Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä vannoin ennen kans saksalaisten nimeen, baijerilainen tai (takaveto)opel sen olla piti! Nyt painaa enempi toi tilantarve ja ajomukavuus... Ja onhan se ekologistakin painaa menemään biodieselillä tai viinabensalla :P

Meillä kuunnellaan kans räppiä ja suomipop/rock. Neiti tykkää eniten räpmusasta. Tutut sanookin, että tuleva räppäri :) lastenlauluista kelpaa vaan hämähäkki ja sekin äidin laulamana.

Meillä on metsästyksessä vw caravelle/multivan, kun vaan sopiva löytyis mulle autoksi... Ei sais paljoo maksaa mut ei sais pommikaan olla!
Jos jollain löytyy "turhana" niin saa tarjota;)
Meillä ei vieläkään oo autoo mihin me kaikki mahuttais... Mut toisaalta eipä oo ollu suuresti tarvettakaan:p

Meillä kuunnellaan musiikkia ihan laidasta laitaan mut parasta ennen ja retroperjantai on semmosta koko perheen viihdettä. Niitä tosin tällä hetkellä harvemmin tulee kuunneltua kun kömmitään ajoissa nukkuu :)

mies ei olekaan niin musiikin perään vaan puheen (esim koe-eläinpuisto o_O), itse tykkään lääkitä itteäni musiikilla. Sillon kun vauva antoi odotella itseään, tuli kuunneltua paljon brad paisleyta, countrya siis. Se jotenkin lohdutti. Ja töissä ollessa jos meinas mennä hermo laitoin soimaan repeatilla portion boysin luolamiehen. Järjetön kappale mut svengaa ja tulee hyvälle mielelle :) rytmi on tärkeetä, sanoja mä en juurikaan kuuntele, en vaan kykene. Saattaa olla et osaan kyllä laulaa mukana pitkät pätkät enkä siltikään tiedä mistä laulussa puhutaan :D

Meidän autot tulee Saksasta.

Meillä edelleen autona opelin Zafira... Ei siinä tavaratilaa ole mut ihmiset mahtuu kyytiin. Jos pitäis matkustaa ni sit pitäis olla joku kattoteline ja sit se boksi sinne, sisätiloihin ei mahdu ku muksut ja pari pussukkaa. Tavaratilassa on britaxin rattaat jotka just ja just mahtuu sinne. Ja meillä ei kuunnella musiikkia. Röllin joskus laitan soimaan ku muistan. Telkkua olen koittanu opetella pitämään auki vähän mut kyl se aika paljon mölyää jo sekin. Yleensä olen ihan hiljaisuudessa, kun lapset on kotona niin ei oo ikinä hiljasta, sitä oppii nauttimaan sitte siitä. Hiljaisuudesta.

Meillä kaikki musiikki pistää hytkyttämään ja jos sattuu että on just tissillä niin ainakin toista jalkaa pitää ruveta heiluttamaan :)

Oh oltiin eilen ystävän häissä Suomenlinnassa ja niin oli kaunista kaikki. Harmi vaan että piti lähteä kotiin kymmenen jälkeen kun oli kaikki lapset mukana, juhlat jatku puoleen yöhön.

Kuinka nopsaan teillä on lapset alkanut kävellä? Meillä on nyt kuukauden kävellyt taluttaen ja pyykkikoria ylösalaisin työntäen. Mietin vaan kuinka kauan menee tuesta irtaantuminen. Lyhyitä aikoja pysyy seisaaltaan pystyssä jos irrottaa otteen esim. sohvasta :)

Mä maksoin mun voyagerista 700e, aina ollut periaatteena, että käyttöautosta ei paljoa yli 500e kannata maksaa. Tuo on tavaratilaltaan liian pieni ja varmaan vaihdan grandiin jos tulee sopivan edullinen vastaan, mut kukapa pienempään tommosen haluis vaihtaa :D Mies saattaapi nyt ostaa jonkun enemmän aakkosia vaativan kun mulla oma kulkine :)

Meillä oli grand voyager, mut perse ei kestänyt niitä bensakuluja. Meillä kun liikutaan kuitenkin aika paljon. Muuten kyllä tykkäsin kovin ajella sillä... Ja kaikki mahtu kyytiin ja tavaraa lisäksi...

Mulla edellisellä tankkauksella keskikulutus lähinnä kaupunkiajossa 15,99 satasella, että tiedän tunteen :D Katselisin kyllä vin-koodin seuraavasta, että passais suoraan viinalla ajella, se taitaa olla euron litralta :)

Talvitintti, tuttu tunne... Meidän vauva sälä on siirtynyt mun siskolle, mut eiköhän ne takaisinpäin saa jos se vaavi#5 suostuu meille tulemaan;) sitä vaan uutta siementä itämään niin pääset taas hypistelemään vauvan tavaroita:)

Mä en kanssa meinaa muistaa laittaa musaa soimaan ikinä... Ennen kuuntelin tauotta musiikkia, nyt en edes kävelylle tajua ottaa mukaan... Hölkkälenkille sentään otan. Ja mä en taas voi sietää suomipop tai rap kuraa, ihan karmeeta. Ja vaikka mies rokkia kuunteleekin, niin en kyllä siitäkään oikein välitä. Mieluiten kuuntelen tanssittavaa ja mukana laulettavaa ulkomaista, lemppareita mm. Paramore, Linkin Park, Bruno Mars, Michael Jackson jne. Suomalaisista suostun kuuntelemaan vaan pmmp:tä ja poets of the fallia.

Warheart: Miten voi saada toimivan ja turvallisen auton alle tonnilla? :eek:
Me liikutaan autolla tosi paljon(pääasiassa moottoriteillä etelä-Euroopassa) ja haluan siihen niin paljon järkeviä turva-varusteita kun markkinoilta löytyy. En vois kuvitellakaan saavani autoa alle 15tonnin o_O Mun eka ihan oma autokin tais maksaa yli kympin...
Mä tingin sitten jostain muusta:joyful:

Ikuinenunelma, meillä sama homma. Ja aattelen sillai että niihin halpoihin/vanhoihin/loppuunajettuihin autoihin joutuu laittaan kuitenkin enemmän rahaa korjaukseen kun vähän uudempaan ja kalliimpaan . Ja uudemmat vie vähemmän bensaa, joten siinäkin säästää. Meillä kaksi autoa, 15-20 arvoltaan molemmat. Nyt hakusessa mun farmarin tilalle isompi farmari :)

Miks ei saisi toimivaa ja turvallista auto alle tonnilla? Niillä nyt yleensä on vain rullattu enemmän... Mitä varusteisiin tulee, niin sehän on aivan makuasia, että mitä kokee tarvitsevansa. En koe tuota nykyistä autoa kovin turvalliseksi talviautoksi, koska on etuvetoinen, mutta abs-jarrut sitten antaa vähän anteeksi. Kuskistahan se turvallisuus lähtee :)

Takaisin