Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wop onnea uuteen kotiin! Ihanaa kun teillä on noin avulias tukiverkko:)
Me lähdetään tänään ukkelin kanssa käymään Tukholmassa vähän shoppaamassa joululahjoja ja ennenkaikkea viettämässä meidän vuosipäivää, 9 vuotta yhdessä:o paljon on 9 vuoteen mahtunut, hyvää ja pahaa... Miehen sanoin 9 vuotta takana ja 50-60 vuotta edessä<3

WopWop, hyvä että sait muutettua ja nyt on paikat järjestyksessä! :)

Äippä, ihanaa vuosipäivää teille! ❤️

Mitä te monen lapsen äidit oikein vedätte jaksaaksenne?:woot: Mä oon taas niin rikki näitä yöheräämisiä. Liikaa näköjään toivottu, että sais nukkua edes 6h putkeen..
Tyttö meni nukkumaan ihan väsyneenä klo20.15 ja aamulla ylös klo4.40, jonka sain torkutettua klo5.15..puhumattakaan monista lyhyistä yöheräämisistä*puuh*
Mies vaihtoi uuteen työhön, eikä voi arkiöisin valvoa. Mun täytyy kohta varmaan alkaa opetella juomaan kahvia tai sit ostaa jotain kofeiinitabletteja..luomuna en kohta enää jaksa.

Ikuinen unelma, kannattaa tsemppaa itseään sillä, että tää on vaan lyhyt ajanjakso. Ok, vuosi on tietty pitkä aika rikkonaisilla öillä, mut pian varmasti helpottaa. Unikoulua?

Meillä on olleet niin helppoja yöt, et ihan hirvittää, mitä voi pahimmallaan olla. Mut esim nyt viimeset kolme viikkoa on olleet aivan kamalaa. Esikko sairasti ekan korvatulehduksen,ja jouduin olee kotona ku miehellä oli just sattumoisin omia hommia. Noooh, nyt on sit kasautunut kouluhommia, ku en oo päässyt kouluun enkä tehtyä kotona mitään. Tyttö on ollut pitkään flunssaisen, mut niin varmaan menee tää talvi ku taudit kiertää. Mä jäin tänään kotiin, ku on niin veto pois. Olo on jäätävä. Onneksi molemmat lapset pääsi nyt hoitoon, niin saan vaan olla peitonalla.

Joo, nyt on kyllä oma jaksaminen niin kortilla. Mut tää on vaan yksi pieraisu tässä elämässä. Et jaksaa, jaksaa!

Meidän neito syntyi vuosi sitten! Kyllä menee aika nopsaa! :)

Ccix, tykkäys syntymäpäivälle, ei väsymykselle :)
Tsemppiä kaikille väsymyksestä kärsiville, se on kyllä rankkaa :/

Kun ei pysähdy, sekä pitää kiinni rytmeistä ja rutiineista, niin jaksaa kohtuudella :) Tässä alkaa olla kuukauden päivät takana kolmetuntisia yöunia, mut kai se joskus helpottaa. Onneks oon raskaana niin en nukkuisi muutenkaan :D Tämä ajanjakso on kuitenkin niin lyhyt, että menee omalla kohdalla miten päin vaan... Mä siis aina nousen samaan aikaan, syön ruoka-aikoina ja meen nukkumaan samaan aikaan. Elimistö tottunut tiettyyn rytmiin, joten vähäkin uni tulee tehokkaammin hyödynnettyä. Kaiken paskan jättää syömättä niin jaksaa kumman paljon paremmin. Jos joskus vetää jtn höttöä, niin kyllä se huomaa vireystasossa :(

IkuinenUnelma, jaksamista kovasti! Toivottavasti teillä kohta alkaisi yöt paranemaan, niin että saisitte kaikki kunnon yöunet. Onko sulla mitään harrastusta missä tykkäät käydä ja josta saisit vähän energiaa (sekä sitä omaa aikaa)? Kävelylenkkikin voisi piristää, jos vaikka yksinään pääsisit käymään ilman lasta.

ccix, onnea pienelle! :)

Miten mä luulin että 1v on lääkärintarkastus? Tänään kun soitin neuvolaan, sanottiin että 1v iässä terveydenhoitajalle aika ja puoltoista vuotiaana sitten se lääkäri... ja meillä neiti taas flunssassa.. eihän siitä ole kuin 2 vkoa edellisestä :(

IkuinenUnelma, oletteko tosiaan minkäänlaista unikoulua kokeilleet? Meillä ainakin auttoi niin että ei ihan jatkuvasti heräile, joinakin öinä saattaa nukkua jopa viiteen ennenkuin herää ekan kerran. ottaa sitten maitoa ja jatkaa unia. Kyllä olo on aika uskomaton kun saa nukkua koko yön putkeen.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Meillä poika sai 1,5vkoa sitten yksvuotisneuvolassa mm mpr rokotteen. noin viikon on ollu vähän semmonen kiukkunen ja yöt tosi risasia. eilen iltapesujen yhteydessä huomasin, että pojalla on punasia täpliä vartalossa. mies googletteli ja löysi semmosta tietoa että juuri mpr rokote voi aiheuttaa ärtysyyttä, päänsärkyä ja niitä täpliäkin. nyt seurataan muuttuuko tilanne miksikään. lämpöä ei illalla ollu mutta yöllä herätessään pojalla oli kyllä niska vähän märkä.

https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/mpr-rokote/mita-haittaa-mpr-rokotteesta-voi-olla-

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Ikuiselle unelmalle myötätuntotsempit. Meillä on töihin menoni jälkeen yöt menny näin:

Klo 20 poika nukkumaan (ei nukaha enää niksnaks niinku ennen vaan operaatio kestää vartista tuntiin...)
Puolisen tuntia nukahtamisensa jlkn herää itkemään mutta rauhottuu yleensä tassuttelulla.
Klo 23 herää ja juo maitoa
Tämän jlkn herää vielä ainnakin kolmen kieppeillä mutta pahimmillaan kerkiää herätä vielä tuossa 23-3 välilläkin. kolmen jlkn itkee toisinaan unissaan ja itsekin siihen havahdun kyllä mutta ne itkut ei yleensä vaadi toimenpitwitä kun itkee tosiaan unissaan.

Itselläni pisimmät unipätkät on siis maks 3h kerrallaan. nyt oon menny melkeenpä iteki tällä viikolla samaan aikaan nukkuun pojan kans ja ottanu sen viereeni niin sillain poikakin nukkuu yleensä heräämättä ne ekat 3h. mulla on herätys itellä vähän ennen kuutta työaamuina.

Takaisin