Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Itse ajattelen, että riippuu äänenpainosta ja eleistä, miten omat virheet ja heikkoudet tuo esiin, vetääkö vitsiksi ym. Jos tavallaan vain toteaa asian tyyliin "tämän asian osaan, mutta tuo ei multa onnistu millään tavalla", niin se on rehellinen lausahdus, eikä liity ainakaan huonoon itsetuntoon.Mie välillä unohdan, ettei itseään saisi kehua. Vastaavasti kyllä sitten samalla suoruudella kerron omista heikkouksista ja epäonnistumisistakin.Se puolestaan tulkitaan tosi heikkona itsetuntona, vaikka itse näen, että se nimenomaan on osa hyvää itsetuntoa, että hyväksyy omat heikkoutensa.
![]()
Mie aattelen sen enemmän sillä tavalla, että mikä on se taustasyy sille käytökselle kuin se itse käytös. Sitten on erikseen se miten tulkitsemme toisia. Sitä ehkä hain tuolla kulttuurisella tulkinnalla. Toki myös oma kokemuspohja vaikuttaa toisten tulkitsemiseen.Itse ajattelen, että riippuu äänenpainosta ja eleistä, miten omat virheet ja heikkoudet tuo esiin, vetääkö vitsiksi ym. Jos tavallaan vain toteaa asian tyyliin "tämän asian osaan, mutta tuo ei multa onnistu millään tavalla", niin se on rehellinen lausahdus, eikä liity ainakaan huonoon itsetuntoon.
Mulle joskus sanottiin, että kun naurahdin silloin tällöin oman lauseeni jälkeen (oli tilanne mikä hyvänsä), niin se kertoi huonosta itsetunnosta. En tiedä.![]()