Käsityöohjeet jakoon

Kiitos Odecca, toi liinailusukkien ohje vaikutti tosi hyvältä :) Täytyy varmaan itekin tästä kunnostautua taas sukantekoon 3,5 vuoden tauon jälkeen, siinä on loistava syy ottaa rennosti loppuodotusaika :grin
 
Tällainen valmistui eilen, ohje Novitan Ipana lehdestä :) On tosi nopea tehdä.

13731009_10154236167951893_5960726078391022934_o.jpg


13765953_10154236167936893_7473261955327309985_o.jpg
 
Tässä mun viimeisin päähänpisto. Mä teen näitä vaatteita ekstempore ja ilman ohjeita :D
 

Liitteet

  • 1469219792381.jpg
    1469219792381.jpg
    68.1 KB · Katsottu: 65
Haluaisko joku jeesata sukkien kanssa? En onnistu löytämään ohjetta, joka tuottaisi helposti järkevänkokoiset sukat. Olen yrittänyt junasukkia, mutta teräosat ovat valtavat. Purin monta kertaa ja yhdistelin useasta ohjeesta, mutta siitä huolimatta ne tuntuvat todella todella todella isoilta suhteessa varteen. Haluaisin tehdä nimenomaan pitkävartiset sukat. En ole niin tottunut kutoja, että osaisin soveltaa täysin itse, enkä toisaalta ihan hahmota sitäkään, minkä kokoisia vauvat ovat. Vinkkejä lapasiin otetaan myös.
 
Oi kun olette tehneet upeita juttuja.. Itse toistaiseksi vain haaveilen. Koskahan sitä ehtisi..
 
Sissis, unohdin vastata sulle vaikka piti jo aiemmin. Kokeile vaihtaa puikkokokoa pienemmäksi. Se on tosi paljon omasta käsialasta kiinni minkäkokoista jälkeä tulee varsinkin kun kyse on pienistä vaattesta. Toinen juttu on se, että vaikka ne alkuun näyttäiskin isoilta, niin vauva on pieni vain hetken ja jos alla pitää normisukkaa, ni ei sen villasukan ihan ihonmyötäinen tarvii olla, isompikin kelpaa.
 
Mulla on tekeillä sukat tästä. Langan vyötteessä suositellaan 4 mm puikkoja mutta mulla on 2,5 mm, koska teen aika löysää.

807ef557d8ba8dc8de8d10d32d990111
 
85d1aaf9c00f0d9bce9e292545df38f6


Tässä tekemäni toukkapussi. Retrohenkinen :wink

Valmistumassa on myös liinailusukat :)

Ompelukone alkaa laulaa varmaan vasta synnytyksen jälkeen, sitten kun tiedän tuleeko tyttö vai poika. Ottobre lehti hankittu valmiiksi ja paapiilta ihanaa vaaleanpunaista kangasta. Jos tuleekin poika, teen kankaasta kummitytölle jotain :D

Tilaisin Paapiilta työkonekangasta esikoisen vaatteisiin, mutta teen tilauksen vasta sitten kun tiedän kumpi tulossa. Olisi hauska tehdä veljeksille samasta kankaasta vaatteet.

Mistähän sen ajan vaan otan ompeluun? :D
 
Muokattu viimeksi:
Olisi kiva saada lisää kuvia foorumille, jos olette saaneet valmiiksi käsitöitänne! Niistä saa hyviä vinkkejä :)
 
Todella kauniita käsitöitä olette tehneet :Heartred

Voikun osaisin itekkin neuloa mutta oon päättänyt jättää sen mun äidille koska se on tosi kova neulomaan kaikkea. Esikoisellekin on tehnyt vaikka kuinka monet sukat ja lapaset sekä ihanat monsteripöksyt :happy:

Mä itse virkkaan paljon, teen tilauksesta afrikankukista virkattuja eläimiä ja näin ollen myös vauvalle on valmistunut hippo sekä norsu.

Tein myös pajuneliöistä virkatun peiton, joka oli työn ja tuskan takana sen takia koska päätin tehdä sen niin ohuesta langasta... Virkkasin siis nro. 2 koukulla.. Olis valmistunut paljon nopeampaa jos olisin vaan virkannu paksummasta langasta. :grin
 
Tässä näitä mun muita tekeleitä, hirvee homma lisätä tänne kuvia kun mun puhelimella ottamat kuvatiedostot on tosi paljon isompia kun mitä tänne pystyy lataamaan :mad:
 

Liitteet

  • _20160816_074616.JPG
    _20160816_074616.JPG
    1,011.7 KB · Katsottu: 44
  • _20160816_074531.JPG
    _20160816_074531.JPG
    835.2 KB · Katsottu: 47
Onpa kauniita! Mä lopetin vauvanvaatetehtaan tältä erää, ja siirryin työstämään joululahjoja, kun en niitä varmaan enää myöhemmin ehdi tehdä. Tähän mennessä vauvalle on neulottu nuttu ja parit sukat, ja ommeltu bodeja ja potkupukuja.

Meillä myös mun äiti ja täti neulovat paljon, ja tiedän, että sieltä on tulossa pienelle paljon lämmintä, niin nyt saa itse tekeminen riittää toistaiseksi.
 
Voi elämä, että käypi sielun päälle :arghh:

Tykkään neuloa ja virkata, ja miten nytkin oisi ollu mukava tehä ihan kaikkea, vaan en saata kuollaksenikaan kuvitella ottavani puikkoja tahi koukkua näihin käsiini... (Se rannekanavaoireyhtymä :angry4)
 
Tartuin yli kymmenen vuoden tauon jälkeen ompelukoneeseen ja tein vauvalle unipesän :) Saa nähdä onko tälle käyttöä, mutta ainakin tätä oli tosi kiva tehdä :D
 
Takaisin
Top