Täälläkin yksi! Esikoinen (eri isän kanssa) tuli aivan yllärinä ja yrittämättä yhdestä ainoasta kerrasta kun ehkäisy petti. Toisen yritystä näin liki 10 vuotta vanhempana jatkunut nyt 1,5 v. ilman plussan haamuakaan, vaste ivf-hoitoihin ollut huono ja ellei viimeinen pas perjantaina tuo tulosta, aletaan harkita lahjasoluhoitoja. Tällä hetkellä musta tuntuu ihan käsittämättömältä että oon joskus tullut raskaaksi ihan tuosta noin vaan noin niinkuin "lääketieteen puolelta" tarkasteltuna. Toki esikoistakin edelsi 10 vuoden vauvakuume ja kipuilu asiasta kun en onnistunut löytämään kumppania, joka olisi halunnut kanssani lasta. Ennen yllärivauvaa olin harkitsemassa jo itsellistä äitiyttä. Ja hänen ollessaan pieni kuumeilin tosi kovasti toista ja yritin löytää kumppanuusvanhempaa. Siinä vaiheessa kun nykyisen miehen kanssa tavattiin oli ikää jo niin paljon, että olin tavallaan ehtinyt luovuttaa jo toisen lapsen haaveen suhteen ja aika pitkälle käsitellyt asian mutta niin vaan hänen lapsihaaveensa myötä toi unelma tuli kaivettua naftaliinista.
Nää kaikki hoidot ja yrittäminen ja toistuvat pettymykset, jotka nyt on kesken on ihan perseestä, mutta tavallaan kaikista raastavimmillaan koen että mun lapsettomuus oli silloin kun ei ollut sitä miestä eikä voinut edes yrittää. Nyt sentään voi tehdä jotain asian eteen ja on mies, jonka kanssa jakaa tää tuska ja yrittää yhdessä. Ja koen, että mulla on nyt parisuhteellisena lasta yrittävänä jotenkin ihmisten mielestä paljon enemmän "lupa" ja oikeutus surra lapsettomuutta kuin silloin kun olin yksin ja tää suru oli suurimmillaan.