Käsityöt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
valmiina on pöksyt, parit tumput, parit sukat sekä töppöset, kypäräpipo ja melkein valmis villatakki. suunnitelmissa on lisää tumppuja ja muuta kivaa tehtailla ennen elokuuta.

Mut sulla on Tweety ihan selvästi lahjoja. Niin hyvännäkösiä ovat nuo tekeleet. Mä yritin silloin ku ekaa odotin ja totesin et ei onnistu.

minäkin aloitin vaippahousujen jämälangoista pinnasänkyyn kosteussuojan [:)]

Pyöröpuikoilla teen 60x120...silmukoita loin muistaaksen 108 [:)]

Laitan kuvaa tekeleestä kunhan valmistuu sen verran että näkee mikä se on [:D]

Tosi kivan näköinen haniliini..

Mun oma peitto on viittä vaille valmis..Puuttuu enää 1 rivi neliöitä ja päättelykerroksia 4 cm..Sit se ois valmis..[:D]

Haniliini:mahtava peitto!

Sme: me saimme esikoiselle samanlaisen peiton lahjaksi, miehen äidin tuttavan tekemänä, juuri harmaata villa silkki sekoitusta ja samanlainen ruututekniikka. Peitto on ollut kaikilla käytössä ja se on ollut varsin monikäyttöinen[:D]

Tweety:aivan ihania tuotoksia! Oikein sormia syyhytti, tehdä itsekin jotkut villahousut, mutta niitä on niin paljon vielä edellisiltä, ettei tarvitse.

Vilijonka: ihana mekko!

Nyt olenkin välillä hypistellyt lankoja, siis siitä asti kun tämä otsake tänne tuli, ja pohtinut mitä sitä alottaisi, jopa pari villapaidan ohjetta printtasin linkeistä.

Noo työn ja opiskelun ohella eipä olisi yhtään aikaakaan ollut, toiseksi viimeinen tentti tiistaina ja viimeinen toukokuussa - ehkä sitten[:D]

ihanan näköinen on tuo haniliinin peitto!!!

mä neulon sitä pyöröpuikoilla ainaoikein ja onhan siinä aikamoinen homma [:D] meinasin pestä sen villanpesuaineella käsin (samoin kun ne vaipat) niin se varmaan huopuu sitten siinä samalla(tai ainakin oletan näin)
onhan mulla tässä onneks aikaa sitä väsätä ja hirveä himo tehdä [:D][;)]

Peitto on valmis..Laitan kuvaa kunhan kerkeän kuvata kunnon valossa..Nyt kun ei aurinko paista niin värit vääristyy..[:@]
Lankaa jäi 1,5 kerää jäljelle..Eli kokonaiskulutus oli siis 4,5 kerää..[:D]
Nyt sitten pienet töppöset ja takki tekeille..

Mulla itsellä kirpparilla tavaraa ja vaatteita myynnissä mun äitin kanssa. Samalla tyhjättiin isävainaan kaapit ja kalastusvehkeet sinne. Nii on tullu tehtyä pari ihan hyvää löytöä kirpparilta.

Ostin selläsen haalean pegen värisen toppapuvun oli tosi hyvässä kunnossa, koko 68, maksoi peräti hurjat 3e. Menne sit sopivasti talvella kokonsa puolesta.

Sit äiti löysi mulle tosi hyväkuntosen imetystyynyn mis oli vieläpä nätti kuosi, sekin hurjat 6e. Et vaik harvoin kirppareilla käyn (yleensä vain silloin ku ite laitan pöydän) nii olis se kannattavaa muulloinki. Mun ei vaan tule mentyä.

Höh, nii täähän olikin se käsityöpuoli eikä hankinta osasto[:-]. No sinne tää kuuluis mut tuli nyt tänne.

Suurin kutomishulluus tuntuu menneen hetkeksi ohi, mutta pari valmista juttua sentään..

Eli villahaalari ja myssy ja tossut, napit puuttuu kun päätin valita ne vasta kun tiedän sukupuolen [;)]

Mä ihastuin Bebesin sivuilla noihin Blabla helistimiin, ja eka yritys on tuo munakoiso, täytyy hommata lisää lankoja, niin voi tehdä muitakin hedelmiä/vihanneksia. Ja vieressä pehmolelu, puuttuu silmistä napit vielä jne.

Viimein valmis kosteussuoja, tuon kuvan jälkeen oon huovuttanut sen kahdesti, ja nyt mietin jos ompelisin sen puoliksi, niinkun kaksinkertaiseksi, kudoin yksinkertaisella hahtuvalla, niin se on aika ohut.

Helistimenä on ihan tavis kulkunen.

Hahtuvaa meni kolme pientä kerää, mutta tuo on huovutettunakin aika valtava.. Puuduttaaa se toki oli, mäkin kjudoin sentään koon 7 bambuilla, ja silti ei tuntunut edistyvän mihinkään. Yksivärisestä ei ois varmaan jaksanut kutoa, tossa mä vahdin tuota värien vaihtumista. [:)]

Mä tein tota noiden pikkutöiden välissä ja kun tuli ohjeessa sellainen 'emmätajuu' kohta.

Tällaisia on nyt tullu tehtyä. Yritin vähän pienentää tuota kuvaa ettei tuu ihan valtavan kokoinen.

Tein myös tämmöisen lokerikon vanhasta tyynyliinasta, laitoin muutaman nepparin tuohon taakse et sen voi laittaa vaikka tuohon hengariin roikkumaan ja wc:n patterin päälle nii siitä on helppo ottaa sit tarvittavaa tavaraa lapselle :)

Sitte tein vielä imetystyynyn vanhan hupparin hihoista. Leikkasin hihat irti paidasta, ompelin ne tuosta keskikohdasta yhteen. Toisen hihan ompelin kiinni ja toisen jätin auki josta tungein sitten loput paidasta ja pari vanhaa pyyhettä tuonne sisälle. Ehkä kaipaa vähän enempi täytettä, mut sen laitan vasta sitten kun olen vauvan kans kokeillut. Tyynyliina pitäisi vielä tehdä, kunhan löydän nättiä kangasta.

Maalailin vähän kirahveja seinään. Noilta tosin puuttuu vielä maali sieraimista ja silmistä, kun en osaa päättää mitä vääriä niihin tunkis. Toisaalta ei viittis ostaa uusia maaleja, että saa ny nähä minkä väriset niistä lopulta tulee.

Tänks. Ite en kyllä niin taiteellinen oo, et olisin noi vaan tohon seinälle vetässy. Pohjat piirsin netistä löytyneen kuvan avulla ja sit heitin ne piirtoheittimellä seinälle. Eli onneks ei itellä tarvi olla kaikkia lahjoja hallussa[;)]

vihdoin ja viimein sain tehtyä papun sänkyyn pinnasuojan ja sen uudinverhon.... pitkään on tarvikkeet ollu valmiina ja pikkusen jo alotettukin, mut nyt sain otettua itseä niskasta kiinni ja tein ne valmiiks. kuvia laitan kunhan saan sängyn kasattua. [:)]

Takaisin