Käsityöohjeet jakoon

Ihania kaikkia juttuja ootte tehneet! Mäkin oon väkertänyt peittoa noista pajuneliöistä, saa nähdä koska valmistuu vai valmistuuko koskaan, nyt vasta kuusi valmista ruutua.. :p
 
Ihania kaikkia juttuja ootte tehneet! Täällä kateellisena teijän osaamiselle niitä kattelen.. :) mä oon vaan tyytyny dc-fixillä tuunaamaan huonekaluja :wink
 
Mä oon viime keväästä asti haaveillu babynestistä ja tänään sain sen tehtyä. Ohjeet löyty googlettamalla ja seuraavaa nestiä varten tiedän mitä tehdä toisin ja helpommin :D ImageUploadedByVau Foorumi1471794239.796644.jpg
 
Mitä ohjeita käytitte unipesään Fanfa ja Taskis? Päätin ryhtyä yritykseen myös :) Googlettelin jo ohjeita. Huomenna menen kangaskauppaan, myykö kangaskaupat myös vanua vai mistä hankitte sitä?
 
Mä tein Me, Myself & I -blogin (http://memyselfi-pia.blogspot.fi/2013/11/babynest-pesa-vauvalle.html?m=1) ohjeella ja välillä kattelin apuna muita blogeja ymmärtääkseni ohjeita paremmin. Sirkkarenkaat jätin kokonaan pois ja muutaman asian teen jatkossa toisin jos näitä vielä joskus on tarve tehdä ja ihan siisti siitä tulee silti ja hermot säästyy edes vähän :D:
- Vinonauhan laitan vain ulkoreunoille, sinne asti missä ohjeessa on viimeiset nuppineulat ja päättelen sen kerralla ja kunnolla. Loppu on helppo taittaa ja ommella suoralla ompeleella kiinni, kunhan muistaa taittaa alareunat toisiaan vasten sisään. Mulla siis ei narua tullut enää alareunan narukujaan, enkä ymmärrä miten se sinne olisi vielä pitänyt saada :D
- Keskikohdanvanuja laittaessa mittasin reunoista noin 15 cm etäisyyden, merkkasin sen nuppineuloilla ja ompelin kiinni. Ompelun jälkeen laitoin vasta vanut sisälle ja hyvin mahtu.
- Paksumminkin vanua olisi reunaan voinut käyttää, kun sitä vähän ylikin jäi, mutta sitten ajattelin että riittää kunhan se muodossa pysyy ja vauvalle tulee turvallinen olo kun on jotain ympärillä.

Mä hankin kaikki tarvikkeet Eurokankaasta ja siellä oli kolmea vanupaksuutta. Keskimmäistä paksuutta nesteihin oli sieltä ostettu eniten, joten mä päädyin samaan :)
 
Löysin saman blogiohjeen, josta katselin tarvikkeita ja mittoja. Kiitos vinkeistä Taskis :)
 
Samaa ohjetta mäkin käytin pääasiassa, muista katsoin sitten vielä tarkennuksia joihinkin epäselviin kohtiin mäkin jätin sirkkarenkaat pois, en usko että naru pääsee sotkeutumaan vauvan jalkoihin vaikka ei menisikään pohjan alle.. Meinasin aluksi tehdä napinlävet sirkkarenkaiden tilalta mutta se on nyt sitten jäänyt.. :p
 
d87f2a59bc8df212f27a1a801fd9cd03
 
Peiton virkkauksen välipalana päätin tehdä vaunuverhon :) Onneksi mammalomalla on hyvin aikaa värkkäillä.. :D
 
Tosi hieno verho! Mun pitäs kans tehdä joku ihana piristämään väsyneitä päiviä!
 
Kiitos! Halusin jonkun kivan värikkään kankaan kans vähän tuomaan piristystä :)
 
Takaisin
Top