Joulupallojen kasvatusta!

Simppu

Näppärä viestien naputtelija
Kertokaapa Joulukuun kuulumisia tänne ketjuun [:)]
Miten ajattelitte viettää Joulua, kotosalla oman perheen kesken, isosti vanhempien kesken vai kenties jotenkin ihan muuten?

Me päätettiin vielä tänä Jouluna olla miehen kanssa omissa kotikodeissamme aaton, niinkun ollaan tehty kaikki aiemmatkin Joulut. Ens vuonna sitten suunnitelmat muuttuu kun halutaan sit olla koko perheellä kuitenkin samassa paikassa [:)] Tämän joulun oon muutenkin iltavuoroissa, että eipä musta kamalasti oo Jouluna iloa muutenkaan [:D] Noo, ens Jouluna sit vietetään rauhallisemmin.
 
Meillä joulua vietetään niin että mä vien miehen ja hänen pojan anoppilaan 23.pv ja seuraavana aamuna ajelen sitten oman äiteen luokse. 25.pv sitten haetaan mies viettää yksi yös meille kotiin ja seuraavana päivänä ajellaan anoppilan kautta hakemaan poika kotiin kans.
Meilä joulua on viettämässä äitee ja sisko ja veli ja minä. Ja myöhemmin seuraan liittyy mun mies ja siskon mies ja poika.

Meille tänne vantaan kotiin ei hommata mitään joulujuttuja kun ei täällä joulua vietetä edes. Katotaan sitten ens vuonna kun on muksuja että ollaanko täällä vai jakaudutaanko vielä. :D
 
Me mennään koko lauman voimin kainuun korpeen viettämään joulua "uusperheen" kesken [:)] Mamma tulee norjasta ja on vuokrannut mökin meille. Sitten välipäivinä käydään miehen porukoilla jotka asuu tuossa 20km päässä ja uudeksi vuodeksi mennään tod.näk. mun isän ja sen perheen luo.
 
Heipä hei täältäkin [:)]
Meillä pähkättiin jonkun aikaa tota että mitä jouluna puuhataan, kun joka suuntaan pyydellään (mm. oma mummoni "kun viime vuonnakin oli niin mukavaa".) Oltiin siis viime vuonna mun mummolassa, toissa vuonna kotona, sitä edellisenä miehen isovanhemmilla jne..
Ja nyt meillä esikoinen sitten esitti toiveensa että hän haluaa olla kotona. Tämähän sopii! Oli vähän jopa itellä ahdistunu olo, kun tykkäisin olla ihan oman perheen kanssa tässä kotosalla (+hautausmaa-käynnit) ja sit ei oikein ottanu selvää et mitä mies tahtoo, eipä tarvi siis raahata lahjoja edestakas jne,,

Ite oon vielä 22.pvä iltavuorossa (päättyy klo22) ja menen 23.pvä aamuvuoroon (alkaa klo 06.00) niin voi olla hivenen väsynyt olotila muutenkin ja sit pitäis vielä jaksaa muidenkin kuin omien lasten hössötystä [8|]
Varmaan sit joulupäivänä käydään tuos miehen isovanhemmilla syömässä ja tapanina mulla on taas jo työpäivä, että se niistä "rauhallisista välipäivistä" tänä(kin) vuonna.. Jospa ens vuonna sit sais olla vaan perheen kesken ja nauttia joulustakin [:)]
 
Mies kun on kotoisin syvästä Savosta niin voidaan rauhassa olla mun äidin luona aattona mun sisarusten kanssa. Mun isän luona käydään syömässä koko porukalla viikkoa ennen joulua (koko hullunkurinen perhe eli mun vanhemmat, äiti- ja isäpuoli ja mun kolme sisarusta + niiden tyttö- ja poikaystävät) kun lähtevät jouluksi keskisuomeen mökille.

Hautuumaalla käydään jo aatonaattona, aiemmin käytiin aattona mutta kun on niin inhaa lähteä maha täynnä kylmään, niin paljon kivampi mennä pötköttämään ja odottamaan pukkia. [:)] Vaikka ei meille kyllä pukkia enää tule kun nuorin veli täyttää 18 keväällä.

Anoppilaan mennään sitten loppiaisena kun miehellä on lomaa, kuutta tuntia ei viitti autossa istua ihan yhtä yötä varten... Mutta ei siellä sitten taas paria yötä pitempäänkään jaksa olla. [:D]

Mädin arvoitus ei ole vielä ratkennut, että saako syödä vai ei. Hassua kun tuo vau:n asiantuntija oli sitä mieltä että voisi. Olen yrittänyt soittaa ravintoterapeutille jonka numeron sain neuvolasta, mutta sieltähän ei vastata edes puhelinajalla. Varmaan istuu siinä puhelimen vieressä ja miettii mielessään että siinähän rinkutat! [:-]
 

Meidän joulu noudattaa samaa kaavaa kuin ennenkin. Eli aattona mennään mun äidin ja isäpuolen luo syömään ja sinne tulee sitten mun veljet myös. Hautuumaalla tahdon käydä viemässä isän haudalle kynttilän ja sitten myöhemmin käydään vielä miehen isän luona. Aattoilta ollaankin sitten kahdestaan kotona. Joulupäivänä mennään vielä miehen äidin luo syömään ja tapaninpäivä todennäköisesti kotona kaksin  taas.

Mitenkäs muilla esikoisen odottajilla, onko teillä raskaus vaikuttanut mitenkään joulutunnelmiin? Itse kun olen aina ollut henkeen ja vereen jouluihminen, mutta tänä vuonna en saa aikaiseksi samanlaista joulufiilistä kuin aiemmin..Jotenkin odotan vaan jo ensi vuoden joulua ja sitä, että meillä olisi se oma pikkuinen jolle joulua saa järjestää.

 
Me ollaan molemmat töissä koko joulu. Mulla on vapaata vasta 27.12. jolloin on rakenneultra, meidän joululahja :)
 
Viime vuonna oltiin koko joulu kaksin kotona, kun mies oli kipeenä. Nyt pidetään peukkuja pystyssä että kumpikaan ei ole kipeenä..

Tarkotus olis mennä aattona aamupäivällä mun isän luo, ja sit illaksi mun äidin luo jonne tulee myös mun siskot. Joulupäivänä mennään sitten anopille.
Appiukolle mennään huomenna, kun jouluna ei sinne olla menossa. Se kun asuu Ahvenanmaalla niin ei viitti yhen päivän takia ikinä ajella kylään.
 
me mennään ihan vaan mun äidin luo ku pääsen töistä aatolta :) sieltä hakemaan lahjat ;) ja sit tullaanki jo kotia seuraavana päivänä, mikä ihaninta =) 

tää on niin huono tää uudistus täs keskustelus, meillä kestää sata viikkoa ennen ku aukasee uuden sivun täältä foorumilta...
 
Minä oon menossa isäni luo jouluksi sisarusteni kanssa. Samassa talossa oon kaikki jouluni viettänyt. Isän naisystävä ei (luojan kiitos) ole paikalla silloin, joten on vähän velvollisuuskin pitää iskälle seuraa. Perinteinä on liemen ja pasteijan syöminen, haudoilla käyminen, saunominen, ruoanlaitto ja syöminen sekä viimeisenä lahjojen avaaminen.

Mies on joulun töissä. Ilmeisesti sillä on aikomuksena mennä äitinsä luokse päivällä. Jossain välissä minunkin pitäisi sinne lähteä käymään, vielä on vähän epäselvää missä vaiheessa..
 

Nana86, nyt näyttäis olevan hymiöt ilmestyneet, mut ne on kyllä aika tyhmiä:/

Täällä sairastellaan flunssaa, mikä on muuten aikas ihanaa, kun ei saa lääkkeitä ottaa...Flunssan seurauksena päädyin tilaamaan kotidopplerin, kun sain päähäni, että jos kaikki ei vaikka olekaan vauvalla hyvin. Näillä viikoilla ei varmaan enää pitäisi olla ongelmaa sydänäänten löytymisessä?

Toivottavasti muut vältytte sairasteluilta, onneksi täälläkin alkaa kai jo pikkuhiljaa helpottaa:)

 
Me vietetään ilmeisesti aattoa mun perheen kanssa ja joulupäivää miehen perheen kanssa. Reissaamista siis tiedossa (vajaa 1 h mun äidin luo ja 1 h miehen vanhemmille).

Tänään oon ollut kotona vaan. Eilen illalla alkoi alavatsassa viiltävä kipu, joka jatkui koko yön. En saanut kunnolla nukuttua, torkuin alkuyön, sitten valvoin pari tuntia ja lopulta nukuin 1,5 h ihan pienessä kippurassa. Aamulla sain ajan neuvolalääkärille (sattumalta oli vapaata siellä aamusta!). Verikokeet otettiin ja huomenna vien pissanäytteet. Muuten kaikki vaikutti olevan ok. Mut kipu on hellittänyt ja oon saanut päivällä nukuttuakin. Ilmeisesti 'vain' liitoskipuja ja muistutus siitä, että pitäis levätäkin.

Neuvolakäynti piti olla to, mut se peruttiin, kun kävin nyt siellä. En tietenkään muistanut kysellä mitään, mitä olin ajatellut, kun ajatukset oli vain valvotussa yössä ja tuossa kivussa. No, eipä mulla mitään ihmeellistä olis ollutkaan, lähinnä vaan olisin yleistä väsymystä & pahoinvointia valittanut. Ja pyytänyt mittaamaan Hb:n, jota ei nyt mitattu. Ehkä käyn työterkkarilla mittauttamassa sen varmuuden vuoksi.
 
Meillä täällä sellanen traditio et pukki tulee yöllä ja laittaa lahjat kuusen alle.. Sit joulu aamulla ku herää niin saa avata paketit.. Sit meillä joulu sauna (paitsi ei tänä vuona ku kiuas särky).. Hautuu maalle laittaa kynttilöitä.. Sit kotia ja ollaan ihan kolmistaan tytön ja mieheni kanssa.. Sit jossain vaihees syödään jouluruokaa ja illalla anoppilaan avamaan lisää jahjoja ja syömään lisää ruokaa :D
 
Mukavalta kuulostaa kaikkien Joulusuunnitelmat :) Meillä on tässä muutto käynnissä ja päästään 19päivä muuttamaan kaikki kamat joten pääsen vasta sillon laittaa joulua uuteen kotiin. Viimevuonna mulla oli täällä koristeet jo marraskuussa niin nyt tuntuu jotenkin tylsältä kun ei oo mitään muuta kun pahvilaatikoita :D No mut ihanaa muuttaa kuitenki, saatiin kolmio niin voi alkaa laittaa vauvan kamoja sinne sit ja voi ostaa vaunutkin valmiiks kun on tilaa sit hyvin :) Miten te muut asutte? Me oltais muuten pärjätty tässä kaksiossa alkuun ihan hyvin mut meillä on keittokomero johon ei mahdu tiskikonetta ja ollaan ihan avuttomia tiskaajia :D Nyt oli siis pakko saada kunnon keittiö ja aateltiin että samalla muutolla mennään sit kolmioon niin ei tarvii vauva-aikana muuttaa mihinkään :)
 
Me asutaan kaksiossa aika keskustassa ja tässä meinataan varmaan olla vielä pari kolme vuotta, kun mä opiskelen eikä toi lainanottaminen hotsita (tai niin, ei sitä saiskaan). Kyllä vähän isompi makkari olis kiva, mutta muuten tässä on ihan jees. Lähellä on leikkipuistoa ja talossa kiva piha, joten lapsen kanssa tässä mennee ihan ok. Muistelen että ittekin olen 6v saakka asunut äidin ja isän kanssa kaksiossa eikä ainakaan mulle jäänyt mitään traumoja (äidistä ja isästä en tiedä).

Meillä on just keittiöremontti valmistumassa, joten tiedän tunteen kun koko kämppä on ihan jossain muussa kun joulumallissa. Tänään on luokan pikkujoulut joten pakkorako siivota remppapölyt pois. Tästä eteenpäin voi sitten vähän enempi tehdä joulua. :) Se on mukavaa! Mut mukavaa myös saada astianpesukone, ei ollut ennen. Samoin liesituuletin, induktioliesi ja kiertoilmauuni odottelevat käyttäjäänsä. Vähänkö luksusta 70-luvun alkuperäiskeittiön jälkeen! emoticon  (Oli pakko kerran laittaa toi banaani kun se on niin mainio.)

Miten monta huonetta teillä Simppu nyt sitten on? Ja muut? Mä olen niin huono siivoamaan että pienempi asunto on siltä kantilta ihan minun makuun. :)
 

Meillä on oma pienehkö kolmio kaupungin keskustassa, mut se on kyllä myynnissä nyt ihan vauvan tulon takia:). Tässä on aika pienet makuuhuoneet ja muutenkaan en ihan hirveästi tykkää ajatuksesta asua pienen vauvan kanssa keskustassa. Voi kuitenkin olla, ettei saada tätä myytyä tarpeeksi hyvään hintaan ja siinä tapauksessa jäädään tähän, eikä sekään nyt kauheaa olisi. Jos kuitenkin kaupaksi menee, niin siinä tapauksessa olisi tarkoitus ostaa rivarikolmiota jostain tosta kaupungin lähettyviltä. Mutta katsellaan kuinka käy:).

Olisi kyllä ihanaa ruveta pikkuhiljaa laittelemaan vauvalle omaa huonetta, mutta eipä tässä vielä kiire ole. Joulukoristeluita en vielä ole hirveästi laitellut noiden näyttöjen takia, mutta nyt sunnuntaina on tämän vuoden viimeinen näyttö, niin sen jälkeen sitten!

 
Me asutaan omakotitalossa 5h,k,sauna,khh,autotalli. Joulua vietetään varmaan mieheni äidin luona ainakin alkuunsa.
 
Me muutettiin juuri kolmioon, vähän keskustan ulkopuolelle. Oltaisiin saatu todella tilava kaksio aivan keskustasta, mutta ei tuo kerrostaloasuminen saasteiden keskellä oikein maistu.
 Tässä kämpässä on parikin asiaa jotka voisi korjata ihan ronskein ottein, mutta halusin muuttaa tänne heti kun näin tämän. Tässä talossa on jotenkin aivan on ihana tunnelma. Täällä ei mm. ole tiskikoneelle tilaa ja kettiö on muutenkin kovin minimalistinen, vessan tilankäyttö on suunniteltu aivan päin persettä ja viistokatto syö aika monta neliötä.. 
Toisaalta taas huonekorkeus on korkeimmista kohdista lähemmäs viisi metriä, ikkunoita on joka suuntaan ja asunto on todella valoisa ja avara. 

Hahah! Pakko hehkutta, juuri kun muutettiin ja olen vielä ihan innoissani kun saa ruveta laittamaan kunnolla yhteistä kämppää! :)

Ps. Äitiyshousut on todelliset erotiikantappajat. Hyi olkoon.
 
Sofi, kaksiossa siis nyt asutaan, muutetaan kolmioon :)
Vuokralla ollaan niin vähän helpompaa tuo asunnon vaihto. Etsittiin me
tota uutta kuitenkin nelisen kuukautta että ei se ihan helpolla irronnut, sillä
ehkä oonki niin innoissaan kun päästään vihdoin muuttaa! :D

Minisanni, älähän nyt, mammahousuthan on just hot! Aina naurattaa
kun aamusin kävelee peilin eestä mammahousut ja rintsikat päällä kun
profiili on niin erilainen kun ennen :D En kyllä oo mikään kovin eroottinen
pukeutuja ollu koskaan muutenkaan että eipä tuo miestä järkytä, hehe :D
 
Takaisin
Top