Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut Wildis raskauden johdosta :)

Meillä tykätään kylpeä, taitaa olla tällä hetkellä yks pojan lempipuuhista :) aina kun kylpyyn pääsee, tyytyväisenä makoilee ja pikkumiehen mielestä on hauskaa sätkiä ja potkia jaloilla vettä (taitaa tykätä äänestä mikä vedestä lähtee) niin, että vettä roiskuu äidin tai isin päälle, sitten alkaa pikkumiestäkin naurattamaan :p

Kiitos :)

Meillä tykätään myös kylpeä ja saunoa. Huuto meinaa aina alkaa ku pitää saunasta ja ammeesta lähtee. Sen jälkeen on todella rento ja nukahtaa levollisesti. Meillä jouduttiin alottaa toi saunominen jo kuuden viikon iässä kun höyryhengitys autto pojan hengitystä paljon.

Mullahan tulis vielä satunnaisia määriä maitoo, mut joudun pumppaamaan hukkaan koska pojalla se lehmänmaitoallergia. Munki pitäis noudattaa tiukkaa ruokavalioo ja sellaselle mun ei kannata alkaa ku pumppaan kerran viikkoon. :D Mulla toi maito rupes loppuu ku aloin väsyy noihin syöttövaikeuksiin. En saanu nukkua päivällä enkä yöllä ku poika heräs massukipuihin ja pitihän se olla aina lohduttamassa ettei oo hätää. Sitte halusin vaan nukkua kaiken mahollisen ajan ku mahollista.

Onnea Wild! Jos et oo mua aiemmin huomannut, niin hyppäsin tuolt marraskuisista juttelee teidän joulukuisten kans. Ja meillä ikäeroa on 13 kk, ja noh.. tässä pienes ikäerossa on niit hyviä ja huonoja puolia, mut en mä kyllä vaihtais :D ihana tää meidän parivaljakko.

Meillä kylvetään mielellään :) nykyisin tyttö oikein riehuu ja nauraa ammeessa. Ja isoveikka vetää kilarit, jos joutuu lopettaa kylvyn. Koko leluarsenaali kylppärissä... Ja on muuten sairaan mustis kun tyttö kylpee :D

Me vanhemmat ollaan supistettu suohkuaikaamme pariin minuuttiin ku nää vesipedot läträis tuntikaupalla...

Meillä saatto siis yks ruokailu kestää jopa kaks tuntia. Ja aina yhtä suurta showta. Tein todella kovan työn, että sain aina ruuan alas ettei kuivu. Huhuh... Ihanaa nyt ku ruolailuun menee enää vartti.

Ccix meidän muksujen 2/3 ikä ero on vaan vuoden ja mun mielestä se on hyvä ;) ovat kuin paita ja peppu... Isoimmillaan ikäero meillä 1v 10kk mikä tuli muksujen 3/4 väliin:)

Äippä, on tää kyllä hyvä ikäero. Välillä toki rankkaa, jos/kun molemmat tarttee tai vaatii jotain samanaikaisesti. Alkuun suunnittelin, et ois se perus 2 vuotta väliä, mutta ylläreitä on elämä täys ja oonkin nyt tosi iloinen, et raskaudet on lusittu :D ja nopeesti tähän tottuu, tosin haikeudella muistelen kuinka helppoa oli esim lähteä yhden lapsen kans ulos... no en valita, mulla on vaan kaksi :D

Ei tää nyt kamalan vaikeeta ole 4 muksunkaan kans;) ainut vaan kun meinaa välillä olla paskaäitifiilis kun ei kädet riita, aikanakin on muksut oppinut odottamaan vuoroaan;)

Mulla oli periaatteena, et kahta vaipatettavaa en samaa aikaan halua. Ekan ja tokan väliin tuli 2v 2kk :) Välissä vaihtui mies ja tämä kolmas nyt jää viimeiseksi ku ei persaus kestä enempää muksuja elättää. Nytkin varmaan ois väliä tullut vähintään 2v, niin rauhassa ois saanut vauva-aikaa elellä. Mut onhan meillä nyt tuo karvanen vauva lisäks, niin saa samaan syssyyn lusittua vittumaiset vauva- ja pentuajat :D

Mä luulen et tää mun vauvakuume on sen verran kroonista et aina pitäis olla paksuna:/ noh kai 4 on ihan hyvä...

Wildis, ihanaa, onnea raskaudesta! Ja hyvä että olette saaneet selville että mikä vauvalla on, helpompaa varmasti kun tietää diagnoosin ja lapsella on parempi olla! Päivittelehän tänne sit raskausuutisesi, ultrat ym! :)

Jemina, meillä poika just eilen sai ihan kauheen kohtauksen kun otin sen kylvystä pois, oli nyt toinen kerta ikinä, yleensä ei reagoi noin. Säikähdin jo että sattuko sitä johonkin kun oli aivan hysteeristä itkua joka ei meinannu millään laantua. Olisko sitten tullut kylmä ja jotenkin turvaton olo kun oli vielä ihan väsynytkin. Oltiin sekä poika että äiti aivan poikki kun viimein rauhottu. :(

Onnea Wildis raskaudesta ja hyvä kuulla, että vauvan kanssa menee paremmin ja apua on löytynyt.

Meillä jäpä pääsääntösesti tykkää kylpemisestä ja suihkuttelusta. Etenkin isin kans.

Meillä kylpeminen ja suihkussa käyminen on mukavaa. Pois ei malttaisi millään vedestä lähteä. Kuivaaminen on ok, paitsi silloin saa raivarit jos on kamalan väsynyt.

Kiitos paljon ja joo tää ei todellakaan ole menny ku oppikirjoista. Mutta ollaampa itsekkin paljon opittu uutta ja ainakin on opittu lukemaan omaa lasta todella hyvin. Sitä vaan aina kuvittelee, ettei meille voi koskaan tapahtuu mitään tämmöstä..
Mutta on mulla myös ilosia uutisia.. Me odotetaan jo toista! Ei kerenny tulemaan menkkoja synnytyksen jälkeen. Kovasti toivon että tän toisen kanssa päästäs hiukan helpommalla, mutta ollaan onneks varauduttu jos ei kaikki mene putkeen.

Kiva kuulla teidän kuulumisia! On tietä koeteltu nyt kyllä ihan joka suunnasta, niin raskausaikana kun nyt vauvan alkuvaiheissa. Toivottavasti nyt on vaan suunta ylöspäin. Ja ihania vauvauutisia, onneksi olkoon!! <3

Onnea paljon wildsidelle... Jos kaikki olisi sujunut kuten pitää niin itekin olisin ainakin suunnitellu raskautta tähän kohtaan. Mutta kun se sektio tuli ja meni mönkään koko homma. Nythän pitää odotella ennenkuin saa tulla raskaaksi. Eikä olla rikkaita... Lapsia on nyt viis, vaikka onhan niistä isoin jo kohta 16... Ja heistä saan "elatusapua"...

Takaisin