Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertsit haisee ihan puhtaanakin, semmonen muovin ja kemikaalien yhdistelmä. Ehkä sitä ei haista jos siihen hajuun tottunut? Kestot taas ei haise miltään, pestään normaalisti pyykin seassa 60 asteessa. Sama ilmiö, kun ite ei käytetä hajustettuja pesuaineita, niin jumalauta miten ne hajustetuilla pestyt vaatteet käryää! Monesti pitänyt useampaan kertaan pestä pyykit uusiksi kun kirpparilta eksynyt hajustettua vaatetta. Mä tosin saan ihan iho-oireita myös väärästä pesuaineesta... Nämä varmaan ihan mielipidekysymyksiä, monet vetää semmosessa hajustepöllyssä pitkin kyliä, että herkemmät saa astma-/migreenikohtauksia, mut omasta mielestä ei haise mikään :D

Hah... Eikö sitä paskaa haista sieltä kestosta kun on hajuun tottunut? :D (toi oli nyt vaan pikkanen piikki tohon jos on tottunut...)
Ja en käytä hajustetta pyykinpesussa koska mä olen hajusteyliherkkä. En siedä yhtään kermapersettä joka on uittanu lapsensa ja itsensä jossain hajupulverissa ja kulkee ihmisten keskellä... Ikean tuoksukynttiläosasto on aivan tuskallinen taivaltaa, ei tiedä hajooko ensin nenä vai pää...
Joskus vuonna 00-06 muistan että pampersilla ja liberolla oli vaipassa kemikaalin haju. Mut nehän lopetettiin aikoja sitten... Siis se kemikaali... Ja kyllä vaikka villassakin on ominaishaju mun mielestä se haisee lampaan paskalle. Hajusteeton saippua tai pesuneste haisee kans aika pahalle... Että onhan noita mielipiteitä hajuista joo...

Pamperseissa ainakin on pakko edelleen olla joku uus "hajukemikaali", niin järkyltä haisivat, kun yks satsi erehdyttiin ostamaan. Muumeissa lukee erikseen, et ei hajusteita, et siitä päätellen jossain muissa vois olla. Vähän niinku se Always-kohu, vieläköhän ne hajustetut terveyssiteet on markkinoilla? Eri hajut varmaan haisee eri ihmisille :) Mä kans hajusteyliherkkä ja tosi vaikea löytää hajuvettä, josta ei tulisi huono olo :/

Mun nenään noista ei (liberoista) lähe mtn hajua... Joskus ostin pkt xtran vaippoja ja ne vasta kamalalle hais, ei pystyny käyttämään:o mut sillon taisin olla raskaana kun kaikki sillon hais kamalalle:p
Kakuli ja pisuli kyl haisee siltä itseltään mut helpottaapa vaipan vahtoa;)
Hajustettua pesu ainetta/huuhtelu ainetta ei meilläkään käytetä kun tolla esikolla on niin pirun herkkä iho...
Uudet vaatteetkin pitää pestä useampaan otteen et ei reagoi:(
Se ikean (tai muutkin kauppojen hajuste osastot) on sit kamalia migreeni herkälle ihmiselle:/ ei kestä!!!

Mies joskus osti mulle niitä hajustettuja terveyssiteitä ja jumalauta kun oli alakerta liekeissä! Jäipä sekin kokeilu yhteen siteeseen... Mun mielestä ne on vedetty markkinoilta! Mut en kyl tästäkään ihan sata varma:)

Liberoa käytän ja mun nenään ei haise, mutta voi olla että on vaan tottunut hajuun.
Meillä käytetään myös hajusteettomia pyykinpesuaineita.

Meillä ollut Liberoa, muumia, pampersia ja toujoursia joitakin kokoja/malleja kokeilussa ja kaikki ne on haissu jo puhtaana pahalta. Muumit ehkä vähiten, mut hinnan vuoksi on ostettu liberoita, sen verran kun tarvetta on ollut. Kokoa 4 käytetään, tarroja ja housuvaippoja, mutta tosiaan pääasiassa kestoja. Ja ei meilläkään käytetä hajusteita, se on kumma kuinka vahvasti muiden vaatteet haiseekin nenään...

Me käytetään Liberoa joka ei mun nenään haise (olenko sitten vain tottunut..), mutta esim. Pampersia en tykkää käyttää, koska heti paketin avattua lemahtaa voimakas haju nenään. :hungover: Muutamia kertoja tuli käytettyä, mutta siihen loppui.

Meillä pestään vaatteet hajusteellisilla sekä hajusteettomilla pyykinpesuaineilla. Pojan vaatteet pestään aina hajusteettomalla, mies jos pesee pyykkiä, pesee mun sekä hänen vaatteensa hajusteellisilla.

Täällä kovasti odotellaan sunnuntaita jolloin minä sekä poika nähdään mies, on taas painanut niin pitkää päivää että yöllä/aamuyöllä tulee nukkumaan muutamiksi tunneiksi ja takaisin töihin. Sitten miehellä alkaa 9 päivän loma. :happy093

Ei ne liberot mustakaan haise ja vaatteet pestään hajusteettomalla. Toinen mummo käyttää jotain hajustettua pesuainetta. Oli ostanut tytölle vaatteita ja pessyr ne, mut mun oli pakko pestä uudestaan. Mummon omatkin vaatteet haisee aina tuolle pesuaineelle ja tyttökin mun mielestä sen jälkeen, jos on ollut hoidossa siellä tai vaan mummon sylissä :eek:

Sisustus Amaliasta tilasin Stonzit ku joku kyseli. Joku toinenkin pikkuliike oli, missä oli isompi ale, mut vain tyttökuoseja kivoja mun mielestä.

Voihan se niinkin tietysti olla, että meidän vaipat ja sitä myöten myös kaikkien vaatteet haisee kamalalta, mutta ei vaan itse sitä haisteta :D Kyllähän nuo kestot siis saa haisemaan, mut meidän käytössä pysyneet raikkaana onneksi. Ja mä en kans voi sietää niitä kemikaalipilvessä kulkevia ihmisiä... Koulut kun alkoi, niin ei voi taas kun ihmetellä niitä käryäviä muksuja, että onko heillä enää hajuaistista mtn jäljellä? Ulkona haisee monen metrin päähän, miten semmonen ei voi häiritä? Se haju kun on vielä niin epäluonnollinen ja pistävä..

Meillä muumit kärysi niin, että vietiin pihalle se paketti lopulta :D Meillä tosiaan ei mtn hajustettua käytetä, ehkä mulla vaan on liian herkkä nenä. Pampersista monet valittaneet, että vaihtaneet merkkiä kun niin haisee.

Niin ensikengistä piti kommentoida... Sitten ostetaan kun tyyppi kävelee, vuodenajan mukaan tietysti :) Nyt mennään toppatöpposillä sitten ainakin alkutalvi. Tällä hetkellä neiti vetää monesti paljain jaloin kun repii sukat pois, helpottanee kun käsiin saa tumput työntää kelien viilennyttyä (=parannuttua, syksy&talvi<3).

Meillä käytössä koko 4. Lidlin vaipat haisi pahimmalta, sit liberot. Muumit vähiten ja pampersit siedettävältä. Nyt ostin ekaa kertaa xtraa ja ne haisee kun ottaa pakkauksesta mut mä ladon vaippoja aina koriin niin siinä tuulettuvat eivätkä haise. Näin siis mun nenä :)

Pesuaineet on hajuttomia, en kans tajua et kun ihmiset pesee pyykin hajustetulla aineella, käyttää hajustettua huuhteluainetta, pesee ittensä hajustetuilla shampoilla, hoitoaineilla ja vartalototteilla, rasvaa kroppansa hajustetulla voiteella, muotoilutuotteet haisee, dödö haisee, pikkuhousunsuojat haisee ja sit päälle laitetaan vielä pilvi hajuvettä o_O miten kukaan voi elää semmosen hajukakofonian kanssa?

Just kauhea ongelma kun ostaa vauvalle vaatteita kirpparilta ja ne on poikkeuksetta yleensä pesty hajustetulla pesuaineella. Vaatteet kun pistää kellarin suljettuun rappuun odottamaan pesuun menoa niin voi ruoja sitä lemua siellä! Ja vielä useamman pesun jälkeen vaatteet edelleen haisee :(

Kyllä mäkin tietyistä hajuista tykkään, mut tuo pyykkiaineen haju ei kyllä millään tasolla ole miellyttävä. Huh, jopa tuli pitkä avautuminen :D

Niin niistä ensikengistä piti vielä tiedustelemani että tarkoittaako ne siis yleisesti ensimmäisiä kenkiä vai jotain tietynlaista kenkää? Siis olen ymmärtänyt että ennen vanhaa kun lapsi opetteli kävelemään niin hälle hankittiin ensikengät joilla vauva opetteli kävelemään. Niiden tarkoitus oli siis tukea nilkkoja tms. Nykyään sellaisia ei kuitenkaan vissiin suositella vaan paras olisi paljain jaloin..?

Paras olis joo paljain jaloin harjoitella kävelyä :) Ensikenkiä on monenmoisia, mä tarkoitin semmosia pehmosia ja ohutpohjaisia, jotka vähän antaa periksi, ettei kävely ole tönkköä. Nyt muistui mieleen, että onhan meillä talveksi semmoset feikkiuggit, aivan jättimäiset ainakin vielä ja kokoa 20/21. Esikoinen kun oli todella pienikokoinen, oli hivenen vaikeaa löytää kenkiä koossa 18 :D

No sattumalta meillä on kasa kenkiä kun niitä tuli yhden puvun kanssa samassa paketissa kun ostin. Oikeastaan en ees tiiä mitä talveksi tarttis, ulkona ei kuitenkaan nukuta että satunnaisia ulkoiluja vaan. Jotkut töppöset sitte. Meniskö ne pakkauksen töppöset vielä, hmm. Muitahan pakkauksen toppavaatteita ei sitten tarvittukaan... Puku jäi kokonaan käyttämättä. Ihan tuurin kauppaa miten ne sopii ajankohtaan... Huoh. Välipukua taisin ehtiä hiukan käyttää.

Meillä menee ehkä alkutalven se pakkauksen puku, mut onhan se todella ohut kylmemmille keleille. Pitäs jostain metsästää se eisbärchenin vanhaa mallia oleva 4 vuodenajan pussi, ne uudet näyttää olevan lähinnä jalanlämmittimiä...

Pakko kommentoida vielä tota hajua... meillä on sekä liberot et pamppersit käytössä. Liberot ei kyllä haise miltään, mut pampperseissa on ominaishaju. Mulle tulee hajusta mieleen sairaala... :/

Me ostettiin pampperssia sillon alkuun yks paketti, mutta ne haisi pahalle minun nenään ja vuosi kakkat niskaan, joten jäi käyttämättä.

Siis puhutko warheart siitä toppapuvusta? Mä kun olen ajatellut, että se on kauhean tuhti... Tuo poika kun on niin kuumaverinenkin. Kylmillä keleillä vaan villakerros topan alle, niin eiköhän pärjää. Sitä en vielä osaa sanoa mahtuuko se. Kirpulta ostin viidellä eurolla 80cm puvun, jolla toiv. mennään kevät.

Tota oonkin miettinyt, että nukuttaako porukka vielä vauvoja ulkona? Kesällä tuli takapihalla liian kuuma, että olis viittiny ja sitten tuo rupeskin niin kovin liikkumaan, että vaunukoppa ei olis ollu enää turvallinen. Ja sitten taas rattaiden ötökkäsuojaan en oikein oo tarpeeksi luottanut, että olisin niissä pistänyt vahtimatta päikkyjä nukkumaan.

Takaisin