Jutteluketju

@Metsätähti5 ei vaan ollut suosikkikohteita. 😅 Epäasiallista palvelua, jos ei osaa ranskaa, hirveät jonot ja ruuhkat joka paikkaan, sekä heti sen kiiltokuvapariisin ulkopuolella ihan hirveää slummia. 😅 Ja se liikenteen sakkaaminen, kun aina joku vetää hätävilkkuparkkiin keskelle yksisuuntaista! Viihdyn paljon paremmin esimerkiksi monessa saksalaisessa kaupungissa, missä ihmiset osaavat olla ja käyttäytyä ja asiat on hoidettu järjestelmällisesti. 😁 Tai vaikka Puolassa, mitä moni on haukkunut epäystävällisyydestä – siellä olen törmännyt todella ystävällisiin ihmisiin!

Perunasalaatti uutena vuotena on todella hämmentävä uusi sivistyksen paikka. Vasta pari vuotta sitten opin, että perunasalaatti kuuluu kuulemma myös vappuun. Itselle se on ollut sunnuntairuoan lisuke ja ehdoton joulupöydän lisuke. Yleensä siis kaupasta ostettuna. Ilmeisesti vappuna ja uutena vuotena kyseessä on nimenomaan itsetehty versio?

Ei sen tarvii olla itsetehtyä. En tiiä miks nakit äänestettiin pois, kun ne kuuluu yhteen perunasalaatin kanssa.
Mieheni taas ei tienny että joulukinkun kanssa tarjotaan herneitä. 😲

Olen kuullut perunasalaattia syötävän jouluna, uutena vuotena, vappuna ja juhannuksena. Mikä lie yleinen juhlaruoka, mutta meidän pöytään ei kuulu missään juhlissa. 🤷‍♀️ Kyllä sitä syö, jos jossain tulee vastaan, mutta ei se niin hyvää ole.

Mulle se ei ennen kuulunut jouluun mutta miehen myötä kuuluu. Tykkään peruna- ja grillisalaateista myös kesällä grilliruoan kanssa, mutta pitää raikasta tuoresalaattiakin olla.

Salmiakki- ja lakuluettelosta puuttuu mun lemppari, nimittäin Lauantai-pussin auto. Jotkut kyllä väittää sitä hedelmäkarkiks 🤷
Ne on kyllä hyviä. 😋 Toi on mulle muutenkin vähän hankala pudotteluketju, kun oon sen verran kaikkiruokainen salmiakkien ja lakritsien suhteen. Melkein kaikki käy. 😁

Takaisin