Käsitöitä vauvalle

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Hei!

Ajattelin perustaa tällasen ketjun, jossa voitais jakaa ideoita ja valmiiden tuotosten kuvia, että mitä kaikkea voi käsin tehdä vauvaa odottamaan. Sukkia, nuttuja, peittoja jne. Ja oli ne sitten itse tehtyjä tai joltain saatuja.

Tämä onkin kiva aloitus! Itsekin kova neulomaan, ja täytyy myöntää että ajatuksissa on käynyt että koskahan sitä aloittaisi tulevalle lapselle neulomaan ja mitä.. =) Pikkuhiljaa on tehtävä, kun muuten kipeytyy kyynärpäät. Vaan onhan tässä vielä jonkin verran aikaa!

Virppu: Ihania nuo Regian ohjeet! Pitää katsella vielä tarkemminkin, mutta voi olla, että jotain noista "joutuu" jossain vaiheessa ottamaan työn alle! Woolia pitäis varmaan itekin jossain vaiheessa ostaa :)

Kiva puapru kun tulit mukaan! En minäkään varmaan ihan vielä ala neulomaan, mutta voihan sitä tosiaan ideoita jakaa ennen kuin varsinaisen työn aloittaa. Meidän vauvat alkaa kuitenkin suhteellisen nopeasti tarvitsemaan villavaatteita, kun pari kuukautta oletetusta syntymäajasta on jo talvi. 

Itse olen suunnitellut tehdä peiton isoäidinruuduista. Silloin kun tämän lankainnostukseni muutama vuosi takaperin sain, niin sain omalta mummulta, äidiltä ja tädiltä ja myös anopilta hänen omia sekä hänen äitinsä ja anoppinsa jämälankoja, joista aloin tekemään isoäidinruutuja. Kun niitä virkkailin, tuli jo silloin mieleen, että kun molempien puolen suvusta olen niitä langanjämiä saanut, niin olisi ihana tehdä niistä peitto omalle pienokaiselle. Ruutuja olen tehnyt aina silloin tällöin ja niitä on jo vauvanpeittoon ihan kiitettävä määrä. En ole vain osannut päättää, että teenkö niistä vauvanpeiton ja säästänkö muita ruutuja mahdollisesti hänen jälkeensä tuleville lapsille, vai teenkö heti ihan täysikokoisen peiton, jota lapsi voi käyttää isompana ja aikuisenakin. Ajatuksia?

Oma äitini ja mummuni tekee edelleen paljon käsitöitä, ja veikkaanpa että kun uutinen heille julkistetaan, niin sieltä tulee myös kyselyjä, että mitä vauvalle voisi tehdä :)

Ilmoittaudun kans innokkaaksi virkkaajaksi ja neulojaksi! Ennen kun sain raskaudesta tietää sain juuri valmiiksi valkoisen 1m x 1.5m isoäidinneliöpeiton, joten se ainakin tulee vauvan käyttöön.
Yhdet tossut olen vääntänyt ..:) Huomasin virkastessa että ranne on alkanut nyt naksumaan ikävästi, mitä siis aiemmin ei ole tehnyt..? Mutta naksumisen rajoissa ainakin kokeilen noita ihania Regian ohjeita! Kiitos niistä virppu!

Sormet syyhyiäisi alkaa tekemään jotain ihanaa vauvalle. Varsinkin kun mies ei vielä antanut lupaa ostaa mitään vaatteita, mutta antoi luvan alkaa kutomaan/virkkaamaan jotain vauvalle :). Valitettavasti en ole kauhean kätevä kutoja joten jos jollain on vinkkiä jostain tosi helposta kudottavasta tai virkattavasti vaatteesta tms. niin laittakaa vinkkiä tänne.

Törmäsin Pinterestin kautta tällaiseen hellyttävään virkattuun pöllöön, niin piti yks virkata jo! 
http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-owl-ornaments

Ei oo vielä silmiä ja nokkaa, mutta virkkaustyö tehty ja täytetty ja ommeltu. Musta tuo oli niin äärimmäisen söpö! Ajattelin, että tekisi eri väreistä tollaisia, niinkun tuossa ohjeessakin on tehty ja yhdistäisi ketjuksi, jonka voisi ripustaa vaunujen aukon poikki. Olisi pienellä jotain katseltavaa kun makaa vaunuissa, silloin kun ei nuku :)

Uusimmassa Käsityö-lehdessä oli muuten kaikenlaisia vauvaneuleita, sattuiko kukaan kattelemaan tai aikooko tehdä niistä jotain?

Vitsit minä en malttaisi odottaa, että saan miehelleni tekeillä olevan palmikkoneulepaidan valmiiksi. Harmi, että siitä on vasta takakappale tehty :( Sitten teen kyllä jotain ylisöpöä vauvalle esim. tossut! Hihii. Tykkään erityisesti neuloa, joskus olen yrittänyt virkata jotain ja niistä ei aina ole tullut ihan sellaisia kuin olisi pitänyt

Minä en ole vielä aloittanut neulomaan vauvalle. Esikoiselle tein viltin ja hupparimallisen villaneuletakin. Nyt tekisi mieli kokeilla yhtä hupparihaalaria minkä näin. :)

Voih, minäkin niin mietin että mitähän sitä ensimmäisenä vauvalle tekisi? Yhdet villasukat mulla on nyt työn alla, ne täytyy saada valmiiksi kun ovat ns. tilaussukat. Ja toiset samaan perheeseen menevät pitää vielä viimeistellä. Sitten voi alkaa keskittyä vauva-asioihin... 
Tulevalta mummilta varmaan saadaan noita myssyjä, hän on oikein ekspertti niiden kanssa. Tosi sopöjä on nuo pöllöt, osaisikohan itse tehdä? Ja peittoa ja haalaria ja ja ja..... mitä vaan voisi tehdä!! =)

Balliriinat valmiina, mikään hyvä en käsitöiden kanssa ole mutta ihan kivathan noi on!! :) Hyvä ohje oli tuolla sivustolla minkä virppu laittanut.. eikun kokeilemahan!!:)

7 veljestä polkka, niitä on muitakin erivärisiä :) Vauvalangalla en tehnyt kun ajattelin että tulee sitten olemaan pienempi sukka kumminkin alla :)

En nyt varsinaisesti tätä nykyistä käsityötä tee _vauvalle_ mutta vähän tavallaan sillekin. Aloitin nimittäin eilen virkkaamaan löysää hölttänätoppia itelle kesäksi, sellaista, jossa maha saa kasvaa eikä purista. Lanka on jostain purettua, en enää tiedä merkkiä tms mutta sellaista sähäkän sinistä puuvillalankaa. Ja malli on siis tämä:
http://www.ravelry.com/patterns/library/s8075-ladies-crochet-top
Tosin vähän tuota pidemmän teen, ettei lopu sitte puoliväliin mahaa. Tuo virkataan poikittain, kaks samankokoista suorakulmiota ja sitten sopivista kohdista ommellaan kiinni. Toivottavasti tulee sellasia säitä, että tuota tarkenee pitää! ;)

Takaisin