Kahvin/kokiksen/energiajuoman korvikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ira-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väsymykseen joskus (kun en kofeiinia käyttäny noin niinkun muuten vaan nuorena) vedin aamusin poretabletin sitruunan makuista c-vitamiinia. Oliko placebo vai mikä, mutta tuntu auttavan.

Ei mulla ainakaan edellisessä raskaudessa alkanut koskaan kahvi tökkiä... Tekee vähän laimeempaa kahvia, ni voi juoda enemmän jos on pakko! :D

Mä en kahvijuoppo ole mutta cola on maistunut sitäkin enemmän sitten. Nyt vaihdoin sitten mehuun. :)

Ai rooibos on kielletty? Kun 10 vuotta sitten (kun oli viimeksi pieniin päin ) sitä suositeltiin kahvin tilalle. Niin ne ajat muuttuu.

Ai rooibos on kielletty? Kun 10 vuotta sitten (kun oli viimeksi pieniin päin ) sitä suositeltiin kahvin tilalle. Niin ne ajat muuttuu.
Se on sitä hätävarjelun liioittelua :) Rooibos on ympätty samaan kategoriaan kuin esim. ravintolisinä käytettävät yrttivalmisteet joiden turvallisuutta ei ole täysin tutkittu. Mitään luontaistuotteita ja luontaisravintolisiä kapseleina, pillereinä, puristeina, uutteina jne. ei myöskään saa syödä.

Teen kofeiinipitoisuus vaihtelee lajikkeiden ja kasvatuspaikkojen mukaan joten vihreä tee saattaa sisältää enemmänkin kofeiinia kun musta. Täytyisi varmaan etsiä jostain vähäkofeiininen tee. Mulla on aamulla vaikea herätä kun en juo enää kahvia, raskauden aikana aamut on muutenkin poikkeuksellisen vaikeita

Takaisin