Pitääpä kirjottaa kunnon synnytys kertomus tuonne oikeaan paikkaan jossain kohtaa kun pääsen sairaalasta mutta itsellä tosiaan kävi niin, että käynnistykseen mulle annettiin aika 42+0 viikolle. Aika annettiin maanantai aamuksi klo: 8.00. Kävi kuitenkin niin, että mulla alkoi supistukset edeltävänä yönä klo 05.00... Odotettiin kuitenkin supistuksiin kanssa klo 8.00 ja mentiin tyksiin "käynnistykseen". Lääkäri päätti, että lähdetään kuitenkin heti vauhdituttamaan synnytystä yliajan takia pallongilla!
Kärvistelin Pallongilla monta tuntia ja tuskat oli jäätävät... Kunnes kätilö halusi tutkia mut että mistä tuskat johtuu. No se penteleen pallo oli väärin asennettu ja se ei ollut auttanut avautumisessa, joten se poistettiin ja jäin kärvistelemään omien suppareiden kanssa.
Illalla 23.00 mut siirrettiin synnytys saliin koska olin jo 4,5 cm auki... Synnytyssalissa sain supistuksia vauhdittavaa lääkettä... Mikäs sen nimi olikaan taas :D? Ne sai mut hirveen kipeäksi... Ja pyysin epiä ja sain sen :) Helpotti ja jaksoin taas olla! Epi tosin aiheutti mulle hirveen kutinan ja toispuoli kasvoturvotuksen mut se ei haitannut enää siinä kun muuten olo oli todella helpottunut puudutteita jälkeen.
Toisen epi annoksen sain vielä myöhemmin... Juuri ennen ponnistus vaihetta mulle laitettiin vielä lisää sitä supistuksia aiheuttavaa lääkettä ja voi hemmetti! Olin sit niin kipee et huusin... En onneks nähnyt sitä kohtaa kun lääkettä lisättiin mutta mies oli vieressä katsonut että voi pyhä sylvi, kun oli nähnyt illan aikana miten siihen lääkkeeseen reagoin!
Ponnistusvaihe kesti tunnin ja koko synnytys 30 tuntia... Repeämät ovat aikas huikeat ja verta menetin litran
Nyt olen ollut veritankkauksessa ja olo on paljon parempi :) Vielä kun tuon alakerran saisi kuntoon... Se on nyt niin turvoksissa tikkien takia et ei hyvää päivää :/
Palkinto on kyllä mitä parhain
Oma pieni tuhisia tuossa kopassa
Voi tätä rakkauden määrää!