Jutteluketju

Minä tuun kyselemään, joko muut on heittäneet talviturkin tälle vuodelle? Pari viikkoa sitten tuli käytyä joessa pulahtamassa ja tänään käytiin läheisellä järvellä kävelyllä ja siinä yhteydessä kävin uimassa. Ei tuota vettä voi lämpimäksi kutsua, mutta itselle sopivat kelit kun talvisin tykkään käydä avannossa. Viime talvena vaan jäi avanto kokonaan raskauden ja synnytyksen myötä, ei ollut intoa niihin silloin.

@Myskimalva Usein tulee toukokuussa itsellä käytyä ekan kerran uimassa, mutta tänä vuonna ollut niin koleaa, ettei puhettakaan 😅 Itselle vesi saa kyllä olla kylmää, mutta ilma saisi sitten olla kyllä kunnolla lämmin!

Lapsena plutasin kylmässäkin vedessä, mutta vanhemmiten musta tuli vilukissa. Palataan siis asiaan sitten kun ilma on edes 20 asteista. Tai ehkä sitten kun pääsen mökille on pakko pulahtaa lämpötilasta riippumatta.

Viime vuonna taisin vasta kesäkuun lopulla joskus juhannuksen jälkeen ekaa kertaa kesällä käydä vasta uimassa. 😂 En kylmästä vedestä tykkää yhtään joten pitää kyllä olla todella lämmin ennen kuin uimaan uskallan kesällä. 😆

Mä en oo käyny vuosikausiin uimassa. Ei kuulu omiin suosikkeihin siis.
Nyt on ollut jo lämmintä ilmaa. Miellättekä jo kesäksi?

Mä käyn pari kertaa kesässä uimassa. Omassa pihassa on ”pienisuuri” uima-allas, siinä tulee käyttä lillumassa kuumalla. Pääasiassa uimattomuus (valitettavasti) johtuu kilojen misääntymisestä raskauksien ja lasten myötä. Mikä ei tietenkään saisi olla este, mutta on vaan.

Mulla ei oo yhtään kesäfiilis vielä. Työtkin vähenee ens viikosta alkaen, et ois aikaa nauttia kesästä kyllä, mut ei oo kyl semmonen olo, että kesäkuu alkais just.

Täällä päin ollut vielä sen verran viileää, ettei ihan tunnu kesältä vielä. Vaikka ulkona alkaa kyllä jo vähitellen näyttää kesältä!

Täälläkään ei vielä kyllä tunnu kesältä, vaikka ulkona alkaa pikkuhiljaa vihertämään jo. 😅 Ehkä sitten aattelen että on kesä, kun tarkenee lähteä t-paitasillaan ulos. Siihen sais ilmat vielä vähän lämmetä. ☀️

Ei tunnu kanssa yhtään siltä, että kesäkuu kolkuttaisi ovella, vaikka joka paikka vihertää. Olen niin kesän lapsi, että saisi olla ympäri vuorokauden vähintään se 20°C.

Ja en todellakaan aio uida luonnonvesissä ennen heinäkuuta. 😂 Joskus on lipsahtanut kesäkuun puolelle, mutta olen aika vilukissa. 😅

Onko porukalla juhannussuunnitelmia? Itse en vielä tiedä olenko töissä, mutta mies ainakin on. Ei varmaan tule kauheasti vietettyä juhannusta.

Mustakaan ei tunnu vielä kesältä. Vihreää on joo, mutta kun lämpötila on parhaimmillaankin 15 asteen tuntumassa.

Meillä ei ole juhannussuunnitelmia. Yleensäkin vietetään sitä tosi pienesti jos yhtään. Ehkä herkuttelua ja uusia perunoita.

Olen töissä ihan kiitettävästi vielä ennen juhannuksenjälkeistä lomaa. En usko, että jaksan mitään erikoista tehdä. Perus kotoilua, grillausta, yhdessäoloa.

Meillä mies juhannuksena töissä niin tuskin sen kummempia tehdään. Luultavasti grillaillaan hänen työvuorojen jälkeen 😊 Ja jos hyviä kelejä sattuu, niin vauvan kanssa ulkoillaan toki. ☀️

Kulttuuriin ei täällä kuulu juhannuksenvietto, mutta kaverit järjestävät sattumalta sen viikon perjantaina illalliskekkerit joten pääsen viettämään juhannusta pienimuotoisesti siinä samalla. Mutta pitää ottaa aika rauhallisesti muutenkin kuin kierron vaiheen/yrityksen osalta, kun oon ilmoittautunut la-su väliseksi yöksi juoksutapahtumaan.

En oo heittänyt talviturkkia vielä. Keskiviikkona oli ensimmäinen kesäisen lämmin päivä, mutta rannassa kävi niin hyytävä tuuli ettei tullut mieleenkään vähentää vaatetusta.

Meillä kotihoitolaisilla tää kesäkin on enemmän vaan tavallista arkea. Vähän tylsääkin kun kerhot on tauolla. Leikkipuistotreffejä on sovittu porukalla yksi vakkariaamupäivä viikosta tähän kesäkuulle. No viime viikolla vaan sattui satamaan, joten porukka perui tulemisensa.

Oisko teillä heitellä ideoita, mikä vois olla kivaa kesäreissailua kahden pienen lapsen kanssa? Sijaintina Pirkanmaa tai Kanta-Häme mieluisia, että selvitään yöksi kotiin 😁 ja sellaisia paikkoja tai tekemisiä, missä pärjää yksi äiti kahta lasta kaitsien 😅 esim uimarannat poissuljettu ellei saada kaveria mukaan, jolloin voisi jakaa että toinen uittaa lapsia ja toinen on rantavahtina. Herra Hakkaraisen talo on mulla suunnitelmissa jollekin huonomman kelin päivälle 😊 Mansikkatilavierailua on suunnitteilla keskikesälle 😋

Meillä kotihoitolaisilla tää kesäkin on enemmän vaan tavallista arkea. Vähän tylsääkin kun kerhot on tauolla. Leikkipuistotreffejä on sovittu porukalla yksi vakkariaamupäivä viikosta tähän kesäkuulle. No viime viikolla vaan sattui satamaan, joten porukka perui tulemisensa.

Oisko teillä heitellä ideoita, mikä vois olla kivaa kesäreissailua kahden pienen lapsen kanssa? Sijaintina Pirkanmaa tai Kanta-Häme mieluisia, että selvitään yöksi kotiin 😁 ja sellaisia paikkoja tai tekemisiä, missä pärjää yksi äiti kahta lasta kaitsien 😅 esim uimarannat poissuljettu ellei saada kaveria mukaan, jolloin voisi jakaa että toinen uittaa lapsia ja toinen on rantavahtina. Herra Hakkaraisen talo on mulla suunnitelmissa jollekin huonomman kelin päivälle 😊 Mansikkatilavierailua on suunnitteilla keskikesälle 😋
Jos on auto käytössä niin vierailu johonkin kotieläintilalle? Ja näin kesällä on vähän joka pitäjässä markkinoita viikonloppuisin. Tuolla toisessa ketjussa listattiin myös radan varren museoita yms. Toijalassa oli joku veturimuseo, Hyvinkäällä rautatiemuseo ja Parolasta löytyy panssarimuseo. Vehoniemen automuseo löytyy Kaivannosta missä on myös kiva kahvila järven rannalla! Sieltä kahvilasta saa myös ruokaa.

Vehoniemen automuseon lähellä on myös Raudanmaan pieni kotieläinpiha! Siihen pihaan taitaa päästä ilmaiseksikin leikkimään ja pientä maksua vastaan pääsee sitten katsomaan eläimiä. Pienihän se on, mutta ihan viihtyisä.

Nimimerkillä, meikäläisen huudeilla 😁

Vehoniemen automuseon lähellä on myös Raudanmaan pieni kotieläinpiha! Siihen pihaan taitaa päästä ilmaiseksikin leikkimään ja pientä maksua vastaan pääsee sitten katsomaan eläimiä. Pienihän se on, mutta ihan viihtyisä.

Nimimerkillä, meikäläisen huudeilla 😁
Googlasin, kivan näköinen paikka! Ja alle tunnin matkan päässä, joten taidan lisätä tän kesän vierailukohteisiin 🤩

Sitähän voisi koota oikein retkikohdelistan, ja päättää että yksi päivä viikosta olisi retkipäivä 🤔saisi jonkun "rutiinin" tähän kesäänkin kun ei ole muita säännöllisiä menoja. Rytmien ja menojen puute nimittäin rassaa jo nyt, vaikka kesää on mennyt vasta viikko 😂

Googlasin, kivan näköinen paikka! Ja alle tunnin matkan päässä, joten taidan lisätä tän kesän vierailukohteisiin 🤩

Sitähän voisi koota oikein retkikohdelistan, ja päättää että yksi päivä viikosta olisi retkipäivä 🤔saisi jonkun "rutiinin" tähän kesäänkin kun ei ole muita säännöllisiä menoja. Rytmien ja menojen puute nimittäin rassaa jo nyt, vaikka kesää on mennyt vasta viikko 😂

Kannatan ideaa! Pitäis kans keksiä lasten kanssa jotain tekemistä ja menoa, ettei vaan kökitä kotona koko aikaa. Panssarimuseo vois kiinnostaa noita isompia 🤔 tai lähden kiertämään eväiden kanssa naapurikaupungin leikkipuistoja edes 😄

Nyt voi ehkä sanoa, että alkaa jotenkin vähitellen päästä kesätunnelmaan koleista ilmoista huolimatta, kun kaikkialla niin vihertää ja kukat tuoksuu! Ja kun pääsee herkuttelemaan kaikenlaisilla kesähevituotteilla 😆

Me ollaan viimeiset pari juhannusta taidettu viettää vaan kotona, saunoa ym. Mutta nyt onkin suunnitelmana lähteä vähän kauemmas sukuloimaan, vähän jännittää kyllä eka junamatka vauvan kanssa 🙊

Takaisin