Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kans yritän olla huomaamatta jos poika herää yöllä. Aika usein kyllä simahtaa sinne uudelleen, miehellä on vaan huono tapa pompata pystyyn hyssyttämään, tietty se ny käy töissä...

Minäkään en reagoi silloin kun poika rauhassa touhuilee sängyssä, mutta jossain vaiheessa se höpöttää niin isoon ääneen, että on pakko tehä jotain ettei koko talo herää..

Meillä esikko nyt tuolla hoidossa pistää vastaan päikkäreiden suhteen, kotona (viikonloppuisin) nukkuu nätisti 1,5h unet. Tyttö nukkua posottaa sen 2 tuntia hoidossakin. Aamulla vielä ulkoillessa ottaa torkut. Yöt menee 18:30-19:30-05-06.

Mä henkkoht pidän tärkeänä päikkäreitä. Aivojen kehityksen kannalta. Pieni ihminen kokee niin paljon, et pienikin lepo päivän aikana on varmasti hyväksi. Itsehän en päikkäreit nukkunut :D siis tarhassa!

No jotenkin samalla tavalla mä muistan että tolkutettiin, nimenomaan sen aivojen kehityksen kannalta. Että siis on tärkeä se nukkuminen päivällä, olen koko ajan odottanut ja yrittänyt että tuo poika säätäis itse noi miniunet yhteen kunnon uneen, eli hyvään lepoon, mut onnistuu vaan sillon tällöin... Toki meillä on ne yöunet pitkät mut olen kokeillut herättää aikasemmin, sotkee vaan illan nukkumaanmenon...

Voimia yöheräilijöille!

Meillä on nyt jonkun aikaa jatkunut tämä, että kun poika herää päiväunilta, alkaa heti huuto ja itku, ja välillä huuto vain yltyy kun astun huoneeseen ja poika näkee mut. Ennen poika päikkäreiltä herättyään alkoi juttelemaan ja höpisemään kovaan ääneen, tällä tavoin ilmoitti, että nyt on hereillä, mutta nyt joka kerta alkanut huutamaan. Eikös se ollut Angelique (sori jos muistan väärin) kuka sanoi, että vauvat välillä ilmaisevat ikävänsä rutkuttamalla ja/tai huutamalla, tuli mieleen voisko kyse olla siitä, etenkin kun nyt on tämä äiti äiti äiti - vaihe... :shy:

Ihan mielenkiinnosta ajattelin onko muilla tämmöistä ja mistä voisi johtua, että herääminen vaihtunut huutoon...?

Talvitintti voisiko olla eroahdistusta? Nukkuuko kuitenkin yhtä pitkään kuin ennen?
Meijän neiti herää joskus päikkäreiltä ja itkee, mutta olen huomannut että on ollut silloin yhä väsynyt ja olen yrittänyt vaan saada jatkamaan päikkäreitä.

Meillä talvitintti tota huutoon heräämistä on refluksin jyllätessä ja allergisoivista ruoka-aineista, mut se on selkeää kipuhuutoa. Eroahdistus voisiko olla kyseessä? Meillä meinaa tulla nykyisin itku, jos meistä vanhemmista jompi kumpi lähtee kotoa ja jopa mummonkin perään itkee joskus.

Yöt ollut vähän huonoja viime päivinä mut epäilen nyt hampaita kyllä syylliseksi. Erilaista itkua ja jyystää koko ajan kaikkea suullaan :wideyed: taitaa tulla nyt useampi kerralla. Muuten yöt menee 19-20 nukkuu ja ylös 6-7 välillä. Päikkäreitä kahdet 30min-1,5h. Ekat noin 10 aikaan ja toiset 14-15.

Täälläkin noustiin ekaa kertaa seisomaan tasoa vasten eilen :nailbiting: sen verran heiluvaa menoa, että pitää olla varmistamassa takana vielä :hilarious:

Talvitintti voisiko olla eroahdistusta? Nukkuuko kuitenkin yhtä pitkään kuin ennen?

Eroahdistus itselläkin käynyt mielessä, huuto loppuu yleensä siinä vaiheessa kun on syliin päässyt. Ja samaan tapaan nukkuu kuin ennenkin, onneks. :)

Voimia yöheräilijöille!

Meillä on nyt jonkun aikaa jatkunut tämä, että kun poika herää päiväunilta, alkaa heti huuto ja itku, ja välillä huuto vain yltyy kun astun huoneeseen ja poika näkee mut. Ennen poika päikkäreiltä herättyään alkoi juttelemaan ja höpisemään kovaan ääneen, tällä tavoin ilmoitti, että nyt on hereillä, mutta nyt joka kerta alkanut huutamaan. Eikös se ollut Angelique (sori jos muistan väärin) kuka sanoi, että vauvat välillä ilmaisevat ikävänsä rutkuttamalla ja/tai huutamalla, tuli mieleen voisko kyse olla siitä, etenkin kun nyt on tämä äiti äiti äiti - vaihe... :shy:

Ihan mielenkiinnosta ajattelin onko muilla tämmöistä ja mistä voisi johtua, että herääminen vaihtunut huutoon...?
Täällä ihan sama homma! Mut sit ku otan pojan syliin ni taas naureskellaan ja jutellaan ! :)

Saattaa kyllä eroahdistusta olla (tai ikävaiheeseen / kehitykseen liittyvää) kun noin viikon verran yöunille meno on ollut yhtä taistelua. Huutaa, kiljuu ja itkee samaan aikaan niin kovaa kuin keuhkoista lähtee, ei ole helppoa kuunneltavaa. :sad001 Maito ei rauhoita, ei tutti, ei hyssyttely. Silittely ja sylissä pitäminen auttaa hetken ajan, mutta hetken päästä alkaa taas kauhea huuto. Enkä mä pysty kuuntelemaan kun toinen tolla tavalla huutaa, vaan ravaan huoneessa rauhoittelemassa. Toivottavasti kohta helpottuisi...

Meillä muuten poika alkanut tanssimaan ja hytkymään aina musiikkia kuullessaan, hauska näky kun niin iloisena hytkyy ja hymy ulottuu korviin asti. ❤️

Meillä kans tyttö hytkyy kun musiikkia kuulee, tai siis hevarina melkee moshaa :D Ei tietenkään muu musiikki niin kiinnosta, mut mitä raskaampaa, sen parempaa! Sit vissiin yrittää hyräillä mukana, kun lempparibiisien aikaan alkaa semmonen mumina :)

Voi Talvitintti ja warheart ihanaa❤️ meillä ei Sanni vielä tanssi, kovin kyl katsoo siskojaan et mitä ne touhuaa kun pomppivat musiikin tahtiin:) meillä tanssitaan tällä hetkellä möntley cruen ja aerosmithin tahtiin... Vähän kevyempää siis kuin teillä warheart:p

Joo, Children of bodom ja Sabaton näyttäis olevan ykkösiä tällä hetkellä,vaikka tämä mamma kovasti pettyikin Sabatonin uuteen levyyn :D Aikaisemmin Amaranthe oli selvä lemppari. Tulee sitä kyllä glam rockiakin kuunneltua, mut pääasiassa melodista death metallia tai power metallia, Suomesta ja Ruotsista ne parhaat tulee <3 Jokerina päälle Turmion kätilöt :D

Tänään viettänyt sisäisiä arpajaisia, että lähtiskö nuorimmaisten kans ihastelemaan syksyistä luontoa Pyhä-Häkin kansallispuistoon, vai vangittuja eläimiä Ähtärin eläinpuistossa... :)

Multa äänet kansallis puistolle, onko ihanampaa asiaa kuin syksy metsässä?jos on hyvä tuuri niin näkeehän niitä eläimiä sielläkin;)

Mä kans sinne mielisin, mut vähän ehkä arveluttaa, että miten pienin viihtyy liinassa. Ähtärissä sais rattaat mukaan :D Mies ei tietenkään saa autoaan kaupiteltua ja vauvaa hoidettua samaan aikaan, niin pakko ottaa mukaan ;D

Mä tykkään tosta 80-luvun sukkahousu rokista:) myös johnny cash on ihana. Suomalaisista Nightwish (turusen aikaan) ja Apocalyptica on oikeestaan ne jota meillä kuunnellaan, muuten kuunnellaan tuolta Jenkkilän suunnalta tulevaa:)

Meillä kuunnellaan sitten ihan vastakohtaa, räppiä ja suomipoppia/rockia :D Ja lastenlauluista muumibiisit on hittejä! Aina kun joku biisi lähtee soimaan, tyttö tekee "räppityylistä" käden ylösalas liikettä ja vartalo lähtee hytkymään rennosti :joyful:

Meillä tulee vaan autot jenkkilän suunnasta :D Mies kuuntelee jtn rasvatukkadänkädänkää, hc punkkia ja jtn kirkonpolttoheviä... Lapset kuuntelevat tällä hetkellä mieluiten Hevisaurusta :)

Noilla on jotain Ella ja Aleksi, Muumi ja ikuisuuden vanhoja smurffeja, mut ennempi noi kuuntelee "aikuisten" musiikkia:D
Meillä tulee autot Saksasta ja samoin miehen musamaku (rammstein):p

Takaisin