Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se joo vähän sellasta kokopäivästä kitinää ja rutinaa kun päivällä ei nukuta. Koko ajan vähän väsynyt toinen.. Et mulle aika vieras käsite se vauva-arjesta NAUTTIMINEN :hilarious: Aika hermoja kiristävää toisinaan kuunnella sitä ainasta rutinaa..:dead:

Tänään meijän neiti ei saanut vauvauinnin jälkeen raivareita kun kuivattiin ja puettiin. Suostui syömäänkin heti :) voi kun jatkossakin menis samalla tavalla. Meillä oli lisäksi valokuvaaja tänään siellä ottamassa kuvia. Toivottavasti joku kuva onnistuisi, niin voisi muistoksi tilata itselle.

Eikun vaan opettamaan päikkäreille. Meillä ei kans osaa nukkua valosassa ollenkaan. Meillä on vaan vaunuissa se vaunuverho mikä pimentää sen ihan täysin. Se jos on vähänkään auki niin ei nuku.

Täälläkin nukutaan yht noin 14 tuntia vuorokaudessa, päivissä on toki eroja... välillä nukutaan paljon, välillä taas ollaan hereillä ja treenataan. Yössä 11 tuntia ja 3 kertaa noin tunnin pätkä. Esikko, vajaa 1v8kk, nukkuu noin 13h vrkssa. Aika samoissa noi lapset menee... tytöllä tää 14-15 tuntia on riittänyt jo kuukausia. Mut onhan toi unentarve tosiaan hyvin yksilöllistä. Itse nukun 9 tuntia :)

Oon myös kuullut, et alkuillan unet ois tosi tärkeet. Siksi me varmaan mennäänkin nukkuu tosi aikasin :D

Täällä nukutaan noin 12-14 tuntia vuorokaudessa. Yöllä tulee unta 9-10 tuntia ja päivällä loput yleeensä 3 pätkässä. Käytiin kaupungissa pöyrii neidin kans ja oli tosi kiva reissu :happy: Tänään maltettu nukkua max. tunti parissa pätkässä, mut jospa sitä pääsis kohta ottaa neidin kans päikkärit yhdessä :grin

Muokattu viimeksi:
Tänään meijän neiti ei saanut vauvauinnin jälkeen raivareita kun kuivattiin ja puettiin. Suostui syömäänkin heti :) voi kun jatkossakin menis samalla tavalla. Meillä oli lisäksi valokuvaaja tänään siellä ottamassa kuvia. Toivottavasti joku kuva onnistuisi, niin voisi muistoksi tilata itselle.

Äityli meillähän kävi noin myös! Ihan mahtavaa oli kun pojan uintireissut pukuhuonekäyttäytylistä myöten muuttu niin lepposiksi!

Mä en edes mieti noita miten nukutaan ja paljonko... yöunet alkaa n. 21-22 aikaan omaan sänkyyn tai tissille. Nyt alkuyön nukkunu omassa sängyssä, ku joskus on ollu muutama muukin siel meidän sängyssä... yleensä ekan syönnin jälkeen siirrän viel takas omaan eli n. 3-4aikaan... 5-6 välis herää uudelleen jolloin otan viereen ja niin jatketaan unia. Yleensä joku isommista lapsista tulee herättää n. 7-8 välis jolloin kömmitään ylös ☺ 2-3 päikyt ottaa sit päivällä... meillä pitää käydä fysioterapeutilla, ku poika on niin veltto... vaik ei mun mielestä, oli vaan niin väsyny lääkärissä et ei mitään jaksanu... ja tän takii käydään 6,5kk iässä ylimääräinen lääkäri. Nyt ollaan vasta ekaa kertaa käännytty mahalleen itekseen. Mielellään vaan pystyssä ois ja istualleen ku laittaa ni töröttäs pystyssä ☺ reilu kk ollaan syöty kiinteitä ja n. Puol purkkia menee kerralla, mutta meil on n.klo 11 kasvis, klo 14 hedelmä, klo 17 liha, klo 20 puuro. Muuten tissimaitoo, vaikka nyt pitäs alkaa jostain muustaki tuota juomista saamaan ku töihin lähtö lähestyy 3 kk päästä

Äityli86, onneks tyttö ei syö kuin ehkä 10min kerralla, niin silmät ristissä olen sen ajan. Ja istuen syötän, yleensä sängynpäätyä vasten nojaten, nyt kun saa koko ajan hypätä niin sängyn laidalla istuen. Istuessa en oo nukahtanut, joskus maaten imettänyt niin siinä en kyllä pysy hereillä

Metsäläinen muistan kun kirjoitit, että teillä leppoista. Täällä tullaan perässä, toivottavasti pysyvää. Onko teillä jatkunut hyväntuulisuus myös pukuhuoneessa?

Joko ootte laittanu kodinhoitotuet vetämään?paljonko saatte silloin? Ite saan sen aboout 400e/kk.. miten sillä muka elää :/

Ajattelin nyt viikonloppuna laittaa hakemuksen menemään... Muistaakseni jotain 700€ tulis tukia, ellen väärin muista...

En oo vielä pistänyt (kai), missä vaiheessa se piti viimeistään laittaa?

Kysymys iltapuurosta: kun imetän, niin syötänkö ensin tissin ja sitten puuroa niin paljon ku jaksaa? Ja sit petiin? Kun niin ihanasti yleensä tissi rauhottaa uneen/melkein uneen, niin tuntuis toisaalta tyhmältä sit vielä virkistää toinen vetämään puuroa... Ei siis kyllä ole hetkeen enää nukahtanut tissille vaan vaatii tutin suuhunsa sen jälkeen. Sitten yleensä lasken petiin, jossa hetken kiukkuaa unta vastaan, ennenkuin nukahtaa. Nyt mietittiin sellaista, että jos tissin jälkeen aletaan antamaan vielä puuroa, niin se olisikin mies joka hoitaa pojan petiin. Tänään testattiin niin, että tissin jälkeen poika petiin ja isimies viereen poikaa "nukuttamaan" eli kehdon viereen istumaan ja pahimpia itkuja tyynnyttämään. Mäkin jäin näkösälle istumaan. Tuloksena aivan kauhea huuto ja lopulta ihan paniikinomainen karjunta isän sylissä. Mun sylissä rahoittui nanosekunneissa... o ou... :( Mitäköhän me senkin kanssa tehdään...

Äippäx4, mistä oot etukäteen nähnyt et paljonko tukia tuut saamaan? :eek:

Muakin kiinnostais et koska se hakemus pitäis oikeen laittaa? En edes muistanu koko hommaa..Ja eikai sillä vielä kiirekkään oo?
Vanhempainpäivärahakausi loppuu ainakin itellä vasta syyskuussa. No..jokatapauksessa mä sit just äsken laitoin kans hakemuksen menee. Tiiä sitte oliko liian aikasta kun en tiiä yhtään et millon se pitää laittaa.... Saa nähdä paljonko tulee vai tuleeko mitään..Vai tuleeko vaan vastaus että hakemus oli liian aikasin lähetetty et koitappa myöhemmin uudelleen :grin

Entäs jos annat puuron eka ja sit tissiä? Meillä syödään eka puuro ja sit käydään saunassa ja maidon annan ennen nukkumaanmenoa.

Äippäx4, mistä oot etukäteen nähnyt et paljonko tukia tuut saamaan? :eek:

Muakin kiinnostais et koska se hakemus pitäis oikeen laittaa? En edes muistanu koko hommaa..Ja eikai sillä vielä kiirekkään oo?
Vanhempainpäivärahakausi loppuu ainakin itellä vasta syyskuussa. No..jokatapauksessa mä sit just äsken laitoin kans hakemuksen menee. Tiiä sitte oliko liian aikasta kun en tiiä yhtään et millon se pitää laittaa.... Saa nähdä paljonko tulee vai tuleeko mitään..Vai tuleeko vaan vastaus että hakemus oli liian aikasin lähetetty et koitappa myöhemmin uudelleen :grin
Puol vuotta aikaisemmin sai laittaa. Itellä kans lokakuus loppuisi äippäloma mut jatkuu hoitovapaalla. Kelalt tuli kirje kotii missä oli hyväksytty hakemus ja siinä luki summatkin. Iha hyvä laittaa ajoissa :)

Mut eikös se, wildis, sillon vie tilaa maidolta, eikä niin kai kannattais vielä tehdä, kun imettää? Eri juttu jos antais korviketta, silloinhan se olis ihan ok, että maitomäärä olis pienempi.

Jos nyt pilkkua viilataan niin äippälomahan on varmaan meillä kaikilla jo loppunu kauan sitte, eiks se lopu ku lapsi on about 3kk ikänen.. :p:grin Et nythän sitä ollaan vanhempainpäivärahalla..:p

Takaisin