Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osat saa motonetistä ja yleensä vaihtaa parkkipaikalla, en maksa muille siitä, minkä voin itse tehdä :P Auto 700e, kuluvat osat joutuu vaihtamaan autoon kun autoon. Jos tulee joku isompi vika, niin kaikki myytäväksi kelpaava irti ja loput romuttamolle. Sit vaan taas edullinen auto tilalle. Jos 10k auton ostaa, niin laskee se arvo kummasti muutamassa vuodessa, saa sillä jo tankillisen jos toisenkin polttoainetta :D (jenkit erikseen) Ja pelkkä liikennevakuutus riittää vanhemmassa autossa hyvin.

Voi vitalis, me ollaan kipeenä:( tai siis puolet taloudesta, minä+esikko+Sanni, joku perkeleen räkä tauti... Eiköhän noi loputkin oo kohta kipeenä... Viime yö menikin sit huutaen siis Sanni:( mur kun ärsyttää...

Me ei kakkos autosta makseta enemmän kun 2000 ei yhtään enempää! Meillä tuo ukkeli on niin näppärä et se huoltaa meidän auton tos pihalla. Toi miehen nykynen auto makso 10 000 mut se ostettiin sillä ajatuksella et siinä on sit meidän perhe auto ja miehen työ auto (pitkä työmatka joten luotettavuus oli aika tärkeänä listalla) mut noh vähä perhe kasvanu siitä ja nyt toi riitä mihinkään:D

Ootteko warheart katsellu auton osia netistä (saksasta, tai vissiin teidän tapauksessa jenkeistä) kun meillä noi audin osat löytyy melkein puoleen hintaan Saksasta/Puolasta, vinkvink;)

Juu, perusosat motonetistä, loput sitten jenkkilästä tai jenkkien erikosliikkeestä :) Rahdit&tullit tuppaa tulla vaan monesti kalliiksi, että järkevämpi ostaa ihan Suomesta. Ja luotettavimmiksi talviautoiksi olen kokenut vanhat volvot, oli pakkasta kuin paljon vaan, niin käyntiin lähtee jos on hyvä akku! Harmi kun ei tarpeeksi tilavaa volvoa meille löydy... Volvothan ois ihan edelläkävijöitä turvallisuudessakin :)

Äippä tsemppiä ja pikaista paranemista ❤️ Toivottavasti loput säästyy taudilta.
Meillä kyllä kaikki sai flunssan, kun se ekalle iski. Nyt on neidillä ollut jo kaksi päivää nenu vuotamatta. Ehkä sitä pääsee keskiviikkona jo uimaan :)

Paranemista ja tsemppiä Äippä! Meilläkin podettiin viikon verran flunssaa yhtä aikaa ja vuorotellen, tää pienin vielä teki siinä lisäksi toista hammasta. Nyt alkaa onneks kaikki olla kunnossa :)

Oon ny vähän jälkijunassa keskustelusta, mut noista päikkyhommista tuli mieleen, et meillä on esikoisella ollu useampikin kausi et on päikyille meno ollu hankalaa. Sen jälkeen on kuitenki yleensä palautunut unet ennalleen ja nukkuminen taas onnistunu. Nyt kolmeveenä jätettiin kotona päikyt pois kun pärjää ilmankin ja alkoivat haittaan yöunia. Hoidossa saattaa vielä nukkua kunhan siellä on päivätkin sit touhukkaampia :)

Kyllähän nää aina kaikki kiertää, olispa vaan pikanen sairaus... Onneksi mies on kotona❤️

Äippä x4, pikaista paranemista! ❤️

Autoista oli puhetta, meillä BMW sportti mallia oleva auto. Maksoi noin 16 000 kun mies osti. Huollot ym ei todellakaan halvimmasta päästä ole. Lapsiperheelle ei ihanteellisin vaihtoehto, mutta yhden pienen lapsen kanssa vielä menee. Mies on aika kova autoja vaihtelemaan, joten uusi auto kun tulee, niin veikkaan että farmari tulossa kun miehen työvaatteet - ja välineetkin tarvitsee tilaa + rattaat.

Mun ex oli kova "laittaa" ja ostelee autoja. Kyllä niissä vanhoissa rouskuissa menikin omat ja lainatut rahat, ihan korjaamiseen, motonetistä osat joo sillä meni aina yks vuos kunnes ne hajos, huh. Mä pääsen paljon halvemmalla käyttämällä auton vuosihuollossa kun että joku remppaa sitä sitä koko ajan. Kallein huolto oli jakohihnan vaihto 600, kun siinä oli vuosihuolto mukana, huolettomia kilometrejä eikä pelkoa ettei pääse läpi katsastuksesta... Kyllä en vaihtais enää takasin siihen elämään. Pakkoraossa poistetaan toinen auto mielummin... Mun auto maksoi 10000 ja vaihdossa meni toinen auto josta sain vaihdossa reilun 2000... Isomman tila-auton haluaisin mut ei ole varaa... Kyllä tuolla pärjää, järjestelykysymyksiä. Paitsi uusi lapsi olis ongelma kun loppuu paikat kesken....

No uusikin auto voi sen tehdä... Mä tykkään meiän voyagerista :) haluaisin sellaisen grand version mutta ehkä sitten tuosta vanhasta aika jättää :) joutuuhan sitä korjailee mutta kun itse osaa jotain tehdä ja sit on kavereita jotka osaa niin saa ainakin apuja :)

Täällähän puhutaan enemmän autoista ku vauvoista, taidan pyytää miehen tuuraan keskusteluun, kun itseä ei vois autot vähempää kiinnostaa :D Meillä ei olis autoo, jos olis musta kiinni. Turha rahareikä täällä Pks, vaikka kyllä helpottaa elämää tosi paljon, kun se on. Mut mies on henkeen ja vereen automiehiä, niin tulee auto kaupan päälle :)

Meillä ei autoa ole. Eikä ainakaan vielä tunnu, et ois ees tarvetta. Tiiä sit kun lapset alkaa harrastaa... uskon kyllä, et auto helpottaa, mut varmasti myös laiskistaa. Tunnen ihmisiä, jotka eivät viitsi kävellä kilsaa lähikauppaan :D pk-seudulla pärjää hyvin, mä veden aamulla sen reilun kilsan lapsien kaa hoitoon ja siit sitten kouluun (2 eri bussii) ja haen koulun jälkeen. Jos laiskottaa vedetään himamatka dösällä. Kauppaan (prisma) kävellään ja kävellään myös takas ostosten kanssa :) ite pidän tätä mun arjen hyötyliikuntana.

Minkä ikäisenä lapsi alkaa ymmärtää piirtämisen päälle? Milloin voi alkaa tarjota kynää ja paperia niin että lapsi ymmärtäis tehdä niillä jotain? Ja mitkä olis turvalliset ensikynät/värit jotka olis myrkyttömiä kun suuhunhan ne tietty menee vielä pitkään :D

Meillä tais esikoinen saada ekat kynät yksvuotiaana :) Ne oli semmoset myrkyttömät vahaliidut, jotka lähtee pinnoiltakin ihan talouspaperilla pyyhkimällä. Myös isot puuvärikynät toimii pienemmillä :) Kyllähän se aluks on melkoista säätämistä, mutta ku jaksaa siinä vieressä olla ohjaamassa nii pikkuhiljaa se sieltä löytyy :P Meillä toimi parhaiten kun teippasin A4 yheksän kappaletta neliön malliseksi alustaksi lattiaan, ei haitannut, vaikka oli vähän isommat visiot :D Ja Ikeasta saa kans semmosia isoja paperirullia, niistä riittää vähän pidemmäkskin aikaa :)

En tuohon ikään osaa sanoa mutta tusseja ei kannata :D ekat kynät mitä ostettiin esikoiselle oli tussit ja sen jälkeen sain jynssätä lapsen ja puulattian tarkkaan ku oli "hiukan" piirretty ohi paperin :/ Monet kai vahaliituja tai puuvärejä käyttää. Ja ainakin useissa lapsille tarkotetuissa lukee ovatko myrkyllisiä vai ei.. mutta meiän isompi tyttö piirrelly 1v lähtien.

Niin ja ne kynät oli muistaakseni Bicin paksut Plastidecorit, niissä lukee ainakin netissä et "ideal for small children". Voin kyllä suositella, ipana ei oo saanu niillä koskaan aikaan sotkua, joka ei olis lähteny suht helposti pois :)

Huh mikä päivä... Voimat ihan kaput:/
Noista kynistä, meillä nää piirrelly siitä n1v-> ekat kynät meilläkin ollu vahaliidut, kunhan niissä lukee et ovat myrkyttömiä:)

No minäkään en kävele lähikauppaan ellei sieltä tarvii ku purkin maitoa. Normi kauppareissu on kaupan kestokasseja kaks. En ala kantaa niitä kotiin :D
Ei mitään muistikuvaa kynistä, jotain paksuja puuvärejä tainnu olla. Mä oon huono piirrostelemaan... :D

Takaisin