Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ok, aikas on ero annostuksissa... Pitää kokeilla jos annoksen pienennys auttaa... Jos ei niin en sit tiedä kumpi on pienempi paha, jatkuva pullautelu vai maha kipu:(

Joku kerto jostain maitohappobakteeri valmisteesta minkä pitäis helpottaa koliikki vaivoja... Voisko saada valmisteen merkin niin jos ei muuten auta niin kävis sit hakemassa sitä! :)

Se taisin olla minä. Rela colic drops on toi valmiste. Meillä ainaki vaikuttais auttavan. Ennen pierut tuli kipiän näköisesti. Mutta viime yönä sit piereskeli ihan tyytyväisen oloisena. Tyttö vaan sen verran hätäinen syöjä tissillä nii ilmaa menee ja röyhtäilee isosti

Muokattu viimeksi:
Meidän vauvan naama on täynnä tällästä punasta näppyä. Mitähän mahtaisi olla? Muu vartalo on kuitenkin ihan siisti. Oon maanantaina kyllä yhteydessä neuvolaan. Oon laittanu öljyä ja bepanthenia, mutta ei tunnu auttavan.
0cd092c467326e40f957f4a1c199f901

Tosin meillä tullu aina pikkupukluja mutta ne on ollu tuollaisia tosi pieniä. Paitsi vaippaa vaihtaessa sit tulee hiukka enemmän ku väännellään ja käännellään.

Vilijonkka, näyttää ihan hormoninäpyiltä. Eli ihan normaalia. Vedellä puhdistus ihan riittää mutta noi häviää sit aikanaan.

Hormooni näppyjä tai sit hiki näppyä... Meillä kans tolasia kun tyttö paljon sylissä ja iho ihoa vasten niin niihin kohtiin mistä hikoilee on tullut tollasta röpelöö mut kannattaa tosiaan olla neuvolaan päin yhteydessä niin saa alan ammattilaisen mielipiteen :)

Kiitos saini:) pitää katsella apteekista jos ei muuten auta... Meillä kans kyl puklailtu mutta ei tämmöisessä mittakaavassa ennen:/

Meillä tuntu cuplaton aiheuttavan kans pulauttelua niin pienensin annosta ja vähensin kertoja, ehkä joka toisella syönnillä annan ja 2 tippaa. Alkuusa annoin vaa aamusta kerran päivässä sen 2 tippaa. Kyl helpotti puklailu mut toimii edelleen siihen vääntelyyn.

Meillä tuo mies ei joo tunnu kyl mitenkää handlaavan tätä.. Lähti viikko sit ryyppää koska onhan nyt uus vuos ja kyl hänen pitää päästä, sehän oli nyt jo toinen kerta lapsen syntymän jälkee ja sitä edellinen kerta oli ilta ennen lapsen syntymää. No mä sit aattelin et ei täst joo tuu mitää ja aloin ettii kämppää, olisin päässy kattomaaki yht asuntoo mut sitte juttelin oman äidin kanssa, joka siis ei ole ikinä ees liiemmin tykänny tost miekkosest ja kieltäny mua jopa näkemästä sitä ku olin alaikänen viel. Ni se nyt kuitenki sano et yrittäkää vielä et jos annan tolle enemmän vapauksii ni kattoo osaako se käyttää niit fiksusti. No ei vittu osaa. Anteeks kielen käyttö. Piti lähtee heti uudestaa viikon päästä edellisest kerrast, lupailla et ei käy ku parilla, sit lupailla et osaa kyl tulla hiljaa jne. Lopputulos siis se et se soittaa kolmelt yöllä et voinko tulla auttaa maksaa sitä taksin et hänen rahat ei ihan riitä. No mä puen päälle ja sit se tuleeki tänne ja sanoo et rahat riittiki, lässyttää kissoille kovaa äänee ja sit menee sänkyy nukkuu, totesin jo siin et en usko et siit tulee mitää ku se kuorsaa humalas niin kovaa ja mun pitäs itekki saada nukuttuu. No sehä alko heti kuorsaa ja sanoin et menee olkkarii, sain sanoo sitä vartin verran ennen ku se tajus, sit se pyörii ympäri asuntoo et "mihin mun piti mennä" sillee no vittu ihan sama vaikka lattialle et mitä urpo luulet, meil taitaa olla vaa yks sohva mihi mennä. Ja anteeks taas kielenkäyttö. Sit se huhuilee et missä sen tyyny on.. No missäköhän seki jos on just lähteny sängystä. HUOH. Edellisel ryyppyreissul se tuli 7 aamulla ja taas toi kissoille kovaa äänee lässytys, koputti silloin ovee ku luuli et sen avaimet on kadonnu, alaovesta oli päässy jotenki en tiiä miten.. Tosin hirvee melu sielt kuulu et varmaa joku naapuri käyny avaa ku se on melunnu siel. Nojoo silloinki oli tulos sänkyy ja sanoin suoraa ettei tuu. Haistatti vitut ja meni sohvalle, vähän ajan pääst ovikello soi, poliisit siellä kyselemässä et oonko päästäny isännän kotii. Se vitun vatipää oli soittanu hätäkeskuksee et hän ei pääse kotiisa sisää ni poliisit sit olis tullu avaa, mut tää vatipää oli myös jo päässy sisää. Oli poliisit vähän vihasia tollasest turhasta soitosta etenki ku oli se uuden vuoden yö et niil oli varmaa muutenki jo tarpeeks tehtävää. Kaiken lisäks sil oli ollu avaimet mukana, ei vaa sit ollu löytäny niitä taskuistaa.
Nyt oon sanonu tolle et ei herranjumala se voi haluta kaikkea ja olettaa et saa, ei voi saada vapaata alkoholin täytteist elämää, ryyppyreissuja ja koko päivän koneel istumista ja sen lisäks vauva-arkee ja naista joka vaan muka ymmärtää ja hyväksyy ja hoitaa kaiken. Et olis nyt ees sen verran mies ja ottais itteesä niskast kii et ku huomaa ettei osaa juoda maltillisesti vaik kuin lupailee ja yrittää ja selkeesti vaa vaikeuttaa mun ja vauvan elämää ni keräis ne tavaransa ja lähtis. Ei taas niin et mä joudun irtisanoo asunnon ja lähtee et seki lähtee (tän oon jo kerran siis joutunu tekee, silloin oli vaa kyse mun omasta asunnosta missä se ei ees ollu vuokralla) toi patalaiska jätkä ei vittu saa ikinä mitää aikaseks, ees asuntoa hankittua tai kerättyä itteesä sen verran et lähtis niiden elämästä pois ketä vaan satuttaa. Ku hänen on helpompi vaa maata perse homeessa ja säheltää ajattelematta muita.
Nyt kaduttaa et menin kuuntelee äitiini, olisin varmaa jo muuttamassa jos en sen mielipiteen takii ois viel taas alkanu yrittää jotai. Ei toi vaan opi eikä kasva. Vituttaa. Ja vielä kerran anteeks kielenkäyttö. Ja hirvee omanapa. Pakko vaan purkaa ku pää hajoo.

Roria, kuulostaa ikävältä ettei miehes ota vastuuta teidän yhteisestä arjesta :/ minkä ikäisiä olette? Auttaisko jos menisitte hetkeks johonkin muualle yöpymään? Sais miehes aikaa ajatella, jospa sit tajuais paremmin asioita?

Te kun ootte jo suurin osa synnyttänyt niin varmaan jollain kokemusta. Eli eilen siivosin kämpän lattiasta kattoon, kävin lenkillä (vähän hölkkäsin) ja sit pesin viä saunan. Illalla alko sit paperiin jäämään vaaleanpunaista limaa vessareissujen yhteydessä?! Ja tänään jää ph-suojaan sellaista menkkojen alkamis vuotoa. Eli ei kirkasta verta vaan ennemmin rusehtavaa/vaaleanpunaista! Ei kipeitä supistuksia! Onko se vaan kohdunalue joka avautuu vai sainko oikeesti jotain vahinkoo aikaseksi tolla riuhtomisella? Vai jyllääkö mussa taas joku emätintulehdus :/ Tänään jo rv 41+3, vauvan liikkeet tunnen :)

Reonla, varmasti on ihan vaan kypsymistä. Mulla ainakin alkoi tulemaan vähän veristä vuotoa kun synnytys alkoi käynnistymään :)

Onko vaippaihottumaa kellään? Meidän tytsyllä ollu alusta asti aika ärhäkän näkönen peppu, nyt alkaa onneks näyttään paremmalta, oon pitänyt öitä ilman vaippaa, vaan paljansuojus ja pyyhkeitä alle... Tyttö vaan kakkaa jatkuvasti, vaippoja kuluu ihan hirveesti... No ainakin merkki siitä, että ravinto riittää. Eilen kun tyttö söi aamupäivällä toisesta tissistä, oli pakko pumpata toinen tyhjäks, tuli 180ml pelkästään siitä toisesta... No tosin sitä oli varmaan yön aikana kertyny kun ei syönyt kuin kerran yöllä.

Hyvä Jemina jos kirjotuksestani oli hyötyä sulle! Ajan kanssa monet asiat näyttää valosammilta, meilläkin on vietetty aina juhlia kun meidän Suvi on oppinut uutta, esim. kun oppi kävelemään 3,5v. Ja tunne on ollut mahtava! Ite oon oppinut ottamaan rennosti Suvin suhteen, en stressaa mistään kunhan Suvi on iloinen ja tyytyväinen. Jotkut sukulaiset on aina kyselemässä, joko Suvi on oppinut sitä ja tätä, ja mua ärsyttää välillä tosissaan... Suvista kun ei koskaan tule "tavallista" lasta vaikka he kuinka sitä kyselisivät. Ei elämää kannata käyttää murehtimiseen vaan nauttia kaikista niistä lukemattomista ihanista hetkistä:)

Voimia kaikille itkuisten pienten äideille!

Roria, kuulostaa kyllä tosi rankalta. :/ minä kans suosittelisin, että jos teillä on vauvan kanssa joku paikka mihin mennä, niin menisitte jonnekin ja miehes sais miettiä ihan rauhassa mitä hittoo se oikein haluaa ja mitä on valmis tekemään/uhraamaan sen eteen. Tai sitten sano miehelles, että saa ettiä yöpymispaikan jostain ja menee sinne miettiin asioita.. Ei tuollanen vetele, hoidat kuitenkin jo teidän vauvan, ei sun enää tarvis hoitaa tollasta isoo pentua!!

Onko vaippaihottumaa kellään? Meidän tytsyllä ollu alusta asti aika ärhäkän näkönen peppu, nyt alkaa onneks näyttään paremmalta, oon pitänyt öitä ilman vaippaa, vaan paljansuojus ja pyyhkeitä alle... Tyttö vaan kakkaa jatkuvasti, vaippoja kuluu ihan hirveesti... No ainakin merkki siitä, että ravinto riittää. Eilen kun tyttö söi aamupäivällä toisesta tissistä, oli pakko pumpata toinen tyhjäks, tuli 180ml pelkästään siitä toisesta... No tosin sitä oli varmaan yön aikana kertyny kun ei syönyt kuin kerran yöllä.

Hyvä Jemina jos kirjotuksestani oli hyötyä sulle! Ajan kanssa monet asiat näyttää valosammilta, meilläkin on vietetty aina juhlia kun meidän Suvi on oppinut uutta, esim. kun oppi kävelemään 3,5v. Ja tunne on ollut mahtava! Ite oon oppinut ottamaan rennosti Suvin suhteen, en stressaa mistään kunhan Suvi on iloinen ja tyytyväinen. Jotkut sukulaiset on aina kyselemässä, joko Suvi on oppinut sitä ja tätä, ja mua ärsyttää välillä tosissaan... Suvista kun ei koskaan tule "tavallista" lasta vaikka he kuinka sitä kyselisivät. Ei elämää kannata käyttää murehtimiseen vaan nauttia kaikista niistä lukemattomista ihanista hetkistä:)

Voimia kaikille itkuisten pienten äideille!
Voin jo nyt samaistua tuohon ettei kyseleminen mitään muuta..esim kun kerroin työkaverille downista , vko sen jälkeen kyseli kuulumisia ja sitten 'niin eihän tytöllä oo sitä downia?' 'No kyllä on!' Ei tää oo mikää flunssa mikä menee ohi hitto soikoon... :/ ärsyttävää..

No jopas on erilaisia ohjeita Cuplatonin suhteen. Meillä sitä on annettu joka ruokailun yhteydessä se neljä tippaa. Neuvolassakin painotettiin, että sitä pitää antaa joka kerta, ettei vatsalaukkuun menis ruokaa ilman Cuplatonia. Tällöin vatsassa taas myllertäis kun siellä olisi ruoka-annos ilman sitä kaasuja hajottavaa ainetta. Cuplaton ei kuulemma mitenkään kerry elimistöön ja useampi päivä menee ennen kuin alkaa näkymään vaikutukset.... Aluksi ei tosiaan joka kerta annettu, nyt pari-kolme päivää menty "oikealla annostuksella", katsotaan alkaako vaikutuksia näkymään.

Itsekin sitä ihmettelin, että miksi aikuisille on merkattu maksimiannos (oliks se nyt viidesti päivässä?), mutta vauvoille lukee, että joka aterialla. Mutta ehkä siinä on sit se,että aikuiset periaatteessa syö viidestä päivässä eli tällöinkin on joka aterialla tipat.

Jos nyt on nälkä yllättänyt tyyliin tunnin kuluessa, niin silloin en ole antanut tippoja koska edellistä ruokasatsia nyt on varmasti vielä massussa. Mutta meillä pieni saa siis parin-kolmen tunnin välein sen neljä tippaa. Meillä ei ole puklailua ollut kuin ihan satunnaisesti.

Tänään pääsi miehen kanssa kaksistaan syömään sushia! IHANAA!! Monta kuukautta kiltisti odottanut ja välillä päivittäin himoinnut susheja. Nyt tuli kunnon lapsenvahtiporukka, kaks tätiä, mummi ja kolme-vee serkku tänne kattomaan pientä, että iskä ja äiskä pääs hetkeks kaksistaan ulos :grin Eihän sitä malttanut kuin reilun tunnin olla pois ja mulla hirvee vauvanhalipula kun pääsin takas kotiin :Heartred

Moikka mammat pitkästä aikaa!:) Päivittäin on tullut luettua juttujanne mutta ollu "liian vaivalloista" itte kirjoitella :D
Paaljjon onnitteluita vauvan saaneille ja tsempit niille kenellä vielä masussa;)
Aivan ihanaa vaan katsella ja tuijotella tuota omaa pikkuista, nukkuu niin suloisesti et tekis mieli vaan pusutella ja nuuskutella koko ajan :D
Täällä nyt pikkumies 1kk 6pv.
Täällä podetaan myös masuvaivoja, niin miten ootte alotellu ton cuplaton käytön? Lisääkö puklailua? Meillä kun tuntuu muutenkin olevan puklailua niin paljon:/ Pientä epäilystä olisi tuosta refluksista, mutta ärsyttää kun neuvolassa eivät ota tosissaan epäilyjä. Paino kun nousee ni ei ongelmaa, eikä puklit lennä kaaressa sano terkkari.. Tuntuu ettei niitä siellä kiinnosta. Sittenku itsellä huoli pikkuisesta, ettei vaan sitä satu tms.. Oliko jollain todettua refluksia tai epäilyjä? Millaisia oireita, miten todetaan ja hoidetaan? Kävittekö yksityisellä? Jos jollain kokemusta niin olisi kivakuulla :)

En oikein tiiä mihin sitä menis, olis ehk yks kaveri, äitille ei oikein mitenkä mahu.. Mut haluisin vaan olla kotona koska tääl on kaikki mitä tarvii, en jaksas roudaa kaikkea ja koti on mulle tosi tärkee paikka.. Miehelle oon jo sanonu et saa luvan lähtee ja pyytäny et voiko mennä ja rukoillu et herran tähden nyt lapsen takia lähtis ku täst ei tuu mitää et riidellää ja oon ite ihan paskana et en jaksa mut ei ku hän ei suostu lähtemään. Oon ite 22v ja hän 25v

Takaisin