Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon hienonnan puuro ryynit tehosekoittimessa tai keitän leseistä... Ja veteen tosiaan keitän ja kun vähän jäähtynyt niin korvikeella löysentänyt:)

Meillä neuvolassa sanoi että ihan hyvin voi antaa normipuuroa jos vauva huolii. Meillä ainakin ruispuuro maistui sellaisenaan, ei haitannut kököt yhtään

Meillä oli kans tänään 5kk neuvola paino 7735g (7440g/4kk) ja pituus 67,7cm (65,6cm/4kk). Tainut ripuli viedä vähän painoa, mutta hyvin kasvaa, vaikkei muutenkaan suursyömäri ole :grin. Rokotteetkin meni yllättävän hyvin ja itku helpotti maidon jälkeen. Rotarokote siirtyi 19.5 ripulin takia. Ootteko ottanut kaikki myös tuon rotarokotteen?

Me otettiin rota, mut toinen rota siirty maitoaltistuksen takia. Ei haluttu ruveta sotkemaan sitä.

Mä oon antanu muksun riisipuurojauhetta. Tietysti vois ite keitellä riisipuuroo ja vetää sen sauvasekottimella sit. Minä ku en tuon vehnän takia nyt uskalla antaa viljapuuroja yhtään. Katon niitä sitten vasta 7-8kk ikäsenä. Meillä pitää näköjään mennä yks uus ruoka aine kerralla ja kun se sopii niin sit vasta uutta.

Me otettiin rotat, mutta en tiedä ottaisinko toiselle lapselle, jos hän yhtä herkkävatsainen kuin tämä. 3x2vkoa itketty rotarokoteitkuja :( joka kerta onneks vähemmän. Ja toisaalta ajattelen, et ehkä se oikea rota olis sit ollu ihan kuolemaksi, jos heikennettykin jo näin paha.

Me otettiin kanssa rota. Meillä siitä tuli toisen rokotteen jälkeen lievää masukipuiluu ja pierut haisi kamalalle, mutta nyt tän kolmannen jälkeen ei ole ainakaan vielä tullut mitään oireita.

Meillä ei onneks oo mitkään rokotteen aiheuttanu mitään :) saas nähä nyt sitte seuraaval kerral tuleeko mittää !

Me myös otettiin rota rokote ja onneksi ei siitä mitään tullut, ensi viikolla olis uuden rokotteen aika, toivottavasti siitäkään ei mitään haittoja tulisi. :)

Me otettiin rotat.

Tänään tään palstan innoittamana keitin kaurapuuron ihan rehellisistä hiutaleista. Sekaan muutama kuivattu taateli ja sauviksella valmis puuro sössönmössöks. Hyvin maistui pojalle. Sotkusempi ja pitkäkestosempi toimenpidehän tää oli siihen verrattuna, että muksu kaurajauhe valmistuu heti pikkuveen tirauksen jälkeen eikä sotkevu kattilaa, sauvaa ja sosekuppia.... no joo.

Taatelisose oli tänään eka kertaa testissä. Tätä ennen oon puuroon sotkenu haarukalla muussattua banaania. Poika oppii heti herkkuperseeks kun äiti syöttää kaikkee makiaa.

Nuista rokotuksista. Ne viien kk:n rokotukset eli piikit molempiin reisiin ja rota aiheutti meillä kauheen itkun koko illaks. Illalla annoin suponkin kun poika vaan oli niin kurjana. Sama rokotesetti 3kk:n iässä ei mielestäni aiheuttanu samanmoista showta ollenkaan. Ja pojan reidessä yhä tuntuu mökyrä piikin kohalla, vaikka rokotteesta jo kk.

Äityli ja Talvitintti. Vajoan maanrakoon, kun luen siivous- ja kodinkoitoinnostanne. Minä imuroin, kun en jaksa enää kävellä sata kiloa hiekkaa ja koirankarvoja jalkapohjiin tarttuen... pölyjen pyyhintä ja vessat ja lavuaarit tulee pestyä häpeltävän harvoin.

Sen karstan saa päästä pois ku laittaa parafiiniöljyä taikka kylpyöljyä ja se sellanen alusmyssy päähän. :)

Missäs muuten Lilith ja Catherine on? :)

Meillä oli tänään painokontrolli, ku viimeks oli tullu painoa vaan 200gr/kk. Imetyksen tehostuksesta ja banaanin ja avokadon syömisestä huolimatta paino -20gr/2vko:ssa. Kyllä pääsi itku. Th laitto meidät myös lääkärille mutta poika on tosi tyytyväinen, skarppi, juttelee ja seuraa että ei onneksi ole huolta mistään sairaudesta. Lisämaitoa on pakko alkaa antaa enemmän.

Kaikille ollaan rokotusohjelman rokotteet annettu, kuopus on ainoa jolle nousi kuume, ei muita oireita. Mitähän muuta piti kommentoida.. Ai nii Metsäläinen onneks ei olla ainoita jotka ei niin kovin perusta tosta siivoamisesta :)

Takaisin