Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä sovin justiinsa pomon kanssa, että saan tehdä 50% työaikaa kesään asti, niin jää enemmän aikaa lapsillekin. Saa nähdä, että pitääkö laittaa lapset syksyllä hoitoon.. no mutta se on sitten sen ajan murhe.
Sain eilen vaihdettua jouluverhot ja tänään on kuunneltu joululauluja. Jotenkin heti on rauhallisempi fiilis kun on joulutunnelmaa.

Äityli, millä alalla olet? Meillä töiss (terveydenhuoltoala) saa tehdä osittaista työaikaa siihen asti kun nuorimmainen lapsi on kolme, jos haluaa. Ite meen nyt tammikuun 1.päivä tekemään 30h/vko, ja sit jäänkin jo hetken päästä äitiyslomalle :)

Timbe oon sairaanhoitaja. Sitä 78% alankin sitten kesällä tekemään ja aijon tehdäkin niin kauan kun on mahdollista :-)

Taitaa olla tuo osittainen ihan laissa. Vaikka miehen työnantaja kieltäytyikin... paha mennä määräaikaisena valittamaan :(

Kiitos kannustuksesta, eiköhän asiat järjesty. Nyt se alkoi se kuuluisa äitien syyllisyys.

Äityli, sulla on tosi hyvin asiat, kun on sellainen työ missä tuo onnistuu. Mulla 80% on kyllä realistinen minimi, kun ei kukaan muukaan mun töitä tee :/

Tytsy, oikeassa olet saan olla kyllä tyytyväinen. Toki miinuspuoli osittaisessa on tuo rahapuoli, kun pitää penniä venyttää. Mutta haluan nyt olla mahd. paljon kotona kun lapset on pieniä <3

Tänään oli neitokaisen eka hammaslääkäri ja kaikki mallillaan :) Sit vaan 1v synttäreitä&neuvolaa odotellessa... Ihanaa kun vauvavuosi on ohi! Alkaa tuo tyypin luonne tulla esille ja mahtavaa kun voi touhuta yhdessä ja ymmärrystä selkeästi syntynyt <3 Kohtahan se vauvahelvetti taas alkaa alusta seuraavan kanssa, mutta nautitaan nyt vielä kun pystytään ;D

Ai juu hammas lääkäri, pitäs vissiin aika varata;) kyllähän toi luonne alkaa paljastua juu, samanlainen tempperamenttinen rinsessa tuntuu olevan kun siskonsa:p
Olis 1-v neuvola 8.1 jo varattuna ja 3.1 olis sit 1-v juhlat, miten voi olla jo vuoden? Mä kyl oon nauttinut tästä(kin) vauva vuodesta, vaikka 1+ vuotiaat on ihania just ton omatoimisuuden ja helppouden puolesta:) innolla kyl odotan toukokuuta et saa tän vilpertin syliin! Toivon vaan et oon kotona esikon synttäreitä viettämässä (19.5 ja la 25.5) enkä synnärillä/osastolla...

Täällä odotellaan kanssa 1v. synttäreitä ja neuvolaa. Neuvola on varattuna ens viikolle. Kiva nähdä miten on kasvanut, kun pituutta ei olla yritetty itse mitata.

Meillä kävi yllättävän hyvä tuuri. En tiedä muistatteko, mutta yli kuukaus sitten valitin kun meidän yhdistelmävaunut varastettiin vaunuvarastosta. Eilen tuli soitto, että varas on saatu kiinni ja vaunut tallessa! Nyt pidetään toistaiseksi vaunut sisällä, onneksi oli edelleen hyväkuntoiset eikä yhtään ilkivaltaa tehty, kangasosat meni varmuuden vuoksi pesuun. Kohta pääsee taas lenkkipolulle lenkkeilemään, rattaiden kanssa kun on vaikeampi mennä. :)

Mä sain tänään (eilisten) synttäreiden kunniaksi jouluisen koristeasetelman ja tuoreita viinereitä leipomosta :3 Esikoinen meinasi, että äitille pitää järjestää Hello Kitty -juhlat, mutta ihan aamuherkuilla mentiin :D

Onpa muuten ihana kun tuo pienempi yrittää selvästi opetella puhumaan ^^ Ei, joo, anna ja vauva jo tulee, mutta muuten on vaan mahotonta siansaksaa :D

Meilläkin tytön suu käy kokoajan, jos ei syö niin höpöttää :D

Toistaseksi ymmärrettäviä ja tarkoituksellisia sanoja: äiti, ankka, pupu, pallo, ota... ja sit tota omaa höpinää. Esikkohan lähtee nyt puheterapias käymään (vaikka vasta sen 2v1kk). Vaikkakin isoveikka kyllä paljon höpöttää ja kaiken ymmärtää, oikein äännettyjä ja käytössä olevia sanoja on vähän. Meillä joku taantuma siis tapahtui pojan kohdalla... En kyllä oo huolissani, mutta hoitotäti oli vähän sitä mieltä, et käykää. Ei tosta nyt haittaakaan voi olla... :)

Poodlelle (myöhästyneet) onnittelut! :)

Hienoa Äippä, että nyt teillä on auto johon kaikki mahtuu. :)

Poodle täältäkin paljon onnea!:)
Sanni ei kyl mitään puhu, tai siis ymmärrettävää! Omaa hölpötystä on kyl taukoamatta:D noh kaikki aikanaan...
Ccix, eihän siitä puhe terapiasta tietysti mitään haittaakaan oo! Meillä toi kohta 3v puhuu kyl taukoamatta mutta sitä sen puhetta ei ymmärrä kun läheisemmät ja kun tooooodella tarkkaan kuuntelee... Meille ei kyl kukaan oo vinkannut että pitäis puheterapiaan lähteä:/ toi meidän muksu2 alko puhumaan vasta 2,5v ja samoin tein ymmärrettävästi, mut eipä se kyllä muutenkaan oo kamala hölöttäjä, tullu isäänsä:p puhuu vaan asiaa;) esikko tais ekat ymmärrettävät sanat sanoa pikkasen 1-v jälkeen, muistaakseni... Niin ne kaikki erinlaisia:)
Kamala väsy päivä, vaikka herättiin vasta 8 niin silti väsyttää... Paistaisi ees aurinko et vähän piristyis, ulkona on niin harmaata, tuulista ja kylmää:/

Takaisin