Käsitöitä vauvalle

Gatusa

Seurustelun sensei
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun tänne josko teitä kiinnostaisi. Itellä on alkan nousee tekemisen tarve että haluun alkaa tehä kaikenlaista tulevalle pienokaiselle kunhan pääsee turvallisille viikoille ensin. Aiempien raskauksien aikana tuli neulottua yksi vauvan makuupussi ja yksi hupullinen jakku.
 
Mä haluisin neuloa peiton vaunuihin. Langat hankin jo :)
Esikoisen ja tokan aikoihin ompelin pussilakanoita, kestovaippoja ja vauvan vaatteita. Myöhemmin olen neulonut tytöille villatakkeja, hattuja ja kaulureita.
Kolmannen synnyttyä ja kun otin hoitolapsia, en olekaan ehtinyt tehdä juuri mitään :/
Nyt meinasin sen peiton aloittaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
En tiedä onko tämäkin yks raskausoire, kun en oo koskaan juuri neulomisesta pitänyt vaikka muutoin käsitöistä oon pitänyt. Mutta nyt tullut hirvee vimma hankkia puikot ja lankaa, tavoitteena neuloa peitto vauvalle. :D
 
Itsellä haluttaisi alkaa tekemään kaikkea kivaa mutta ei kehtaa vielä kun mitä vain kerkeää tapahtua.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
minäki aattelin että ootan ainaki tän ekan lääkärin et tiän kuinka pitkäl ollaa ja sit ehkä alan jotai tekeen tai ku toka kolmannes alkaa ni sitten.
 
Joo tuolla garnstudiolla (Drops Design) on kyl tosi ihania ohjeita, olen sieltä itselleni tehnyt jotain ja parasta on, kun ohjeet on suomeksi! Mulla on nyt miehelle villasukat kesken, mut täytyy kattoa aloitanko jo heti niitten jälkeen jotain vauvalle. Ei kyl pitäis hätiköidä, mutta täytyy sit vaan yrittää uudestaan, jos taas tulee km. Ja voihan ne vauvalle tehdyt vaatteet antaa sit vaikka jollekin muullekin, vaikka lahjaksi! :p
 
mä en voinu vastustaa kiusausta ja aloin neuloon vauvalle tummansinisiä housuja :) äipälle otin kerran tuolta villatakin ohjeet mut koristepalmikot suunnittelin ite, aiemmis raskauksis jotka menny kesken oon tehny jo tosiaa hupullisen ja hihallisen makuupussin sekä hupullisen jakun.
 
Minulla on jo valmiiksi tehtynä peitto pikkuiselle... :)
Tein sen jo alkutalvesta ennen kuin tuli keskenmeno.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mä oon tekemäs jo ekaa lahjetta housuihin eli eipä pitäs mennä kauaa ni on housut valmiit. saapi nähä mitä sitten tehää :) huomisen jälkee olen paljon viisaampi asiassa :)
 
Mäki eilen jo selailin ohjeita ja mietin mitä alkais tekemään. En vielä päättänyt eikä mulla ole sopivia lankojakaan valmiina. Ja pitää tehdä keskeneräinen työ ensin valmiiks, ennen kuin saa aloittaa uutta :p
 
tuossaha on tuo mun tekemä kuvana... eli tuon tyylinen siitä tulee kun valmis. erittäin käytännöllinen oikeestiki. :)
 
Olinki äken tabletilla, niin kuva ei siinä näkynyt. Mut on kyl tosi ihana! Ja varmaan tosiaan tarpeellinen, kun talvivauva tulossa :p
 
meillä ku talvi on sen +10 - + 20 astetta ni tuo on kätevä, ei tartte alkaa ison viltin sisällä kantelemaa kuten muut tekee täällä :) sit alle vaa villatakkia, housut, kevyempi body tai potkupuku ni siinä onkin sit ja tietty sairaalassa pitää pikkusella olla oma pieni peitto mukana.
 
Mä ompelen, neulominen on niin hidasta :D Ja kaapit on täynnä kankaita. Tosin vielä en tee ajatuksella meille vaan myyn jos tuntuu siltä. Ja muutenkin on niin paljon neidin vaatteita mitä pitäis tehdä että jää myöhemmäks vauvalle. Teen kaukalopussin vanhasta äp-makuupussista niin ei tarvi välttämättä toppahaalaria laisinkaan ja vaunuverho suunnitteilla myös :)
 
viiki ompelu on kans kivaa. oisha se kiva tehä kaikkee mut mulla tuli seinä vastaa ku pitäs päästä kankaat hankkii ja toiseksee ei ol ees ompelukonetta :) no kyllähä sitä käsinki pystyis ommella mut koneel on niin kätevää ja nopeeta :)
 
Takaisin
Top