Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa ärsyttää kun öisin on aina ihan perkeleellinen nälkä. Ei jaksais alkaa mitään leipiä vääntää. Syökö muut öisin ja jos niin mitä? Vinkkejä kehiin.

Sama juttu! Nälkä tulee yöllä. Mä ajattelin tehdä huomenna lämppäreitä, niin niissähän on leivänpäälliset valmiina ja kylmänä suoraan jääkaapista menee syödä. Myös vispipuuroa tein. Sen voi laittaa valmiiksi pakasterasioihin kerta-annoksina. Toki kaikki banaanit, jogurtit, viilit toimii.

Meninki sanomaan että saa öisin nukuttua... vauva ollut levoton jo pari tuntia ja nyt sit heräs.. tais olla omat yöunet siinä sit... ku ois edes hetken saanu nukuttua..

Muumeista oli ainaki cittarissa jokin tarjous meneillään.

Mä oon testannut Muumeja ja Liberoja ja molempiin oon ollut tyytyväinen. (Näistä molemmista oli Cittarissa tarjous viimeksi kun kävin.)

Täällä menty liberoilla, kun sairaalassa oliniitä niin totuin niihin. Nyt pampersseja käytetty myösja ok nekin. Tänä yönä poika on nukkunu levollisemmin eikä oo vikissy. Itekin oon saanu pari tuntia väleissä nukkua. Toivottavasti saan vielä lisää unta. Edellisyö jäi omat unet ihan häneksi. Poika ääntelehti koko ajan ja syöttöjen jlkn ei meinannu jatkaa unia.

Voiskohan lämppäreitä pakasta...? Jotenki tuntuu et suolainen eväs kiinnostaa öisin enemmän. Raskausajalta jo tuttua evästä tosin on suklaavanukas. Sillon kun meinasi valvottaa niin söin lohduksi vanukkaatn :) nopsia hiilareita jos alkas nukuttaa sit jossain vaiheessa. Tosin et ton jälkeen on seuraavalla syötöllä kahta kauheempi nälkä.

Hei taas marraskuisista... :) anteeksi ku hihhuloin teidän palstalla, mut tost ylensyönnistä.

Meillä esikko, ja on tää tytsykin kyllä, oli suursyömäri. Kattelin nla-korttia niin 1kk kohalla painoi 5,8kg (syntyi vajaa 3,8kg). Muistan ku olin tosi huolissaan, syökö tyyppi liikaa ja neuvola sitä mieltä, ettei voi. Tosin meil tuli pituuttakin. Vatsavaivoja ei ollu, mut kai se vaan on niin yksilöllistä... Aloitettiin kiinteiden maistelut heti ku 3 kk tuli täyteen, sillä korviketta meni jo lähemmäs 1,5l. Velliä kokeiltiin, mut on kyllä täys turhake.

Täytyy kyllä sanoa, et meil on jotenki tosi "kehittyneit" nää bebet. Tyttö nyt ja esikko vuos takaperin. Siis esim just tää kiinteiden aloitus. Jäbä tajus heti mikä juttu tää on... Lol. Kehittyneit syömisen suhteen :D

Niin käyristä... Paino-pituussuhde ollu vaihtelevasti +5-20. Missään vaihees ei oo kuiteskaan ylipainon puolelle menty :) eli jotkut vauvat vaan syö. Mut tosiaan kannattaa kuulostella, ettei just syö mahakipuun tms.

Muoks. Meillä ei myöskään pulauteltu, vaik suuria määriä maitoa menikin.

Blaah, täällä ollu vähäuninen yö. Tyttö ei onneks itke, mut ähki pieruja koko yön. Selvästi rauhottu nyt kun muut alkoi nousta. :D

Meillä käytössä Liberot ja Lidlin vaipat. Muita en tykkää oikein käyttää.

Meillä on huomenna neuvola, jänskättää nähdä miten on tyttö kasvanu. :)

Täällä oli tullut 10 päivän ikäiselle vähän yli 400g lisää painoa täysimetyksellä, hyvin näköjään maito maistuu. Olen kyllä huomannut että aluksi on syönyt ihan vaan mahakätinään eikä niin nälkäänsä, nyt vähän paremmin tunnistaa mikä on nälkäitkua ja mikä muuta. Turussa 22 astetta pakkasta, kylmä!

Meillä nyt käytössä liberot, ihan pikku vauvana paremmin sopi pampersit:)
Isommilla on liberon ja Lidlin housuvaipat:)

Voih tänään sit joulu aika loppuu:( ja vasta lumetkin tuli maahan ja kunnon pakkaset! Voisipa aina olla joulu:)

Catherine täällä kans oli viime yönä pieru yö, raukka ei saanut kakkaa eilen tehtyä ja nyt sit kiertää :( ei onneksi huutanut mut ähki ja puhki niin ei siinä itse osannut rauhoittua...

Me jatkettiin vielä unia. Nyt herätt ja syöty. Tai minä vaan kahvitellut... No joo..

Eiköhän marraskuun mammatkin saa täällä halutessaan aivan vapaasti kommenteerata - onhan joulumammoistakin osa saanut nyytin marraskuun puolella plus sitten meikä, jonka vauva kiirehti maailmaan lokakuun tokavika päivä. :) Mulla vähän aiheuttaakin harmajia hiuksia kun en tiiä missä asioissa kattoo pojan kalenteri ikää ja missä ns korjattua ikää. Painon kehitys nyt esim taitaa olla viisain seurata LA:n mukaan koska muuten nyt yli 2kk vauva menis aika alakäyrillä 3,5-4kg painollaan...

Mites tuleeko teillä kakkaa miten usein? Meillä tuli ennen monta kertaa päivässä, nyt ei edes joka päivä :O Ruokavalio muutos, että viikko sitte vähensin keskosvahvikkeet 5pussista kolmeen. Mutta ennemminki mahan pitäs toimia nyt paremmin..? Viikon takasten korvikekokeilujen ja kovin mahakipujrn jlkn kaveri ei oo nyt kipristelly silti mahaansakaan eikä oo ollut itkunen ja kärttysä. Onko tää kakan panttaus siis normaalia. Vai onko kaveri nälissään? Ei se kyllä enempää ruokaakaan halua.

Meillö on 1v7kk tytöllö käytössö muumi housuvaipat pottailun lisäks. 1kk iköisellä vauvalla pampers tai muumi. Libero en oo kokeillu vielä.

Esikoiselle ei käyny muu kuin pampers, muuuut aiheittu pepun punoitusta, näppylöitä ja kutinaa.

Tytöllä köyny pampers, muumi, xtra, lidl. Mut käytetään muumeja.. on suht halpoja ja neiti saa otetua ite pois kun potalle menee..

Takaisin