Käsityörinki

Maim

Oman äänensä löytänyt
Voitaisiin perustaa sellainen käsityörinki..tai kahvittelukäsityöseura.
laitetaan täne kuvia mitä ollaan tehty. Ehkä tehdään jotain samaa yhdessa ym.
Joku muu mukaan :D
 
Aivan ihana idea [:)] !! Oon jo pitkään miettiny et haluisin tehä pikkuselle jotain ihan itse, mut siitä on niin kauheesti aikaa ku oon jotain käsitöitä tehny et pelkään etten osaa tehä yhtään mitään [&:]
Mua saa kyl aina opettaa [:D]  Miten tää siis käytännössä toimis?
 
Vaikuttaa hauskalta! :) Mielenkiinto ainakin täällä heräs!
 
Aina vauvalle voi jotain pientä tehdä (kyllä ne vanhat taidot sieltä muistuu mieleen [:D]), muistaa sit myöhemminkin, että tein tuon itse ihanalle lapselleni. :) Meidän vauva täytti jo 9kk, mutta ennen syntymää tein hänelle peiton värikkäästä langasta. :) Siis hyvin simppeli, kudoin vaan helmineuletta koko ajan. :) Nyt sain valmiiksi ensimmäiset villahousut, kun ollaan nyt tutustuttu kestovaippoihin, niin kiva itse tehdä villahousuja. [:)]
 
En ihan vielä itse edes tiedä miten toimittaisiin,,vinkkejä :)
Voidaan vaikka neuloa jotain yhdessä. Aloittaa vaikka kypärämyssyllä. Jos haluaa talvisen myssyn tekee lämpimästä villasta tai muusta langasta. kesäisen voi tehdä puuvillasta.
Onko muita ideoita tällaiseen yhteiseen harrastukseen??
ideoita kaivataan :)
 
Voi mä niiiin mielelläni tekisin vaikka mitä, jos vaan joku neuvois mulle miten =D Olin mä koulussa hyvä käsitöissä, mutta sinne mun osaaminen jäikin[:(].. Lapsen mummut kyllä varmasti tekee vaikka mitä, mut ois se kiva itsekkin osata! Mistäpäin muuten olette =)?
 
Viirukhan laita ihmeessä kuvia.
Voisin minäkin ommella kun löytyy joitakin kankaita kestovaippakurssi ajoilta. Luulin et pitää olla saumuri, mut jos tavallisel menee hyvin voin minäkin kokeilla [:)]
 
vaude..nehän ovat tooosi hinot!! [:D]
 Kyllä mä aion kokeilla ommella jokunen pari.
Muistan edellisellä kerralla kun sai vaihtaa suojia koko ajan ja nuo kaupan kartakäyttösuojat olivat aika nopeesti märät ja kylmät.
Tuonne liivisuojan imuksi voi vaikka kans käyttää jonkun vanhan froteepyyhkeen kankaaksi. Imee hyvin jos on jo pesty moneen kertaan. Uusiokäyttöä [;)]
 
ALKUPERÄINEN: jaica

Olihan tuolla tosiaan jo yksi keskustelu liittyen käsitöihin...


Juu huomasin, mutta halusin aloittaa käsityörinkiaiheisen. Eihän se voi haitata?!
 
Moikka!
Musta kanssa ei haittaa lainkaan vaikka olisi kolmekin foorumia käsitöille, aina niitä jaksaa lueskella [:)]
Meillähän tuo raskaus vasta 15+2, mutta silti tekisi mieli tehdä jotain vauvalle, kun keksisi vain mitä. Meillä kuitenkin laskettu aika keskikesällä, joten villavaatteita on turha lähteä kutomaan, ja kutomisesta pidän valtavasti. Pipon kudoinkin kaverin vauvalle joka on nyt 3kk ikäinen [:)]
Olisiko mitään ideoita tai neuvoja, mitä voisi tehdä kesävauvalle? [:)]
 
Voit tehdä ensi talveksi valmiiksi jotain vauvalle.
kesävauvalle jotain puuvillalangasta. henkselihousut, hellehattu, leninki, body :)
 
Sitten jos joku tykkää tehdä ristipistotöitä, niin www.margaretha.fi löytyy vaikka mitä vauvan juttuja. Osaan on valmiiksi piirretty kuviot, ja osaan pitää itse laskea ne. 
 
Moikka,

osuin tänne, kun on taas käsityöinnostus nostanut päätään :)

olen jo ehtinyt kutomaan vauvalle peiton ja nyt työn alla olis lelujen virkkailua. Avotakassa oli kivoja ohjeita, jos jotakin kiinnostaa http://www.avotakka.fi/ompeluseura/virkkaa-suloiset-pehmoelaimet

Niin ja osaisiko joku neuvoa vastaavia eläimiä lisää? Tai langat riittäisivät hyvin vielä pariin leluu ja esim. joku apina tai kameli voisi sopia näiden kaveriksi.
 
Tuli mieleen Viirukhanin tuoleista kuulleeni pula-ajan joululahjoista. Joku ihmetteli aina ennen Joulua mihin ne neljä pientä tuolia ja pöytä ovat hävinneet. Jouluna sitte aukaisi paketista ne uusilla väreillä. Jonain vuonna punaset, toisena keltaiset jne. Ja aina olivat kuulema kuin uudet. 
 
Minä olen tämmöistä neulemakuupussia nyt säännöllisen epäsäännöllisesti väsännyt. Aloitin sen jo syksyllä, mutta nyt on mennyt varmasti ainakin 2kk etten ole neulonut lainkaan. Se aina tuo into vähän lopahtaa, kun alkaa hankalemmat kohdat tulla ajankohtaiseksi. Nyt sain kuitenkin lisättyä hihoja varten silmukat ja jouduin lopettamaan tältä illalta sitten, on muuten kädessä jännetuppitulehdus huomenna [:D]

Tässä sivu, jossa kuva ja ohjeet; http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b10&d_id=10&lang=fi
Itse teen sitä vaan valkoisella langalla ja itse asiassa en myöskään löytänyt moista lankaa mistään, joten teen ihan Prismasta ostetulla Tempo-langalla.
 
Laita ihmeessä kaavat, kiinnostaa kovasti! Ite haluisin alkaa ommella niitä taskuvaippoja, kankaita ja imuja olen jo katsellut, kaavat vaan puuttuu! Ja ajattelin että teen itsekin vähän erilaisia, niin näkee sitten mikä toimii omalla muksulla ja mikä ei.
 
minullakin olisi suunnitteilla ommella vaippoja. Kävin kestovaippakurssin aikoja sitten mut luulen et muistissa on vielä miten ne tehdään.
Tässä linkissä löytyy kans ohje http://www.youtube.com/watch?v=sh84LK19VNE
ja siinä sivulla monta muutakin ohjetta miten ommellaan.
 
Aivan ihania Viirukhan, vielä kun osais virkata... Kai se on pakko opetella [:D] kun netistä löytyy aika hyvin ohjeitakin. Mut siis tosi kivan näköiset noista koreista tuli [:)].
 
Vautsi Viirukhan, älyttömän hyvännäkösiä! Väsäänkin itse semmosta pientä kaapin tapaista koulussa ja oon miettiny että just jotkut tuommoset olis hyvät hyllyille, ei olis voinu paremmin osua! Pakko kokeilla, ihan loistavaa!

Ja sitten nuo kestovaipat, nekin kiinnostais kovasti. Täytyy perehtyä siihenkin kun kerta verhot on nyt ommeltu, sämpylät leivottu, housut paikattu jne., täytyy kehittää uusia projekteja! :D
 
Takaisin
Top