Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä x4, toivottavasti olosi paranisi pian! Ei varmasti helppoa eikä levättyä saa.. Ja toivotaan, että Sannillakin olo helpottuisi jos jotain vaikutuksia rokotteista tullu!

Musta tuntuu että oon ihan addiktoitunut tähän foorumiin, heti sopivan tilaisuuden tullen tulen kurkkimaan onko uusia viestejä tullu ja toivon aina, että porukka olisi täällä aktiivisesti kirjotellut. :p

Muoks. Unohdin vielä kirjoittaa että Äippä x4, samaa mieltä, miten nämä "pienet" vauvat on jo niin isoja ja mihin aika menee?! Huomenna poitsun 5kk neuvola niin näkee taas miten on kasvanut. :)

Voi äippä, toivottavasti särky helpottaa pian ja Sannikin ois pian paremmalla tuulella. Jaksamista juhlien järjestelyyn ja juhliin!

Tän mamman aivot teki taas temput. Unohdin olkalaukun puiston penkille. Oltiin oltu reilu puoli tuntia kotona kun yht äkkiä tajusin että sinne se jäi. Isommat pojat ja isimies oli saunassa. Nappasin vara-avaimet ja vauvan kainaloon ja painelin puistoon. Vasta matkalla tajusin mitä mulla oli päällä, musta reikänen ja likanen t-paita josta näkyy kaikki läpi ja alla tietty valkoset rintsikat :/ No onni onnettomuudessa laukku oli vielä puiston penkillä ja vauva onneks peitti jonkin verran"näkyvyyttä" :D Olin kyllä saada sydärin ku laukussa oli koko pieni omaisuuteni.

Muoks, äippä mun esikoinen menee syksyllä eskariin, Huh Huh ku vasta tuo synty!

Muokattu viimeksi:
Meillä kans tyttö heräillyt nyt huutamaan öisin, varmaan hampaat tai sit jos rokotteesta nyt vasta viikon päästä tulikin oireet, saas nähdä miten jatkuu.

Täällä ollut pikkusen väsynyt päivä.. Esikoisella oli eskarin kevätretki ja oli siitä aivan innoissaan, ite ihan väsymyskoomassa ollu koko päivän. Koiralla oli tehosterokotus ja paniikissahan se reppana oli siinä lekurin pöydällä ku väkisin jouduin kiinni pitämään. Lekuri kattoi hampaita ja toinen ien meni ok, mut toista katsoessa peitti (vahingossa?) koiran silmät ni jäbällä sit täysin levisi pakka ja yritti purra. Siitä sit totesi lääkäri, että tulee olemaan ongelmia sit isona ku nyt noin tekee, ei sais ikinä. Voi jeesus, ihanko totta 4kk ikäinen PENTU ei yritä puolustautua kun täysin vieraassa paikassa täysin vieras ihminen kattelee hampaita ku väkisin paikallaan pidetään :( Kyllähän me ollaan kotona harjoiteltu ja antaa hampaat katsoa ja kaiken tehdä, mut kai mä sit kasvatan ongelmakoiraa, vittu miten turhauttaa! :D

Meillä ois huomenna esikoisella kouluun tutustuminen, sepä vasta isolta neidiltä jo alkaa vaikuttaa! :)

Lumitar, mukava kun asia selvisi parhain päin! :)

Äippä, toivottavasti särky helpottaa pian.

Mir, hyvä kun laukku löytyi :)

Ja varmaan taas jtn unohtui, tässä on pikkusen kierroksilla käynyt ton hiton eläinlääkärin takia, mut kai tää tästä vähitellen.

Tunnistan itsessäni pieniä riippuvaisen piirteitä:D
Iski sitten tajuntaan että vielä 1 vuosi niin esikko lähtee opintielle, siis sinne eskariin... Vastahan se oli vauva... En kestä, en halua!!!!!
Warheart meilläkin kuulemma ongelma koira kun se ei vaan noista lääkäreistä perusta... Muutoin ei oo mtn ongelmaa, vaan lääkärissä:/ meillä on sille kuono koppa jos/kun pitää käyttää lääkärissä, opetettu sille että koppa=rentoutuminen/hyvä asia niin se on paljon rauhallisempi toimenpiteiden aikana kun ilman koppaa...

Hienoja uutisia Lumitar, että kaikki hyvin!

Mir, onneksi laukku oli tallella - asustus oli tuossa kohtaa sivuseikka :)

Äipälle toivon parempaa vointia ja pikku-Sannille myös.

Täällä mies läks aamulla taas viikoks töihin ja mummo ja pappa lähtee huomenaamulla. Pitkästä aikaa jäädään pojan kans ihan kahelleen. Koirien kans tietty. Jospa tää tästä taas kunhan saadaan oma rytmi vaan päälle.

Äippä, ei varmaan oo meidän koirat ekoja tai vikoja koiria jotka ei lääkäreistä pidä! Meinasin sit vuoden päästä kyl laittaa kans kuonokopan ja äkkiä vaan rokotukset ja pois! Eihän tommosta voi harjoitella mitenkään realistisesti, vaikka muuten antaa katella hampaat, niin ihan eri tilannehan tuo on :/

Täällä sit valvoin melkeen koko yön. Vauva herätti muutaman kerran ja en vaan saanut unta. Kai toi eilinen eäläinlääkärikäynti vielä mieltä painoi ja sit toi kouluun tutustuminen. Mun pitäs vauvan ja herra 5v:n kans istua salissa kuuntelemassa jtn löpinää yli tunti, voi tulla melkonen reissu taas :D

Miten muuten koiruuksien (ja miks ei muidenkin lemmikkien) omistajat, miten on vaaveli vastaan otettu? Täällä on vartiointi vietti kova, jos Sanni on lattialla niin tää parkkeraa itsensä viereen ja katselee tytön leikkejä... Ei tajua pitää etäisyyttä kun Sanni nappaa usein kiinni turkista, noh toi hölmöläinen katsoo anovasti että voisko joku tulla irrottamaan:D
Yöt sitten vahtii isompia tyttöjä ja nukkuu niiden kanssa, vanhin tyttö kyl sitä mieltä että sais kyl nukkua jossain muualla kun sen pierut haisee järkyttävän pahalle :D

Täällä koira kanssa vartioi jatkuvasti. Neiti leikkii lattialla, niin koira lähistöllä. Meidän koiruus oppi kerrasta, että ihan viereen ei kannata mennä tai karvat saa kyytiä. Neiti tunki käden niin syvälle kun sai ja sitten käsi nyrkkiin ja kunnon kiskaisu. Koira hyppäs hieman ilmaan kun tais nipistää ja neiti ihaili sitä valtavaa karvapuskaa kädessään. Onneksi ei ehtinyt niitä suuhun tunkemaan.

Warheart ja Äippä x4, ette todellakaan ole ensimmäisiä ja viimeisiä keiden koirat noin käyttäytyvät eläinlääkärissä! Mun vanhemmilla on kaksi koiraa ja vanhempi koira ei myöskään tykkää yhtään kun eläinlääkäri yrittää hampaita katsoa. Aina vilauttelee hanpaitaan ja saattaa murista että "älä koske", muttei ikinä ole näykkäissyt/vaaraksi ollut. Eikä tästä ole kritiikkiä tullut eläinlääkäriltä, vaan on ollut ymmärtäväinen ja nykyään kuonokoppaan turvaudutaan eläinlääkärillä. Muuten ihmis
- ja lapsirakas koira. :)

Warheartille mukavaa tutustumispäivää! :)

Kiitos! Meni ihan hyvin tutustuminen ja sai esikoinen onneks tuttuja eskarikavereita luokalleen :) Itse "harmikseni" jouduin salista hetkeksi poistumaan vaipanvaihtoon ja vessaan, meinas itellä jo takamus puutua :D

Meillä toi pentu on hyvin sopeutunut ja tajunnut, et vauva ei ole leikkikaveri. Välillä pötköttelee vieressä ja ehkä jopa näyttäs vähän vahtivan ettei isommat muksut pääse häiriköimään, vaikka ite(tai mies) aina vieressä. Koira nukkuu itsekseen olkkarissa, et ei pääse makkareihin häiriköimään. Varmaan repis peitot päältä ja haukkuis niin kauan, että joku nousis, jos ois vapaa pääsy makkareihin :D

Nyt vois jatkaa ruualla ja kroppa huutaa pannullista kahvia! Pitäs illalla jaksaa peliäkin katella, varmaan haaveeksi jää ja uni voittaa :D

Täällä tyttö tajunnut viimein meidän koirat. Niille räkätetään hervottomasti :D Ollaan opeteltu paijaamaan koiria kun ne tulevat itse luokse. Tyttö viihtyis lattialla koirien välissä nauraen vaikka miten kauan. Sit tulee harmitus kun koirat hiippailevat pois.

Myös hevoset kiinnostaa ja paljon. Viimeksi ihan kiljahdeltiin innosta kun heppa tuli nuuhkimaan. Ja pitäis päästä äidin kanssa puuhastelee hevosten lähelle. Kunhan oppii istumaan niin saa seurailla rattaista tallipuuhia.

Onko teillä muilla sellasia päiviä, ettei ruoka oikein maistu? Siis vauvalla. Että esim aamupuuro ei mene alas? Vai syökö tasasesti joka päivä kiltisti kaikki ateriat. Entäs onko teijän vauvoilla ruvennu jo tulemaan isi ikävä -vaihe? Meillä ei syö eikä oikein juo mitään päivällä ja sellasta turhaa kitinää on koko ajan. Kiukuttelee mulle, mut sit ku isi tulee kotiin niin kitinä loppuu ku seinään ja isi ku syöttää niin menee hirmu annos ruokaa.

Meille on tulossa häät!! Oon hommaamassa hääpukua. Pitäis vaan päivä vielä lyödä lukkoon. :)

Meillä on isi-ikävää, välillä oikeen raivostuttavaa! Ei näin aamuvuoroviikolla ilmene, ukko lähtee jo ennen kuutta menemään, mut iltavuoroviikoilla sit kiukuttelee vauva iltapäivän&illan. Isosti onnea Wildside! :) Ite pääsin häistä helpolla ku maistraatissa käytiin salaa, sain ihan pillifarkut&maiharit jalassa sanoa tahdon :D <3

Wild paljon onnea❤️ täälläkin päästiin helpolla häiden kaa, maistraatissa mentiin salaa naimisiin, tais olla kauluspaitatunika, leggarit ja niittinballerinat mulla ja kaiken kukkuraksi isomaha, odotettiin sillon pikku2:)

Niin ja syömisistä täällä kans joku juttu että mikään ei maistu, en tiedä miks.... Hampaiden takia, vai rokotteiden??? Tiedä häntä! Isä ikävää ei meillä ole kuin isommilla:)

Takaisin