Meilläkin on ollut heti alkuun kyllä vähän viitteitä liikasyönnistä.
Oli nimittäin ekan viikon aikana tullut peräti 500 g (!!) pojalle painoa lisää (kun "normaali" painonnousuhan on siinä parin sadan gramman paikkeilla). Terkan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen

Vauva söi silloin siis sekä pumpattua maitoa, että korviketta. Noh, pistetään se huima painonnousu ensikertalaisuuden piikkiin. Me kun itkuihin reagoitiin tarjoamalla aina ruokaa (jotenkin sitä on jäänyt päähän, että kun vauva itkee, sillä on nälkä

) ja poikahan ei siitä kieltäytynyt (äitiinsä tullut, kun ei herkuista kieltäydy

) ja söi ja söi vaan... Ja varmasti itki sitten välillä sitäkin kun oli liian täynnä plus että tuli parit kaaripuklut ylensyönnin merkkinä. Nyt sitten ollaan tarkemmin seurattu syömisaikoja ja tosiaan alettu tunnistamaan itkuja (itkee paljon masukipuja) ja nyt sitten kaksviikkos-neuvolassa oli painoa viikossa tullut vaan 200g lisää. Tarjotun ruuan määräkin putosi parilla sadalla millillä kun ei heti ekana tarjottukaan ruokaa. Nyt kun imettää enempi niin määriä on vaikea arvioida.
Joten kyllä sitä voi tosiaan syödä liikaa. Mutta ehkä se ei rinnalla imiessä tapahdu niin helposti kuin pullolla ruokkiessa, kun rinnalla ollessa lapsi itse paremmin kontrolloi ruuan määrää.
Meillä on tosiaan pikkuhiljaa alkanut imetys onnistumaan, niin että pari viime päivää oon päivät imettänyt onnistuneesti rintakumin kanssa, jee! :) Tosin, ainut asento mikä onnistuu, on kylkimakuulla imettäminen. Öisin vielä saa pullolla, jotta äippä saa nukkua välillä. Ja nännit levättyä. Mulla nimittäin tekee tosi kipeää ja nännit nyt ihan arkoina kun yht. äkkiä joutunut niin kovaan imuun

Toivottavasti helpottaisi pian!
Mitä kertisvaippoja muuten käytätte? Me ollaan testattu nyt Libero touchia, jotka oli hyviä ja Muumeja, joiden malli ei ehkä ihan meijän pojalle sovi: Tuntuu olevan jotenkin lyhyt malli selästä ja siksi pariin otteeseen falskannut. Eilen sitten testaukseen meni pampers - tai no, en sitä kyllä sitten halunnutkaan testata. Avasin paketin ja voi jestas mikä kemikaalin tuoksu!! Ne vaipat haisi niin voimakkaasti jollekin teolliselle aineelle etten kyllä tahtonut vauvan herkälle pepulle semmosta laittaa!

Ekalla viikolla testasin anopin ostamia pampersin peppupyyhkeitä, ja nekin haisi kyllä kaiken maailman hajusteille ja sai hetkessä aikaan punotuksen peffaan. Mitä ihme myrkkyä pampers noihin vauvantarvikkeisiin oikein laittaa? Muut kiinnittänyt huomiota samaan? Ja mitäs vaippoja itse tykkäätte käyttää? :)
Täällä on ollut koko päivän ihan kuin uudesti syntynyt poika - ei ole itkenyt juuri ollenkaan! Ja sitten kun sen menin tässä iltasella sanomaan ääneen, että olipas mukavan helppo päivä... Niin alkoi se tuttu kirkuminen ja itku

Mutta parempaan päin selkeesti! Nyt makaa reporankana maha iskän olkapäällä niin mä saan hetken olla koneella... Kyllä sitä forumia ehtii aina vähän väliä vilkaista, mutta että kirjoittaisi tänne jotain kuulumisia? Siihen sopiva hetki on näköjään tosi tiukassa

Mut ihanaa kun toiset ehtii kirjoitella, kiva kun täällä on aina luettavaa! :)