Kahvin/kokiksen/energiajuoman korvikkeet

Ira-

Oman äänensä löytänyt
Mä olen aikamoinen kahvihirmu ja sitä on tullut juotua päivässä 5-6 kuppia. Nyt on ollaan raskaana ja pitää ajatella myös masu asukkia, niin millä ihmeellä te saatte pidettyä itsenne virkeänä?! Kahvia juon nyt vain 2-3 kuppia, kokista hyvin harvoin ja energiajuomaa en ollenkaan. Tuntuu, että tämän järkyttävän väsymyksen keskellä olisi pakko saada jotain virtaa mutta mistä? :D

Kiitos!
 
tai mite ois tee? Ittelläni tökkii välillä kahvi niin oon juonu virheetä teetä.
 
Mä oon monesti miettinyt että miksihän kahvia sais juoda vain kaksi kuppia päiväsdä ja teellä ei mitään rajoituksia vaikka teekin sisältää kofeiinia...tietääks joku?
Mulla ei ihan mee toi jakeluun et mikä järki siinä on :)
 
Niimpä, mistähän sen saisi selville! Teetäkin kyllä lipittelen, tosin näin kesällä vähemmän. Mutta kun alkaa syysillat niin teekuppi on sylissä!
 
Energia juomia en ole juonut ikinä.

Kahvin olen nyt vähentänyt 4-5 kupista 1-3 kuppiin päivässä, mutta sensijaan teetä olen litkinyt pari kuppia :)

Kokista en juurikaan juo.. Hiilihapotettua lähdevettä menis kyllä.

Auttaisko aloittajaa, ihan D-vitamiini lisä ja juurikin joku tuoremehu?
 
Mammavitskuja hain eilen apteekista joten toivotaan, että niistä olisi apua :) Täytyy tuota mehua ostaa tai ihan appelsiinia ja puristaa itse mehu jos jaksais!
 
Aamukahvi on aivan pakollinen:D Ennen join jo aamusta se 2kuppia mutta nyt tietty tarvinnut vähentää. Saas nähä alkaako tässäkin raskaudessa kahvi närästämään loppua kohden. Mites sitten päivä käynnistetään... Jostain joskus luin että jotkut teet eivät ole suositeltavia raskaana, mites toi vihree tee? Siitä olisi ainakin potkua aamuun.
 
Mulla menee cokista lasi päivässä, ehkä kaksi joskus. Se on mun pahe mut oon hurjasti vähentänyt.
 
Vihreä tee on sallittu ja samoin aika moni muukin tee :) Ainoastaan yrttijuomat esim. Roobois tee on kiellettyjen listalla. Aamukahvia en kyllä vielä ainakaan vaihda mihinkään! :D
 
Vihreässä teessä on vähemmän kofeiinia kuin mustassa, niin siinä mielessä se on parempaa. Mä en juo kahvia, mutta teetä kuluu useampi kuppi päivässä. Onneksi kofeiinia on teessä muutenkin kahvia vähemmän. Vihreää teetä olen plussan jälkeen yrittänyt suosia. Kokis on mun pahe, yritän hiukan hillitä sen suhteen itseäni ja tyytyä max yhteen tölkkiin/lasilliseen päivässä enkä joka päivä juo.
 
Mä oon monesti miettinyt että miksihän kahvia sais juoda vain kaksi kuppia päiväsdä ja teellä ei mitään rajoituksia vaikka teekin sisältää kofeiinia...tietääks joku?
Mulla ei ihan mee toi jakeluun et mikä järki siinä on :)
Teetä koskee ihan sama kofeiinirajoitus. Kofeiinin määrä teessä vaihtelee paljon laadun ja tyypin mukaan, joten myös teen kanssa kannattaa olla varovainen. Musta tee voi sisältää 25 – 110 mg kofeiinia / kupillinen, vihreä tee 8 – 30 mg.

Itse juon kahvia tavan vuoksi, en niinkään piristyäkseni, ja olen korvannut sen kofeiinittomalla pikakahvilla, vaikka se onkin vähän pahaa :)
 
Ira, täällä sama ongelma kahvin kanssa. Maistuisi niin kun ennenkin, mut ku ei voi! Ootan sitä hetkeä kun se alkaa tökkii, ni ongelma poistuu.
 
Oho, bongasin Laitilan kofeiinittoman colan. Ehkä vaan pakko maistaa :angelic:
 
Takaisin
Top