Juonittelupeli

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vanhemmat alkoivat tulla hakemaan päiväkodin lapsia kotiin.

Päivä on päättynyt. Tarkistan äänitilanteen ja kerron lopputuloksen puolen tunnin sisään. Ketjussa puhuminen kielletty ennen seuraavaa pelipäivää.
 
"Meidänhän piti ottaa selvää kuka on känkkäränkkä ja tuhma lapsi!" Bella Swan huudahti.
"Niin piti, minusta Kuunvalo on ollut epäilyttävän hiljaa", sanoi Mangusti_.
"Niin minustakin", Talvitintti komppasi.
"Se on itse joka haukkuu", huudahtaa Tupuli, "Mangusti_ on varmana känkkäränkkä."
kirahvi36 ja Bella Swan olivat samaa mieltä Tupulin kanssa. Muutkin lapset alkoivat nyökytellä ja katsoa epäilevästi Mangusti_a joka yritti selittää että hän vain yritti saada känkkäränkän kiinni. Lapset eivät kuitenkaan kuunnelleet vaan menivät kilvan kertomaan päiväkodin aikuisille että Mangusti_ on varmasti känkkäränkkä. Mangusti_n äiti, joka oli juuri tullut hakemaan lastaan kuuli tämän ja laittoi Mangusti_n kotiarestiin. Mangusti_ lähti äitinsä kanssa kotiin itkien.

Mangusti_ oli kiltti lapsi eli hyvis.

Pahisten tulee ilmoittaa minulle kenet he pudottavat pelistä huomiseen klo 20.00. mennessä. Päivä jatkuu huomenna n. klo 20.30.

Huom. Pelistä pudonneet eivät puhu. Pudonneet tavalliset hyvikset voivat kuitenkin halutessaan ilmoittautua varapelaajiksi jolloin he pääsevät pelaamaan, jos joku putoaa oltuaan kahtena peräkkkäisenä päivänä äänestämättä.

Seuraavan pelipäivän aikana näiden pelaajien tulee äänestää pysyäkseen pelissä:

Suski75
Iiti86
Kuunvalo
Leppäkerttu86
 
Seuraavana aamuna, kun lapset palaavat päiväkotiin he huomaavat että känkkäränkkä ja tuhma lapsi ovat tehneet lisää tuhmuuksia. Tällä kertaa lasten sängyt on sotkettu. Kaikkien muiden paitsi Tupulin. "Tupuli on varmasti känkkäränkkä, kun sen sänkyä ei ole sotkettu." Yksi lapsista sanoo varmana asiastaan. Päiväkodin aikuiset tutkivat asiaa ja päätyvät samaan lopputulokseen.
"Tupuli, sinä olet tehnyt hyvin tuhmasti etkä saa enää leikkiä muiden lasten kanssa", yksi hoitajista ilmoittaa.
"Eihän, en minä ole mitään tehnyt!" Tupuli huutaa itku kurkussa.
"Valehteleminen on myös tuhmaa", hoitaja sanoo ja vie Tupulin nurkkaan.
Muut lapset lähtevät yksitellen jatkamaan leikkejä. Yhdeksästä lapsesta oli jäljellä seitsemän, joista viisi kilttejä.

Tupuli putosi pelistä, hän oli kiltti lapsi eli tavallinen hyvis.

Toinen päivä alkaa nyt ja päättyy perjantaina klo 20.00.

Jotta ei jää asianosaisilta huomaamatta:

Äänestyspakossa (eli putoavat elleivät äänestä) ovat:

Suski75
Iiti86
Kuunvalo
Leppäkerttu86

ps. Minun teksteistä ei voi saada vinkkiä pelaajien rooleista.
 
Hei, kenen sukka täällä sängyn alla on? Onkohan tää jääny siltä känkkäränkältä kun on ollu sotkemassa?
 
Ehkä luulen että kirahvi saattaisi olla tuhma kun on villasukatkin ehkä peittämässä paljasta jalkaa..

++kirahvi36
 
Apulaispelinjohtajan huomio,

päivä päättyy tänään klo 20.00. Muistakaa äänestää! Äänestystilanne on nyt seuraava: kirahvi36 on saanut yhden äänen.

Äänestyspakossa (eli putoavat elleivät äänestä) ovat:

Suski75
Iiti86
Kuunvalo
Leppäkerttu86
 
Päivä on päättynyt. Seuraava päivä alkaa huomenna lauantaina klo 20.00 sikäli kun ei ole liikaa pudonneita. Tutkin tilanteen ja ilmoitan jatkosta puolen tunnin sisään.
 
Päiväkodin lapset ovat suruissaan känkkäränkän tuhoista eikä kukaan oikein halua puhua mitään. Bella Swan ehdottaa vaisusti että Kirahvi36 on varmaan känkkäränkkä, kun hän piilottaa sukkansa villasukkien alle. Kun muutakaan ei ole ehdotettu Päiväkodin aikuiset päättävät ilmoittaa Kirahvin vanhemmille että hänellä ei ole enää asiaa päiväkotiin. Kirahvi36 vastustelee ankarasti ja inttää olevansa kiltti lapsi, mutta se ei auta.

Kirahvi36 oli hyvis.

Meillä on nyt neljä pelaajaa putoamassa, koska eivät ole äänestäneet. Mangusti_ on lupautunut varapelaajaksi, mutta peli ei voi jatkua silläkään määrällä vaan pahikset voittavat väistämättä. Tiedustelen muilta pelistä pudotetuilta halukkuutta ryhtyä varapelaajiksi ja katson pystyykö peli jatkumaan. Ilmoitan miten pelille käy mahdollisimman pian tässä ketjussa.
 
Suski75 ja Iiti86 ovat niin vaisuja että päiväkodin aikuiset päättelevät heidän olevan sairaita. Heidän pitää siis pysyä jatkossa kotona sairastamassa. "Voitte kieltää minua tulemasta tänne, mutta ette voi estää pahan teon jatkumista!" Iiti86 huutaa kun hänen äitinsä vie häntä autoon.

Mangusti_ tulee varapelaamaan Kuunvalon tilalle ja Kirahvi36 Leppäkerttu86:n tilalle.

Suski75 putoaa, hän oli hyvis.
Iiti86 putoaa ja hän oli Känkkäränkkä eli pahis.

Peli siis jatkuu neljällä pelaajalla, joista yksi on pahis. Yö päättyy huomenna klo 20.00 ja päivä alkaa n. 20.30 kun olen katsonut kuka putoaa yöllä ja ilmoittanut sen täällä.

Talvitintin pitää äänestää seuraavana pelipäivänä, mutta peli päättyy silloin joka tapauksessa.
 
Enää kolme lasta palasi päiväkotiin. "Missä Bella Swan on?" Talvitintti kysyi hämmentyneenä. "En tiedä", Kirahvi36 vastasi aivan yhtä ymmällään. "Tekiköhän känkkäränkkä tai tuhma lapsi hänelle jotain?" Mangusti_ pohti.
He vilkuilivat toisiaan jopa pelokkaasti. Känkkäränkkä jäi eilen pois, mutta yksi heistä on tuhma lapsi. Mutta kuka? Enää tämä päivä olisi aikaa selvittää asia.

Bella swan putosi ja oli kiltti lapsi eli hyvis.

Viimeinen pelipäivä alkaa nyt ja päättyy tiistaina klo 20.00. Suosittelen ahkeraa keskustelua.
 
Takaisin
Top