Jurputi jurputi

En kirjota tonne kesäkuisiin kohta enää yhtä halkaistua sanaa, kun mut aina sivuutetaan / ei vastata mitään. OLKOOT! Ihan ku puhuis omalle miehelle prkl.. :D
 
Niin Miu tuolla helmikuisissakin oli tosi pitkän aikaa. Nyt vasta kun alkaa porukalla olla se keskimäärin 30 viikkoa kasassa tulee jonkinlaista juttua ja ihmiset on muutenkin enemmän aktivoituneet. Mut varsinkin alkuun tuntui et kaikki vaan käy kirjottamas jotain omia tuntemuksia lukemattaa ollenkaan mitä toiset kirjottaa. Ja sit mua viel hämää ylkkäs kovaa se, että siellä on myös Miu-82. ainoa ero siis toi väliviiva mut jutuilla on sit sellanen muutaman vuoden ero toisiinsa, vähintään.

ja toinen juttu mikä mua jotenkin ärsyttää tuolla helmikuisissa on se, et sielä ei ole kuin pari ihan oikeesti järkevästi ja liioittelematta kirjottelevaa tyyppiä. Ku niillä on ihan mahottomia vauvoja masuissa ja niiden vaivatki on ihan infernaalisia ja suunnilleen ennen kuulumattomia. Mitään ne ei jaksa tehä ihan vaan siks et ovat niin pirun raskaana. Joo siis tokihan raksaus teettää kaikkee "ihanaa!" vaivaa mut rajansa kaikella. Ku ei ees kaupungille voi lähtee ku ei kertakaikkiaaan jaksa vaikka neuvolas just todettu et kaikki normaaleja lantion liitoskipuja mukaan lukematta on ihan ok. niiden vauvat on potkineet tosiaan jo viikolta 22 niin kovaa et ne ne ei saa nukuttua . Mä oon muutaman kerran komeentoinu niille et koittakaa nyt  vaan kestää ja älkää ihan jokaista liikettä ja vaivaa ees rekisteröikö. Et eihän ne jaksa loppuun asti jos nyt jo on maailmat kaatumas. Et miten ihmeessä niiden vauvat, jotka just vasta tuns liikkeet nii ovatki jo nii kovia potkimaan et nukkua voi? Onneks yks toinen mamma kommentoi usein mun perään et aamen

Viime viikolla kirjottelin tuosta ku ei miehen oikein saa yhteyttä. N on se nyt onneks vähä koittanu kunnostautua ja ottaa vähän huomioon. Mä toisaalta toivoisin enemmänkin mut huomaan vaan et olen vieläkin niin täysin rakastunut mieheeni et sen ei tartte paljoa sanoa tai tehä ku mä oon jo ihan myyty, taas . Mut ku siinä se varmaan onkin sen mahtavuus, siis mun miehen; et se ei koskaan tee mitään tai sano mitään turhaan. Jos se jotain sanoo se todella sit kans tarkottaa sitä. Ei puhu koskaan lämpimikseeen.
 
Eemi tuttu fiilis joo, tuolla meillä vielä kysyvät jotain - vastaan - ja se siitä :D aika originelli nikki se Miu-82. No onneks meikäläistä on aika prkl vaikea imitoida ;) Ihana kun sulla mies on tollanen. Meillä ukko taas päästelee suustaan sammakkoja kokoajan. olis mieluummin sitten hiljaa. Mut ei sekään aina toimi!! :/
 
Tammikuisissa meno oli kyl alkuun kans samanlaista. Ei kommentoitu muiden kirjotuksia, omat vaivat ja uudet oireet oli ne,  mitä ihmiset kävi siellä kertomassa huomaamatta muiden kirjotuksia. Nyt siellä on vähän parempaan suuntaan menty asian suhteen.

Ja on tuolla tammikuisissakin yks todella erikoinen ihminen, puhuu vaan ja ainoastaan itsestään ja kun hällä on joku sairaus mikä täytyy ottaa huomioon ihan joka asiassa ja siitä hän sitten kirjottelee miten mikäkin juttu täytyy nyt huomioida tämän sairauden takia. Se on siis joku henkiseen puoleen liittyvä sairaus. En muista mikä. Mut kuitenkin.

Hienoa Eemi että miehes on vähän kunnostautunu. :) Ja mulla on muuten sama, jotenkin oon niin rakastunu tuohon ukkooni että ei sen tarvii ku läppästä takapuolelle nii mun sydän on ihan sulanu. Pelottaakin että millon tää vaihe menee ohi. :D Tai siis ei rakkaus mihinkään katoa mutta just se tunne kun on niin rakastunu että melkein itku tulee ajatuksestakin. Nää hormoonit varmaan. Vaikka on mulla ollu samanlainen tunne sillon kun en ollu raskaana.
 
Voi kele tanan selkä. Nyt sitten laitettiin saikkelle viikonlopun yli, tarkistin juuri että viimeksi olin 12+4-14 saikkella, Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin se painaa alkuraskaudessa helposti selkähermoihin. Ihan kuva joku pistelin puukolla tuohon alaselkään, sitten kun mä koitan varoa niitä asentoja missä sattuu niin menee tietysti koko selkä jumiin.

Kesäkuisista en jaksa edes jurputtaa, peesaan vaan Miuta  emoticon
 
Eemi ja Hemppa: Mä oon kateellinen teille. Mulla raskauksien aikana käy niin, että vetäydyn täysin kuoreeni ja tuntuu, ettei mulla ole mitään tunteita miestä kohtaan. Meillä on parisuhde aina ihan katkolla sen 9kk. Toivottavasti ne tunteet tulee takaisin, kun hormonit palaa normaaliin tilaan. Viimeksi ainakin palautui. Jos me hankittaisiin monta lasta niin varmaan erottais just tän raskausolon takia.

Tweetylle jaksamisia selän kanssa!
 
Miten oikeasti voi olla päiviä, jolloin kaikki asiat tuntuu menevän pieleen? Ei olis pitänyt herätä tänään ollenkaan! Siis ihan kaikki pienetkin asiat kääntyy huonoksi. Varmaan nousin "väärällä jalalla".
 
Vauva on ihana ja kaikkea, mutta niin raivostuttavaa tämä synnytyksestä toipuminen. Ei tullut kuin pieni repeämä, yksi tai kaksi tikkiä, ja pystyin jo sairaalassa ihan hyvin istumaan jne. Nyt edellisinä iltoina varsinkin ja tänään jo melkein aamusta jomottaa ja kiristää noi tikit ärsyttävästi. Ärsyttää kun ei viitsi olla kauheasti seisaallaan, mutta pakkohan sitä jonkin verran on olla jaloillaan. Varmaan ihan normaalia noi jomotukset, näitä ei vain muistanut. Minkähänlaiset oireet olis jos olis tulehtunu noi haavat...tai onkohan tikit irronneet ennen aikojaan... Oon kyllä suihkutellut ahkerasti, mutta oon myös kannellut poikaa, siivonnut ja hoitanut perus kotityöt. 
 
Yäk plääh ja ääh!! Lidia! Voikun sitä itte selviäis ilman repeemiä kerranki! Mä muistan et mulla meni Siinan jälkeen just tolleen. Ekaks ei tuntunu juur missään mut sit hetkenpäästä kyllä. Ny vaan koitat pitää ittes vaakatasos nii ei kertyis painetta. Helposti sanottu. Tosin sun viestistä on jo pari päivää, et toivottavasti jo nyt paree olo.
 
Mulla on 40+ vanhapiika pomona. Se sinäänsä ei ole jurputuksen aihe,  mutta se lääppii mun mahaa koko ajan ja lepertelee masukista ja mammavaatteista ja mua sitten ÄLLÖTTÄÄ!

Viime raskaudessa tuli jo aika kipakasti sanotua tästä asiasta ja taitaa olla taas keskustelu edessä. En mäkään sen mahassa ole koko ajan kiinni!

Noh, 16 viikkoa vielä, sitten ajattelin alkaa lomailemaan. Tuo tuntuu aina tosi vähältä ennen töihin menoa ja vuoron jälkeen todella pitkältä ajalta..
 
Nyt ei ole kaikki meidän pienellä hyvin :(  Ääni on ihan käheänä, on vähemmän hereillä kuin normaalisti, pulauttelee paljon ja kakka on vihreää ja polttaa heti pyllyn :( kuumetta ei ole, eikä nenä valu, mtta rohisee hengitys välillä. Hugo oli flunssassa justiin, niin en tiedä onko tää nyt suolistojuttu vai flunssa tulossa vai sekä että. Kun tuli mieleen et aika voi rasittaa ehkä toi pulauttelukin ( pari kertaa päivässä saa vaihtaa vatteet kun lentää maito kaaressa, monesti heti syötön jälkeen ja nousee sitä vähän ylös vähän väliä muutenkin. Pitäis röyhtäyttää, mutt monesti kun nostaa ylös röyhtäyttämistä varten niin lentää maitoa samantien.  
 
Paljon jaksamista Lidialle ja parempaa vointia pikkuiselle! Kävittekö lääkärissä, jos olisi vaikka jotain allergiaa, vai onko tilanne jo parempi?

Omaa pientä jurputusta.. Olisin halunnut lähteä tänään tytön kanssa pulkkailemaan, mutta eihän tuolla voi pulkkailla, kun joka paikkaan on kärrätty tonnikaupalla sepeliä. Kaupunkielämä rules, pulkkailemaan pääsee heti lumisateen jälkeen aamulla ennen kello seitsemää..
 
Toivottavasti Lidian pojan oireet viittaavat ihan tavalliseen vatsatautiin tai kuumeeseen. Pienellä on vaikea arvioida mut kyllä nuo oireet ilmeisesti ihan yleisiä on. Paranemisia sinne!

Sukey, kurjaa varmasti tuo "kaupunkilaiselämä" noin pulkkailun kannalta mut hienoahan se on että pitävät hyvässä kunnossa jalkakäytävät ja puistot ettei jalkoja katkeile sun muuta :D Täällä "maalla" saa kyllä pulkkailla kyllästymiseen asti. Kyllä täälläkin hiekotetaan mutta on paljon "yksityisteitä" keskellä kylää että ollaan käyty ihan pulkalla/stigalla lenkillä tässä lähiaikoina.
 
Eilen käytiin lääkärissä (mielenkiintoinen reissu päivystyksessä olla 1,5-vuotiaan ja vauvan kanssa, mutta hyvin meni) eikä pojalla mitään vakavampaa. Alkaa jo olla oma itsensä, eli hereillä enemmän ja hereillä ollessa virkeä. Pe ja la oli tosi vähän hereillä ja kun oli hereillä niin oli sillai silmät puolitangossa ja kipeän oloinen. Syömisvälit venyis edelleen ellen itse tyrkyttäis ja ääni on käheä ja yskii ja pulauttaa/oksentaa limaa ulos. Tosin nyt ei ole kovin monesti päivässä tullut enempää tavaraa, mutta aina syömisen jälkeen yskii kyllä. 

Mutta inohottavaa kyllä noin pienen sairastelu, kun vaikea arvioida yleisvointia ym. Ehkä tuo kuitenkin on flunssaa, ei vain nenästä ole valunut...
 
Takaisin
Top