Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oumaigaad.. ei vaan, ihanaa ja isosti onnea! :) mä en ota uutta riskiä että tulee tuplat :D vaikka helppo vuosi ollut kaiken kaikkiaan. vaikka ny 11kk oon valvonu ja vaippoja kuluu niin saakelisti! Samoin korvikkeuta ja ruokaa saa survoa koko ajan pakkaseen.

Pojat nyt tosiaan kohta 11kk ja 7.5kilosia :D pikkasen perässä tullaan mutta eipä 1.6kilosena syntyneet voi ollakkaan vielä kovin jämäköitä :)

Synnytyshän oli helppo. Käynnistettiin silloin 34+1 ja 2h kalvon puhkasusta syntyi Leon ja 5min perään Noel. Noel piti ponnistaa ilman suppareita maailmaan kiireellä kun sykkeet hävis. Vaikka pieniä olivat niin yhden yön tarkkailu riitti vastasyntyneidenvalvonnassa ja sit päästiin osastolle kasvamaan. Viikko oltiin ja sitten päästiin kotiin. Kympin pojat ja terveet. Ei voi muuta kuin olla onnellinen näin suuresta voitosta :)

Kiitos❤️ ompa mukavaa kuulla että synnytys meni hyvin! Ja että arkikin rullaa omalla painollaan:)
Meidän Sanni oli meidän lapsista toistaiseksi suurin syntyessään 3.38kg/50cm, hurjan kokonen:D
Sanni on nyt 10kk ja kovasti yrittää kävellä, tukea vasten mennään mutta eiköhän se irti päästä ennen kun täyttä 1v;)

Talvitintti joko saitte helpotusta pienen kovaan masuun?

Apteekissa käytiin ja mukaan tarttui mallasuutetta ja suositteli microlaxia. Illalla veti kipuitkua ja yritti pinnistää, taas pieni kova kikkare tuli niin laitoin microlaxia, hetki meni niin muutama kova kikkare tuli. Teki kyllä pahaa katsoa vierestä ja tuli itsellä tippa linssiin kun aineen vaikuttaessa poika huusi ja itki naama punaisena, selvästi näki että sattui. :sad001 Väsyi huutamisesta niin paljon että nopeesti simahti yöunille. Mallasuutetta aion nyt antaa ja tarpeen vaatiessa uudestaan microlaxia, toivottavasti alkaisi pian helpottamaan.

Henriikka, onpa suloiset pojat! :happy: Täälläkin toukokuun vauvaa odotellaan. :)

Voi että talvitintti :( toivottavasti tulis äkkiä helpotus! Anna paljon luumua ja päärynää, ja sekoita mallasuutetta heti aamulla ruokaan/juomaan. Paranemisia sinne.

Lisäisin nestettä ruokiinkin tossa tilanteessa että tulisi enemmän nestettä juotua. Se microlax tekee kyllä todella kipeetä jos on ummetus...!

Voih talvitintti:( ihan meinaa tälläkin tulla itku kun sun pikkuseen sattuu:( ei yhtään kivaa kun noihin pikkusiin koskee... En kestä:,( anna nyt muutaman päivää sitä mallasuutetta et jos pysy kakka vähän pehmeämpänä... Voimia pikkuselle ja äidille ja isille❤️
En myöskään kestä tota toisenlaisia äitejä, itku tuli sitä katsoessakin kun siinä sillä vauvalla oli se reikä sydämmessä ja kaikkee:( en ole herkillä:p

Angelique, olen joo pyrkinyt soseisiin ja puuroihin korviketta laittamaan, mutta aika vähäistä se määrä kun menee helposti ihan juoksevaksi se ruoka jos liikaa pistää. Toivottavasti alkaisi nesteet uppoamaan, tätä on kyllä jo muutamia kuukausia jatkunut ettei meinaa maito tai vesi upota. :sad001

Kiitos äippä. ❤️ Ei kyllä helppo päivä ole ollut, tekee niin pahaa kuunnella ja nähdä kun toista sattuu, ennemmin ottaisi kivut itselleen. :sad001

No niin ottais:( minua itkettää kun mä mietin teidän poikaa... Voi juma näitä hormooneja... :,(

Ei sen microlaxin pitäis sattua? Tai tietysti voi kaikilla vaikuttaa erilailla.

Suostuisko juomaan hörpyttämällä paremmin? Meillä se on niin hirveen kivaa puuhaa et sitä tekis vaikka kuinka. Tai sit lusikalla, ja ihan peräti isolla ruokalusikalla, ei tietty ole sitä tarkoitus kokonaan suuhun laittaa. Sitten hedelmissähän on paljon nestettä, jos niitä antais.. Tai sit jos sitä vettä vähän maustais jollain.. Sitruunalla, pakastemansikan mehulla tms. Oletkin ehkä näitä jo kokeillut mutta nämä nyt tuli ekana mulla mieleen

Veikkaan että sattui sen takia kun on niin paha ummetus... Tosiaan kun nyt illalla microlaxin ansiosta tuli muutama kivenkova kikkare, niin kertoo varmaan, että on paha ummetus. :sad001 Toivottavasti huomenna olisi parempi päivä!

Kiitos Nuppu vinkeistä! Kaikkia sun antamia vinkkejä en ole koittanut, joten vois kokeilla. :)

Toivottavasti Talvitintti pienellä tänään masukivut pois ja masu alkais toimimaan. Kyllä lapsen kipua on tosi kurja katsoa, sen ottaisi koska vaan itselle, jos pystyisi.

No ajatellaan näin että ulostemassa on kivikova ja laitat microlaxia joka pakottaa sen massan liikkeelle, kivikovana. Ja sellaisena se myös tulee ulos. Mä kyllä tiedän ite olen joutunut nuoruudessa käyttämään ja esikoiselle piti joskus laittaa kun sen maha veti aina kans tosi kovaksi. Lopulta jo juotin sille luumumehua vaikka muuten mehuja juotukaan. Meidän poika ainakin pitää noista pusseissa olevista smoothieista, olisko niistä apua teille Talvitintti? Jos korvais osan ruoasta ihan sellasilla luumusmoothieilla tai mustikka, sekin tasottaa... Tietysti voi itekin tehdä niitä. Olen antanut välillä puolet ruokaa ja sit "jälkiruokana" just jotain tommosta jos on menny liian kovalle maha. Sekin tosiaan on aika nopea toiminen se... No nyt iski oikosulku... Levolac? Olikohan se sellanen... Tai voi kai niitä olla jo nykyään muitakin valmisteita...

Takaisin