Kaikenlaiset käsityöt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun suosikkikäsityötä on neulominen. Nyt käsi on ollut kipeytyneenä pidemmän aikaa niin oon joutunut vähentämään neulomista, korkeintaan kerran viikossa otan hetkeksi neuletyön esille. Tykkään tehdä lapasia, myssyjä ja puseroita. ☺

IMG_1963.jpeg

Yöjuna peti toimii! Toimii jopa harvinaisen hyvin. Pelkäsin että olisi kiikkerä, mutta ihan tukevan oloinen ja kiilautui tuohon rakoon hyvin. Ei oo kipannut vaikka taapero välillä oikein innostuu unissaan mönkimään.

Eli siinä on 80x50cm levy lohkeamatonta 3 mm paksuista muovia. Etrasta löytyi kiva levy lähes oikeissa mitoissa niin sen sahasin tuohon. Sit kävin sahauttamassa tavallista patjaa ohuen levyn ja ompelin kovasta farkusta + paksusta puuvillasta sille tuollaisen reunallisen pussin. Se on tuettu jalkapäästä teleskooppi jakkaralla, jonka löysin torista. Peittona on mun talvitakista etuläppä.

Valitettavasti ei näköjään oo kuvaa siitä takista… mutta mulla on kuva harmaasta versiosta, jonka olin tehnyt syys keleille. Tein sit punaisen hyvin samanlaisen version talvikäyttöön.

IMG_20241109_102829.jpeg

Muokattu viimeksi:
IMG_2364.jpeg

Maalien testausta seuraavaa projektia varten. Pitäisi jotenkin saada väri tarttumaan polyesteriin… 😅 ei toimisi luonnon materiaalilla lopputyö.

Siinä on akryylimaalia, tusseja, kangastusseja ja hiusvärejä. Laitoin kankaalle kaikkea mikä omasta mielestä voisi jäädä kiinni. Kohta nähdään mikä tarttuu.

View attachment 151701
Maalien testausta seuraavaa projektia varten. Pitäisi jotenkin saada väri tarttumaan polyesteriin… 😅 ei toimisi luonnon materiaalilla lopputyö.

Siinä on akryylimaalia, tusseja, kangastusseja ja hiusvärejä. Laitoin kankaalle kaikkea mikä omasta mielestä voisi jäädä kiinni. Kohta nähdään mikä tarttuu.

Löytyikö tässä testissä sopiva väri? 😊

Itse olen hieman edistynyt virkkauksen opettelusta. Joskus jossain mainitsemasta pallosta ei ole edelleenkään tullut mitään. Mutta sen sijaan virkkasin joulun aikaan pienen tontun ja nyt on työnalla tipu pääsiäiskoristeeksi. 😊 Saapahan harjoitusta, käyttöä lankojen jämille ja ei nuo nyt ihan turhia ole, kun voi käyttää kauden mukaisina koristeina. Tonttua tehdessä saikin opetella uuden taidon virkkauksessa: silmukoiden vähentämisen. Sitä vaan hämmästelen, miksi koulussa ei voitu aikoinaan virkata amigurumia. Olisi saattanut teiniä motivoida enemmän kuin pyyhkeen pitsireunus. 😁

Pitäisi naperolle tehdä jonkinlainen lattiatyyny. Onko kellään kokemusta minkä mallinen olisi fiksuin? 😅
Asiaa pyöritellyt nyt pari kuukautta ja saanut vaan haettua farkkutilkut vintiltä esille.
Nimim. Meillä kaikki toimittaa istuimen virkaa pelilaatikoista lähtien.

Pitäisi naperolle tehdä jonkinlainen lattiatyyny. Onko kellään kokemusta minkä mallinen olisi fiksuin? 😅
Asiaa pyöritellyt nyt pari kuukautta ja saanut vaan haettua farkkutilkut vintiltä esille.
Nimim. Meillä kaikki toimittaa istuimen virkaa pelilaatikoista lähtien.
Koetin etsiä tyynyohjetta, jonka mukaan tehty lattiatyyny oli kovassa suosiossa mun siskoilla… en valitettavasti löytänyt. Se oli jostain suuri käsityölehdestä n. 20 vuoden takaa.

Mutta suosittelisin itse isoa ja ympyrää!

Koetin etsiä tyynyohjetta, jonka mukaan tehty lattiatyyny oli kovassa suosiossa mun siskoilla… en valitettavasti löytänyt. Se oli jostain suuri käsityölehdestä n. 20 vuoden takaa.

Mutta suosittelisin itse isoa ja ympyrää!
Ite just pähkäillyt niin ympyrän kuin neliön väliltä tai sitten tuleeko mitään selkänojan tynkää vai ei. 😅
Mutta ede joku asia vähän selkeni, kiitos!

@Wellllu kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa tehdä erillinen pestävä päällinen. 😅 Äitini tekemät lattiatyynyt, kun ovat lapsiperhekäytössä vähän eri juttu kuin mitä olivat miun omassa käytössäni aikuisena. 😂

En muuten tiedä onko vain minun mielikuvitukseni irstas, mutta ketjun otsikko kaikenlaiset käsityöt saa miut ajattelemaan ihan jotain muuta kuin virkkaamista. 😆

Takaisin