Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt apua! Mies oli 2 viikkoa pois kuvioista ja nyt vauva sit vierastaa, eikä halua et mies syöttää, pitää sylissä tai ei oikeastaan voi olla missään tekemisessä tytön kans ilman että huutaa kun pistetty:(.... Mikä avuksi? Kokemusta anyone??

Meillä kävi äippä sama, kun mies oli reissussa sen neljä päivää. Itku alkoi, jos syliin otti tai edes jutteli. Meni kahdessa päivässä ohi ja nyt on ihan normaalisti miehenkin kanssa. Oltiin vielä tuon reissun ajan mummolassa tytön kanssa, joten sekin vähän taisi sekoittaa. Huomaa kyllä, että on alkanut vierastaa muita.

Meilläkin oli tommonen hetken vierestaminen isää kohtaa! Aika hauska sellanen! Isä meni käymään parturissa ja tuli kotiin niin poika ei tunnistanukkaan isiä enään. Ihan kamala huuto kunnes mies sitte alkoi puhumaan niin olikin tuttu ääni niin taas poika alko hymyilemään! Hassu tapaus tuo meidän poika :D

Aa, senkö takia mun vauva ei opikaan kääntymään ku mä en voi jättää yhtään häntä mahalleen... Käännän myös kun hermo alkaa mennä että ei kyllä ehdi raivoamaan yhtään siinä... En kestäis sitä puklun määrää mitä toiselta tulee ku mahallaan ei voi muutenkaan olla kuin hetken ennenku alkaa tyhjenee koko mahalaukku... Muuten mahallaan on kyllä ihan mun mielestä pirtsakkaan oloisena
fb395c81e826e7eea51e6796b860669c

Angelique, ihana kuva pojasta :)

Eilen pojan mentyä nukkumaan mies kokkasi illallisen ja join ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen alle lasillisen viiniä, oli virhe, huh miten ällöttävä ja huono olo tuli! Ei kyllä tee mieli ottaa alkoholia yhtään jos noin huono olo tulee, ei kyllä ole tarvettakaan. :)

Kiitos! :)
Joo ei paljon uskalla alkoholia juoda, yhen saunaoluen oon juonut ja siitäkin tuli hiukka hullu olo pitkäksi aikaa! Enkä imetä että olis siitä kiinni... :D

Tääll on lueskeltu paljon mutta ei oo ehtiny kirjoittaa.
Viikko sit käytiin 3kk neuvolassa ja pituutta 62,7cm ja painoa 6,5kg :) Rokotteista ei tullut ku pientä lämpöä yhtenä iltana.
Eilen uskaltauduin markkinoille yksikseni. Ja mies selvisi hienosti lasten kanssa :) oli hänellä apua alkuun mutta yksin joutui ekaa kertaa valmistelee molemmat lapset automatkaa varten ja tulla hakemaan minut :) Tissimonsterikin oli hienosti syönyt maitonsa pullosta. Oltiinkin viikko harjoiteltu :)
Nyrkit on vähän väliä suussa ja tuttiki lentää välillä pois ku pitää sormet ja nyrkki saada luttuutettavaksi. Yöt mennään max kahdella syötöllä. Hyvät unenlahjat vauvalla kun viime yönä esikoinen itki kovaa ja sit oksensi meidän sänkyyn. Onneksi jäi yhteen kertaan. No vauva nukkuu siis meidän sängyssä myös nii hän ei paljoa välittäny vaikka lakananvaihdon takia siirreltiin :) isimies sit pesi keskellä yötä petarin.
Semmoista tänne :)

moi mammat! Oon välillä lueskellut täällä, mut tosi kiireisenä on pitänyt vauva niin ei oo kirjoitteleen ehtinyt yhtään.
Aattelin kuitenkin päivitellä kuulumisia vähän ja jos vaikka jossain kohtaa ehtis vähän aktiivisemmin mukaan taas.

Meidän tytöllä oli lonkkaluksaatio ja sen vuoksi valjaat 5 viikkoa. Oli aika hankalaa, kun tuntui ettei saanut lasta oikeen lähelle. Sitten kun sai valjaat veks niin tyttö olikin seuraavat kuukaudet kantoliinassa lähes koko ajan, koska koliikki-itkua tuli muuten 5 tuntia illassa. Nyt neljän kuukauden iässä on varsin iloinen vauva ja minua suuresti masentaa lähteä töihin, vaikka mies jääkin tyttöä hoitamaan ja varmasti pärjäävät. Imetyksen kanssa oli alkuun taistelua, mutta nyt sujuu vallan mainiosti. Harmittaa kovasti jos maidontulo loppuu nyt kun aloitan työt. Ihanaa, kun tulee kesä ja pääsee ulos ilman pukeutumisrumbaa ja voi haistella kukkasia vauvan kanssa.

Hyvää kevättä kaikille! :)

Eilen sain pitkästä aikaa kirjotettua kuulumisia, sitten painoin jotain nappia ja kaikki katosi bittiavaruuteen:/

No yritetään uusiksi :) Eilen oli pojalla 3kk neuvola, ikää sillon 3kk 6pvä. Rauhallinen kasvutahti jatkuu mutta kun poika on super tyytyväinen niin tuskin hänellä nälkä voi olla. Pituutta 59,2cm (57,2cm) ja painoa 5180g (4870g) suluissa 2kk neuvola mitat.
Rokotukset saatiin ja niistä nousi illalla kuume, oli kyllä niin reppana pikkuinen että! Meni panadolilla ohi ja tänään jo oma iloinen itsensä.

Kauheesti on alkanut jutella ja nauraa ääneen. Kerran on onnistunut pyörähtämään selältä mahalleen, kun kädet on sattunu olemaan oikein :) roikkuviin leluihin tarttuu ja työntää suuhun.

Myös surua on mahtunut elämään, kun hyvä ystäväni menehtyi syöpään muutama viikko sitten :'( Hänelle jäi vaimo ja kolme pientä lasta, suru on syvä mutta hänen on nyt parempi olla <3

Ootteko tietoisia et nyt on jo joulukuun 2016 avattu uusi mammojen höpinä ketju... Miten mahdollista kun vastahan me oltiin raskaana... Miten tämä aika juokseekaan:D

Meillä kävi eilen kylässä meidän ihana ystävä perhe ja saatiin sellainen "murska" uutinen et itkuhan siinä sit taas tuli... Ystäväni mies oli saanut uuden työn kotimaastaan (Saksasta) ja nyt sit ne on muutamassa sinne:( hittolainen kun harmittaa omasta/tyttöjen puolesta mut hyvä homma niille...

Meillä muuten opittu tarttumaan leluihin ja viemään ne suuhun:) mahalleen yrittää mut kun se hemmetin käsi aina vaan edessä...

Mä tein vuosi sitten aprillipäivänä plussatestin. Jännä ku reilua viikkoa ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa ni pärähti plussa testiin. Oli niin outo olo sillon niin tein sit testin aikaisemmin. Nopeasti se on vuosi vierähtänyt! :)

Mir, osanotot täältäkin!

Takaisin