Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo mullakaa kilot lähtenyt... mut en mielestäni näytä lihavalt.. löysä maha tietty ja perse isompi ku ennen ja reidet mutta en silti näytä lihavalta.. haluisun kyl kiinteytyy ja alkupainoon on viel se 14kg

Noniin ja kehumisteni jälkeen tämä yö taas ihan piparina. Poika oli eilen kahestaan isänsä kans klo 14-23 kun olin viettämässä tyttöjeniltaa. Eka herätys klo 24, syönti klo 01 ja sen jälkeen taas vähän väliä kitissy. Nyt taas syönti ja mulla lypsy kun tisdit räjähtää.

No jospa ens yö olis sitten taas parempi :)

Meillä päästiin rintakumista kuukauden ikäisenä. Tarjosin yks yö kokeeksi rintaa ilman kumia ja nappasi kiinni, eikä sen jälkeen kumia enää huolinut. Jouduin ja joudun edelleen muotoilla rintaa litistämällä ja ohjata, kun nännit on niin matalat, ettei muuten saa kunnon imuotetta.

Mun paino ei ole tippunut eikä nousukkaan mut vaateet isonee ja rasva% pienenee ja lihas%kasvaa, kuntoilu tehnyt tehtävänsä ja alkanut kasvattaa läskistä lihasta, ei se vaa'an numero kerro koko totuutta;) hitto kun masokisti ja nautin siitä kivusta kun on treenannut lihakset kipeeksi;)
Meillä kans löydetty nyrkkien ilot, leluja katsotaan mut ei osata kiinni ottaa, vielä:)

Mä joudun kans tuota toista tissiä monesti litistään et vauva saa otteen. Esikoisen kans käytin siinä rintakumia mut tää toinen ei kumin kans alkanu millekään. Yks yö ähistii sit synnärillä syönnin kans ja sen jälkeen sujunu paremmin.

Pakko muuten avautua tosta esikoisen uhmasta... Meillähän on ollu vaihtelevasti uhmaa pinnassa jo puoltoista vuotta (jei!). Nyt on sitte päästy todistaan et mitä tulee ku siihen uhmaamiseen yhdistää kyselyiän. Tytön vakikommentti nykyään kaikkeen kurinpitoon ja komentamiseen on (muka hämmästynyt) "Mitä?" Ja monta kertaa vaikka kuin selität. Ja jos ei vastaa niin "Äitiäitiäiti! Mitä?" Argh! -.- Tällä hetkellä väännetään niin syömisestä ku nukkumaan menostakin. Ihan tuhannen ärsyttävää välillä ku saat vauvan nukutettua nii tuo isompi sitte elämöinnillään meinaa herättää senkin >.< Käy vauvaa välillä sääliksi ku se joutuu kuunteleen sivullisena mun ärjymistä ja komentamista...

Poodle i feel u:( meillä on uhmaa kaikilla 3 iso siskolla! Mitään ei uskota, tehdään just toiste kun pyydetään, vanhin länkyttää joka asiassa vastaan, kakkonen kyselee just tota "mitä" ja kolmonen raivoaa millon mistäkin... Äh kun kiristää pinnaa! Voimia roppakaupalla❤️

Huhhei jos nuita uhmiksia olis vielä kaks lisää! Eilen sanoin tolle ipanalle et nyt äitillä nousee kohta samalla lailla savu korvista ku tytöllä kirjassa (tunteita käsittelevä lastenkirja). Toinen yritti hämärässä tihrustaa, et ihanko tosissaan :D Voimia sinnekin Äippä <3

Meillä on kauhee huoli täällä, viime viikolla todettiin että pojalla on Hornerin syndrooma. Pari viikkoa sitten huomasin että vauvan toinen pupilli on pienempi kuin toinen, varsinkin hämärässä, ja pienemmän pupillin silmän luomi on vähän alempana kuin toisen. Kyseessä on hermovaurio jossain kaulan tai ylävartalon alueella, saattanut tulla synnytyksen aikana kun kaula on venynyt jolloin asia on ihan harmiton mutta saattaa myös olla oire kasvaimesta keuhkon yläosassa joka painaa hermoa. :( Pitäisi ensi viikolla päästä tutkimuksiin jossa pyritään sulkemaan pois kasvaimen mahdollisuus. Suurimmaksi osaksi näissä vaiva on harmiton eikä vaikuta elämään eikä näköön mutta kun tuo kasvain on vaihtoehtona niin äidillä on aivan kamala olo. Toivottavasti saadaan pian selvyys mistä johtuu. :(

Imettävät suojatkaa niitä rintojanne! Sain rintatulehduksen ja tämä on ihan hirveetä.

Voi ei Lumitar, toivotaan että pian selviää. Voimia.

Mua myös harmittaa vauvan puolesta kun meillä myös pojalla kova uhma ja jatkuvaan väännetään jostakin/kaikista asioista kun ei vaan usko.

Tyttö syö tuttia mut ei oo vaikuttanut rintakumin käyttöön. Mun täytyy myös muotoilla jos kokeilen ilman kumia mut ei tähän mennessä oo ruvennu syömään ilman.

Nää kilot tympii mut lähtee ne vaikka sitten pikkuhiljaa.

Voimia Lumitar, toivottavasti on ihan harmiton tapaus kyseessä! <3 Ja Barbatipulle pikaista paranemista!

Minä päätin kokeilla et ignooraan ton esikoisen nukkumaanmenohillumisen kokonaan. Tyttö sit keksi että pissaa tahallaan univaippaansa (on päiväkuiva) -.- Uskomatonta luovuutta....

Mulla kans jumittaa viimeiset neljä kiloa. Jotenki tuo paino vaan on jämähtänyt noille sijoilleen o.O

Voimia Lumitar, toivotaan että ei olisi kasvain kyseessä!

Barbatipulle paranemisia tulehduksen suhteen!

Varmaan menee häränpyllyksi unet nyt kun kerron ja hehkutan, mutta meillä poika alkanut nukkumaan ensimmäisen unipätkänsä 9h putkeen! :gen053 Itsekin huomaa heti muutoksen itsessään kun saa pidemmän unipätkän nukuttua, toivotaan että sama meininki jatkuu!

Ei noihin vauvan rytmeihin voi muulla vaikuttaa kuin säännöllisillä päivärutiineilla. Ja toiset vaan nukkuu ja toiset ei.

2kk neuvolassa tänään pojan mitat: 5440g (1kk 4900g), 58,5cm (1kk 55,5cm) ja päänympärys 39,8cm (38,5cm). Tuli äidille melkoinen hiki, kun neuvolaan matkatessa työntelin vaunuja lumihangessa! Autotiet oli jo aurattu, mutta kävelyteistä vain pieni osa ja autoteiden auraukset oli järjettömänä röykkiönä kävelytiellä! Onneksi on kunnon vaunut, joilla pääsin kinosten läpi. Paristi meinasin kyllä jäädä lopullisesti nalkkiin. Takaisin tullessa olikin sitten jo paaaaljon kevyempää vaunutella.

Sademetsa, valitettavasti ei ole kertoa mitään salaista temppua nukkumisen suhteen. Meillä alettiin hyvissä ajoin "opettamaan" milloin on päivä ja milloin ilta/yö. Päivisin ollaan aina valoisassa, pidetään tv:tä tai radiota päällä että taustalta kuuluu ääniä, seurustellaan todella paljon, leikitään, tarjotaan virikkeitä ym. Iltaa kohti valaistusta himmennetään, tv:stä äänet hiljemmalle ja miehen kanssa lasketaan myös volyymitasoa. Yötä vasten vaippa vaihdetaan lastenhuoneessa hämärässä ja syötetään, yleensä poikaa alkaa syötön aikana väsyttämään. Tämän jälkeen poika omaan pinnasänkyyn nukkumaan, yleensä jää kiltisti tuhisemaan, toisinaan saa tutin kanssa tapella tovin.
Uskon, että tällä rytmillä poika pikkuhiljaa alkanut tajuamaan milloin on päivä ja yö, ja että yöt ovat enempi nukkumista varten. :) mutta jokainen on yksilö, toivotaan nyt että sama rytmi pysyisi yllä!

Takaisin