvan ja isoveljen kanssa :)
 
Meille hommattiin esikoisen vauva-aikana BabyBjörnin rintareppu, ite kyllä tykkäsin että se oli tukeva ja kätevä. Lodger shelter kantoliina fleecevuorella oli kanssa todella kätevä. Sai vauvan helposti auton istuimeen ja pois eikä lasta tarvinnut ottaa pois lämpöpussista.:happy:
 
Meillä on toi stokke mycarrier cool. Se on ainakin tosi tukeva päällä, kun kokeilin sitä esikoisen kanssa. Siinä voi kantaa edessä molemmin päin ja sitten selän puolella myös.
Toivon et se tulee käyttöön seuraavan kans, koska se oli aika hinnakas.
 
https://www.ipanainen.fi/tuote/twingo-kantoreppu/

Apua :'D meil oli tuo baby björnin reppu mutta meidän poika ei viihtyny. Muutenkin oli tarkka asennoista ja lämpötilasta. Nyt kakkosella aattelin että vois kokeilla jotain jos tulee tarvetta. Meil oli muutenki vähän tarvetta kanniskella kun ei käyty missää jaa yleensä kulki kaukalossa tai sylissä/rattaissa
 
Meillä on pakko kantaa kun toi lapsi on edelleen sylissä ja lähellä viihtyvää mallia eikä muuten sais tehtyä mitään. Ja mun mielestä muutenkin usein kätevämpi kantaa, esim ihmispaljoudessa.

Toi tandemreppu on oikeesti varmasti kätevä!

Tässä muuten loistava artikkeli vastasyntyneen kantamisesta:

https://www.ipanainen.fi/kantaminen/vastasyntyneen-kantaminen/
 
Mä kiinnostuin neliöliinasta, lueskelin siitä just. Kellään kokemuksia?
 
Mä kiinnostuin neliöliinasta, lueskelin siitä just. Kellään kokemuksia?
se ei vissiin oo niin hyvä ihan vastasyntyneellä ku muut liinat? Enemmän tietävät voi kertoo lisää... itellä ei kokemusta.
 
Kantaminen kiinnostaa ja mielenkiinnolla seuraan keskustelua, koska itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta. Kaikki vinkit on tervetulleita!
 
Toi on trikooliina ja sille ainut oikea sidonta on kietaisuristi 2 :) Trikooliina on kiva pienellä vauvalla, mutta toisaalta se on aika kuuma ja mä paistuin sen kanssa, kun muutenkin hikoilutti synnytyksen jälkeen :D

Tässä kuitenkin video siihen sidontaan:

https://youtu.be/3TqCmM2pDuA
 
Meillä on ollut baby Björnin rintareppu, sulla oli minun mielestä hyvä kantaa mutta sit tutustuin ja olin ihan varman että on lonkat pilalla. Liinaa koitin esikoisella kerran. Tuli hikinitselle siinä kiepsuttaessa liinaa ympärille ja poika sai kamalan P.... halvauksen ja huusi ihan kamalasti kun yritin sinne liinan uumeniin häntä laittaa. Ei ollut meidän juttu se.
MAnduca on mutta hyvin vähän olen käyttänyt sitä. Ehkä nyt kun on toinen lapsi...?
 
Toi lonkkien asento on kyl tärkee!! Viimekesänä teki ihan pahaa ku näki yhen mamman viuhtomassa pikkuvauva kasvot menosuuntaan päin ja jalat senku heilu mennessään pikkusella. :sorry: Sillon mäki jo tajusin, et ei noin.. noi havainnekuvat on hyvät!
 
Meijän pitää hommata uusi kantoreppu. Nykyinen on jo parhaat vuotensa nähnyt.. Pitkän vertailun jälkeen en osaa päättää Tulan ja manducan väliltä?! Meneekö manduca Tulaa pidempään?
 
Manduca menee 20kg asti, tulasta on kai eri kokoja?
Paras olisi, jos pääsisit johonkin kokeilemaan molempia. Koska joku mikä toimii toisella, ei välttämättä sovi sulle.
 
Takaisin
Top