En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta lähipiirissä yksi sellainen joka "tietää kaikesta kaiken". Silloinkin kun sillä ei ole aiheesta yhtään mitään hajua, se ottaa kovaan ääneen kantaa aiheeseen ja ilmoittaa kantansa Totuutena. Tuo on tosi ärsyttävää. Kun olin lapsi, se oli jopa vahingollista, koska otin ne asiat totena, olihan sanoja kuitenkin aikuinen. Kun se julisti jonkin asian faktana, sitä oli vaikea pienen ihmisen ymmärtää mielipiteeksi tai mutuksi. Se saattaa ihan oikeasti veikata jonkin asian olevan jollain tavalla, mutta ottaa sen sitten totuuden torvensa toitotettavaksi, ja yltyy helposti jopa väittelemään puolustaakseen mutu-kantaansa. Perusteluita hän harvoin esittää, hänen ei tarvitse koska asiat ovat niin kuin hän sanoo.
Nyt kun olen raskaana, kyseinen ihminen tietää kaiken paremmin kuin neuvolan terkkari tai synnytyslääkärit tai lääketieteelliset tutkimusartikkelit.
Kun nyt muutenkin melko herkästi potuttaa, jurppii, pännii, niin tämmöstä tässä mieleeni tuli.
Tunnetteko te muut näitä kaikkitietäviä ihmisiä?
Nyt kun olen raskaana, kyseinen ihminen tietää kaiken paremmin kuin neuvolan terkkari tai synnytyslääkärit tai lääketieteelliset tutkimusartikkelit.
Kun nyt muutenkin melko herkästi potuttaa, jurppii, pännii, niin tämmöstä tässä mieleeni tuli.
Tunnetteko te muut näitä kaikkitietäviä ihmisiä?