Kakkosta odottavat

Paha olo iskee ajoittain, mutta ei ole läheskään esikoisraskauden tasoa, lähinnä semmosta yleistä etomista. Mutta tää väsymys... Ihan tolkutonta! Joko aiemmin tätä ei ollu tai sitä ei oksentelulta huomannu. Esikoinen (nyt 9kk) heräilee ajoittain öisin ja aamulla itsellä on olo kun ois valvonu viikon putkeen...

Mua eniten jännittää, että minkähänlainen tapaus uusi tulokas on. Esikoinen on ollut tosi helppo, terve ja ilopilleri, niin kuinka sitä jaksaa jos toinen onkin ihan ääripää? Ja vaikka olis samanlainen, niin miten silti jaksaa sen ekan vuoden kahden vaippaikäisen kanssa?

Mutta sit kun ekoista vuosista selviää, tiedän että kaksikosta on toisilleen seuraa ja sitä alkaa ite päästä helpommalla... :Heartred sitä odotellessa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä myös toinen tulossa. Esikoinen syntyi 01/13 ja ikäeroa tulisi n. 1v10kk. Oma haaveeni olikin, että lapsilla olisi mahdollisimman pieni ikäero. Vauvakuumeillut olen jo viime kesästä asti pikkukakkosen suhteen. :wink

Eniten jännittää tuleva arki ja tulevan vauvan "luonne". Meillä on esikoisen kanssa kaikki sujunut niin täydellisesti, etten voinut kuvitellakkaan vauva-arkea näin helpoksi. Täysimetys onnistui reilun puoli vuotta, sen jälkeen vauva nukkui hyvin myös kokonaisia öitä, kun tuli kiinteät mukaan. Luonteeltaan hirveän sopeutuvainen ja iloinen, sosiaalinen, itsenäinen ja omaakin tahtoa löytyy. Eipä juuri risaa ja hampaiden tulokin oli "piece of cake". Ei olla jouduttu kokemaan myöskään allergioita tai mitään sairastelua. Siksi meistä tuntuukin miehen kanssa uskomattomalta ja toivottomalta, että voiko näitä helppoja vauvoja saada kaksi kappaletta samaan perheeseen :wink
Tulevassa arjessa pelottaa myös oma jaksaminen. Imetys on mulle hirveän tärkeä juttu, mutta on siinäkin taas omat haasteensa aloituksessa ja vauvan opettamisessa, yöheräilyt yms. Pelottaa, jaksanko niin pitkään ja täysillä kuin esikoisen kanssa. Ja meillä siis ollaan kotona vielä, enkä päivähoitoa ees vielä halua esikolle. Tarkoitus ois olla molempien kanssa sitten kotona hetken. Onneksi on mies, joka oli suuri tuki ja apu vauva-arjessa, joten sillä saralla on ihan luottavainen olo.

Raskausoireet ovat muuten olleet paljon lievempiä kuin ekassa. Väsymys on melkeinpä ainoa oire tällä hetkellä. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa...
 
en nyt kännykällä jaksanut kaikia lukea.

täällä toivon haamun vahvenevan ja sitten esikon ja tosikon ikäeroks tuleee mahdollisesti tasan 4v esikko syntynyt 11/10 ja tosikko tosiaan nyt 11/14 :) aika jännä saa nähä.

esikko syntyi 34+4 suunnitellulla sektiolla ja hiukan pelottA toaikon odotus. Esikost ei mitään oireita oikein nyt täs tosikossa jotaon pientä. Raskausmyrkytys oli esikosta (myöhemminkäytän varmaan nimeä Peikkopoika)

onko teil muuten teko nimeä?

esikkoa sanottiin Ötöksi joka viel ristiäisiin asti
tosikkoa päätin kutsua Möhköksi :) en tiedä mut se kuulosti niin kivalta :)

niin ei kai mulla muuta...

viivan vahvistumista odotelles...
 
Tännekin odotellaan toista lasta, esikoinen on vuosimallia 11/2012 joten ikäero on aika tarkalleen 2 vuotta. Täälläkin on jo ehditty miettimään että miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa päivät, mutta kyllä ne muutkin äidit on siitä selvinneet niin miksenpä minäkin :)
Meillä esikoinen oli suht helppo lapsi, imetys sujui todella hyvin ja päiväunet oii semmoista 4h luokkaa joten jäi aika paljon omaa aikaa silloin vauva-aikana itselleni ja yötkin sujui muutamalla syötöllä, joten hieman pelottaa että jos tämä toinen onkin ihan erilainen eikä nuku/syö niin sitten olen ihan hukassa :P

Mullakin on ollut semmoista mukavaa koko päivän kestävää etovaa oloa ja väsymystä mutta nyt ehkä alkaa pikku hiljaa helpottamaan (toivottavasti!), tosin jos unohdan syödä päivällä niin sitten kyllä etova olo muistuttelee itsestään.
Turvotusta on olut myös ihan hirveästi ja oon käyttänyt jo kolmisen viikkoa äitiysfarkkuja kun normifarkut ei vaan tunnu enää mukavilta kun ne puristaa niin hirveesti. Oon yrittäny vaihtaa maidon laktoosittomaan ja ruveta syömään ruisleipää vaalean sijasta, joten saa nähdä miten käy turvotuksen. Ruokahalu on ollut ehkä vähän huonompi nyt alkumetreillä ja musta on tullut aika valikoiva ruoan suhteen, pizzat, patongit yms on ihan ykkösjuttu tällä hetkellä ja lämpimät ruoat saa melkein oksennuksen nousemaan kurkkuun, joten töissä lounaalla syön yleensä täytettyä ruisleipää ja kotona jatkuu melkeinpä sama linja :D Että sellaista täällä! :)
 
Täälläkin odotellaan toista lasta. Esikoinen 9/13 ja ikäeroa tulis 1v2kk.. :wink kyllä vähän hirvittää et meneekö kaikki hyvin, vaikka näin pienellä ikäerolla niin ihan kerkesin jo kuumeilemaan koska toinen tulee.. IHANAA :Heartred uskomaton tunne et sitä on muka raskaana, jotenkin niiin onnellinen. Varmasti oma jaksaminen kahden pienen kanssa on välillä kovastikkin koetuksella mutta eikö kaikella ole tapana järjestyä..

Ei muutako peukut ja varpaat pystyyn et kaikilla menis loppuun saakka hyvin ja saatas pienet tuhisevat kääröt syliin!:Heartbigred
 
Aika samoilla ikäeroilla mennään melkein kaikki täällä, kiva! Ootteko jotenkin enemmän väsyneitä nyt kun esikoista odottaessa? Musta tuntuu, että olen tosi paljon väsyneempi nyt kun viimeksi. Esikoista odottaessa olin alkuraskaudesta kesälomalla ja sain nukkua just niin paljon ku halusin. Nyt ei oikein ole päikkäreille mahdollisuutta + on rutkasti univelkaa jo valmiiksi, kiitos tuon huonosti nukkuvan taaperon... :/ Mutta eihän tässä enää ole montaakaan viikkoa, niin sitten (toivottavasti) alkaa helpottamaan. Sitä odotellessa! :D
 
Mä ainakin olin alkuun ihan kuutamolla tästä väsymyksestä! Joko se on vähän helpannu tai sit siihen on vaan tottunu. Onneks esikoinen vetää 1-2 päikkärit päivällä, niin voi itse painua myös sänkyyn!

Mua kans vähän mietityttää se kahden pikkusen kotiarki alkuun, mutta voi sitä autuutta myöhemmin kun natiaiset pitää toisilleen seuraa ja leikkii keskenään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillekin olisi ilmeisesti tulossa kakkonen marraskuun lopulla. :) Esikoisella on 1v synttärit parin viikon päästä, eli aika samalla ikäerolla mennään kuin moni muukin täällä.

Itselläkin on mielessä tuo kahden pienen kanssa pärjääminen, mitähän siitä tulee. Ihmettelen myös tätä palelua, jota en lainkaan muista ensimmäisestä raskaudesta. Jatkuvan lievän pahan olon sitäkin paremmin, mutt muistaakseni se helpotti jossain viikon 10 tietämillä, eli sinne nyt tsempataan josko olo paranisi. :)
 
wera täällä on oireet melko lailla samat kuin esikoisen kohdalla... en miellä olevani väsyneempi ekuin esikosta, mutta silloinkin meinasin jatkuvasti aamuisin nukahtaa rattiin... Yölliset vessareissut häiritsee kaiketi sen verran unta...
 
Toista odotellaan täälläkin :) ikäero on 7vuotta. Pojan synttärit ovat 27.11 ja hirmelin laskettuaika on 15.11 että lähelle mennään.
 
Toista odottelen minäkin. Esikoinen ehtii täyttää jo kahdeksan ennen tämän pienokaisen syntymää. Miehelleni tämä on ensimmäinen lapsi, eli uusioperheessä eletään. Aiemmin pitkään toivoin lyhyttä ikäeroa, kuten monelle täällä tulee, mutta elämä menikin näin.

Kovin paljon ei enää muista raskaudesta 8-vuotta sitten. Ehkäpä niitä muistoja matkanvarrella palaa mieleen.

Mua jännittää oikeastaan eniten, miten kroppa jaksaa näin 8-v vanhempana? No ei kai 33-vuotias vielä vanha ole kuitenkaan. Lisäksi mietin tulevaa arkea. Onhan kaikki ollut viime ajat koululaisen kanssa jo niin helppoa. Niin ja toki mietin, että miten tuo iso neiti tulokkaaseen suhtautuu, kun ei olekaan enää ainokainen.

Pidemmällä ikäerolla taitaa olla mun lisäksi vain Eetula?
 
Hei!

onpas mielenkiintoista lukea muista pientä ikäeroa toivovista. Välillä on ehtinyt miettiä, että mihin sitä onkaan ryhtynyt. Vaikka pikku kakkonen on supertoivottu ja oon niin mielettömän iloinen tärpistä!

Meidän esikoinen on nyt 10 kk eli ikäeroa tulee todennäköisesti himpun vajaa 18 kk. Esikoinen onneksi nukkuu yöt, joten tämä superväsymys ei ole niin superkamalaa. Mutta eihän sitä ikinä itse osaa tarpeeksi ajoissa mennä nukkumaan... Mulla alkoi lisäväsymys jo paljon ennen plussaa!

Äitiysloma on juuri loppumassa ja töihin paluu edessä. Jännittää aika paljon. En ehtinyt pitkään tuolla olla ja nyt olisi (toivottavasti) taas uutisia kerrottavana. Oletteko muut kotona vai töissä?
 
Minun oli tarkoitus aloittaa syksyllä osa-aikaisesti töissä, mutta nyt kun kakkonen ilmoitti tulostaan, niin päätinkin jatkaa hoitovapaalla äitiysloman alkuun asti. Olen opetusalalla ja opetusryhmienkin kannalta on järkevää, etten välillä tule töihin ja taas jää pois. Ja voin myös rauhassa keskittyä esikoisen huomioimiseen vielä niin kauan kun se on mahdollista :) Välillä kyllä kaipaan töihin ihan tosi paljon, mutta ehtiihän sitä töitä tehdä ihan riittämiin tulevaisuudessa :D

Te joilla on tulossa pieni ikäero lapsille, niin oletteko ajatelleet hommata tuplarattaat/vaunut lapsille? Vai meinaatteko hyödyntää seisomalevyjä tms.?
 
Täällä olen pohtinut paljonkin juuri tuota tuplaratas asiaa.. Ikäeroa tulee 2,5v, joten aika kiikunkaakun on että menisiko jo seisomalaudalla. Mutta esikoinen on sen verran vilkas ja omapäinen että olen päättänyt jonkinlaiset tuplat hommata. Kauheasti en niihn viitsisi satsata, koska käyttöikä on kuitenkin aika lyhyt, joten varmaan käytettynä yritän etsiä. En oikein lämpene myöskään rattaille, jossa lapset ovat päällekkäin, en tiedä miksi o_O Lisäksi ainoat varteenotettavat sellaiset on Phil&Tedsit ja hinta on hinajaa. Mutta näillänäkymin varmaan hommataan jotkut vierekkäinistuttavat, mahd. kapeat, mihin vauvan saa sitten pehmeässä kantokassissa nukkumaan ku kärrään esikoista puistoon :) Hyviä kokemuksia kuunnellaan mielellään!
 
Aika hullulta tuntuu munkin työhönpaluu, mutta en sitä osannut tässä vaiheessa lähteä muuttamaankaan. Ja mun pitäisi irtisanoutua kokonaan, kun täällä ei ole mitään hoitovapaata.

Tuplarattaat täytyy kyllä hankkia, mikäli sinne asti päästään. Mä taas haluaisin in-linet, kun täällä mitä pienemmät, sen paremmat. Phil&tedsit päällimmäisenä mielessä, mutta en ole eri malleihin vielä perehtynyt. Nehän kyllä menis sitä taas yhdellekin, että vois harkita nykyisistä luopumista..
 
Missä maassa sä SophieAmelia asut? (tosin ei taida Suomen ja mahd. Ruotsin lisäksi hoitovapaata ollakaan monessa maassa, palkatonta vapaata saa sentään ottaa).

Mä palasin helmikuun puolesta välistä töihin. Tehdään miehen kanssa osa-aikasta kevät ja hoidetaan neitiä vapaapäivät. Elokuun alussa oli tarkoitus pistää päivähoitoon ja molempien tehdä täysillä töitä. Nyt vaan pitäisi miettiä, että laitetaanko kolmeksi kuukaudeksi päivähoitoon, vai pitäiskö koittaa pidentää noita osa-aikaisuuksia, vaiko jäädä ite sittenkin hoitovapaalle... hmm...
 
Meillekin on tulossa toinen ihanuus. Ensimmäinen lapsi syntyi 05/2013 ja raskaus oli todella helppo. Tällä kertaa näyttäisi (kopkop) menevän samaan tapaan, mutta samalla vähän huolettaa, onko siellä kaikki hyvin, kun ei ole mitään oireita.
 
Ilmoittaudun joukkoon. :) Eli alku järkytyksen jälkeen, onnesta sekaisin! Haluaisin huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva! Ensimmäinen lapsi syntyi elokuussa 2013, eli neiti on nyt reilun 7 kuukauden ikäinen touhutäti. :) Nykyinen raskaus alkoi e-pillereistä huolimatta, kun taas esikkoa ehdimme odottaa perheeseemme melkein tarkalleen kolme vuotta. :angel1 Edellinen raskaus oli haastava, oksentamista kesti sinne rv 20, minkä jälkeen sitten alkoivat kaikki muut vaivat esim.raskausdiabetes,ennenaikaiset supistukset, raskausmyrkytys jne. Mutta kaikki meni kuitenkin muuten hyvin, synnytys käynnistettiin ja palkintona ponnistuksesta oli maailman ihanin tyttö. :Heartred:Heartpink:Heartred Nyt huolettaakin suuresti tämä uusi raskaus, kun mitään oireita ei ole. Välillä en edes muista olevani raskaana! Voiko kaikki silti olla hyvin?? Taustalla on kaksi keskenmenoa,joissa kummassakin olen ollut oireeton. Joten huoli on nyt suuri,vaikka sydämen sykkeen olenkin jo nähnyt. Nyt siis ultran mukaan 10+2, vielä olisi kaksi viikkoa ensimmäiseen kunnalliseen ultraan. Jännittää.
Onko muilla ollut vastaavaa, kaksi niin erilaista raskautta, kuin yö ja päivä?
 
Mmm, asutaan Englannissa. Ja nelipäiväistä viikkoa ajattelin itsekin tehdä sitten kun esikoinen aloittaa päiväkodissa.

Meitä onkin täällä aika monta pienellä ikäerolla odottavia! :)
 
Takaisin
Top