Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olisko mitään inspistä tehdä oma kuva lokerikko näistä meidän kuoriutuneista joulutontuista, niin pääsis ihastelee vauvojen kuvia?

En usko, et voi ruokaa liikas antaa. Ihan vastasyntynyt, ei ehkä syömistä pysty oikeen hallitsemaan, mut noin niinku muuten...

Täällä nti 4 vrk. Syö hyvin ja maitojen noustua ja masun täytyttyä myös nukkuu rauhassa, yöt ja päivät. Esikko pitää hirveetä mekkalaa, mut ei haittaa unia. Valvoo jo jopa 2 tuntia kerrallaan. Ihmettelee vaan. Itkua tosta ei ulos saa. Vähän känisee, jos nälkää pukkaa. En usko, että vaiva voi helpompi olla. Oon ehtiny tenttiinkin lukea päivittäin :happy: En ois uskonu, et noin lunkeja tyyppejä on olemassa. Kertakaikkisen valloittava tapaus. Pakahdun!!!

En usko, et voi ruokaa liikas antaa. Ihan vastasyntynyt, ei ehkä syömistä pysty oikeen hallitsemaan, mut noin niinku muuten...

Täällä nti 4 vrk. Syö hyvin ja maitojen noustua ja masun täytyttyä myös nukkuu rauhassa, yöt ja päivät. Esikko pitää hirveetä mekkalaa, mut ei haittaa unia. Valvoo jo jopa 2 tuntia kerrallaan. Ihmettelee vaan. Itkua tosta ei ulos saa. Vähän känisee, jos nälkää pukkaa. En usko, että vaiva voi helpompi olla. Oon ehtiny tenttiinkin lukea päivittäin :happy: En ois uskonu, et noin lunkeja tyyppejä on olemassa. Kertakaikkisen valloittava tapaus. Pakahdun!!!

Äippä x 4 pumppaatko sil aventin sähköpumpulla? Jos pumppaat niin millä tehoilla vedät?kun on noi kolme tähteä pienestä isoon.. ja jos muilla on sitä pumppua niin miten pumppaatte

Jemina pumppaan aluks sillä pisaralla kunnes alkaa herumaan ja sit isolla tähdellä:) päivässä tulee 40-60 ml, hurjat on määrät:(

Mä oon pumpannu eka isolla tähdellä ja sit pienelllä tähdellä. Oon kokonaa sivuuttanu ton pisaran :D ja sit pelkäl pienellä kun imu tuntuu jotenki sil voimakkaammalta.

Täällä vaan pikkuinen pysyy sinnikkäästi yksiössään.. 41+1. Perjantaina vasta aika yliaikaistarkistukseen, eivätkä sitten edes vielä käynnistä jos kaikki ok. Saapa nähdä kuinka iso tyyppi on sitten syntyessään.

Mun esikoinen söi liikaa. Että on se mahdollista... Korvikevauva hän siis... Söi mahakipuihin ja ekat viikot häntä hoiti isä joka ei tietenkään tiennyt mitään vauvojen hoidosta. Kukaan ei osannut ohjeistaa mitä pitää tehdä eikä silloinkin ollut niin nettiä käytössä mistä olisi voinut etsiä vertaistukea. Minä makasin siis korkeassa kuumeessa haavatulehduksen kanssa yli viikon ja seuraavat viikot kykenin juuri ja juuri nousemaan... Alle puolivuotiaana tyttö painoi enemmän kuin reilu yksivuotiaat... Oli niin lihava etteivät pystynyt kuin istumaan. Silloin kiinteät sai aloittaa 4kk iässä eikä siitä ollut poikkeuksia. Minä olin niin tyhmä etten tajunnut...yksivuotiaana sain tytön vihdoinkin konttaamaan ja liikkumaan ja tein vastoin kaikkia ohjeita ja vähensin ruokaa... Laihtui se sitten vihdoin, tai siis ei laihtunut vaan kasvoi pituutta...

Muokattu viimeksi:
Täällä vaan pikkuinen pysyy sinnikkäästi yksiössään.. 41+1. Perjantaina vasta aika yliaikaistarkistukseen, eivätkä sitten edes vielä käynnistä jos kaikki ok. Saapa nähdä kuinka iso tyyppi on sitten syntyessään.

Samassa veneessä ollaan. Mulla to kontrolli ja oon varma, että passittavat kotiin oottelemaan

Jemina 3 h välein pumppaan, paitsi öisin:/ ajattelin lopettaa kunhan kaikki tervehtyy... Toivon että pikkunen siis sais vasta-aineita sen verta että ei sairastus... Kyl vaan tuntuu NIIN turhalle:(

Jemina 3 h välein pumppaan, paitsi öisin:/ ajattelin lopettaa kunhan kaikki tervehtyy... Toivon että pikkunen siis sais vasta-aineita sen verta että ei sairastus... Kyl vaan tuntuu NIIN turhalle:(
Ai 3h välein ja KOKO pvän saalis on 40-60ml??

Mullaki hirvee hommaa koittaa saada pumpattuu tytölle sen 90ml kun on pakkosyötössä.. niin paljon helpompaa antaa korviketta..

Pitkittynyt latenssivaihe kiduttaa meikäläistä. Taitaa tämä tyttö mennä huomisen torstain käynnistykseen asti. Kumpa vaan nää latenssivaiheen supistukset tekis edes jotain ja käynnistys etenis sit reippaasti. Kettumaista ku supistukset kovenee aina ku yrittää nukkua. Ei oo paljoo tarvinnu levätä viimisen neljän vuorokauden aikana...

Meilläkin on ollut heti alkuun kyllä vähän viitteitä liikasyönnistä.

Oli nimittäin ekan viikon aikana tullut peräti 500 g (!!) pojalle painoa lisää (kun "normaali" painonnousuhan on siinä parin sadan gramman paikkeilla). Terkan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :joyful: Vauva söi silloin siis sekä pumpattua maitoa, että korviketta. Noh, pistetään se huima painonnousu ensikertalaisuuden piikkiin. Me kun itkuihin reagoitiin tarjoamalla aina ruokaa (jotenkin sitä on jäänyt päähän, että kun vauva itkee, sillä on nälkä:shy:) ja poikahan ei siitä kieltäytynyt (äitiinsä tullut, kun ei herkuista kieltäydy :wink) ja söi ja söi vaan... Ja varmasti itki sitten välillä sitäkin kun oli liian täynnä plus että tuli parit kaaripuklut ylensyönnin merkkinä. Nyt sitten ollaan tarkemmin seurattu syömisaikoja ja tosiaan alettu tunnistamaan itkuja (itkee paljon masukipuja) ja nyt sitten kaksviikkos-neuvolassa oli painoa viikossa tullut vaan 200g lisää. Tarjotun ruuan määräkin putosi parilla sadalla millillä kun ei heti ekana tarjottukaan ruokaa. Nyt kun imettää enempi niin määriä on vaikea arvioida.

Joten kyllä sitä voi tosiaan syödä liikaa. Mutta ehkä se ei rinnalla imiessä tapahdu niin helposti kuin pullolla ruokkiessa, kun rinnalla ollessa lapsi itse paremmin kontrolloi ruuan määrää.

Meillä on tosiaan pikkuhiljaa alkanut imetys onnistumaan, niin että pari viime päivää oon päivät imettänyt onnistuneesti rintakumin kanssa, jee! :) Tosin, ainut asento mikä onnistuu, on kylkimakuulla imettäminen. Öisin vielä saa pullolla, jotta äippä saa nukkua välillä. Ja nännit levättyä. Mulla nimittäin tekee tosi kipeää ja nännit nyt ihan arkoina kun yht. äkkiä joutunut niin kovaan imuun :hilarious: Toivottavasti helpottaisi pian!

Mitä kertisvaippoja muuten käytätte? Me ollaan testattu nyt Libero touchia, jotka oli hyviä ja Muumeja, joiden malli ei ehkä ihan meijän pojalle sovi: Tuntuu olevan jotenkin lyhyt malli selästä ja siksi pariin otteeseen falskannut. Eilen sitten testaukseen meni pampers - tai no, en sitä kyllä sitten halunnutkaan testata. Avasin paketin ja voi jestas mikä kemikaalin tuoksu!! Ne vaipat haisi niin voimakkaasti jollekin teolliselle aineelle etten kyllä tahtonut vauvan herkälle pepulle semmosta laittaa! :eek: Ekalla viikolla testasin anopin ostamia pampersin peppupyyhkeitä, ja nekin haisi kyllä kaiken maailman hajusteille ja sai hetkessä aikaan punotuksen peffaan. Mitä ihme myrkkyä pampers noihin vauvantarvikkeisiin oikein laittaa? Muut kiinnittänyt huomiota samaan? Ja mitäs vaippoja itse tykkäätte käyttää? :)

Täällä on ollut koko päivän ihan kuin uudesti syntynyt poika - ei ole itkenyt juuri ollenkaan! Ja sitten kun sen menin tässä iltasella sanomaan ääneen, että olipas mukavan helppo päivä... Niin alkoi se tuttu kirkuminen ja itku :grin Mutta parempaan päin selkeesti! Nyt makaa reporankana maha iskän olkapäällä niin mä saan hetken olla koneella... Kyllä sitä forumia ehtii aina vähän väliä vilkaista, mutta että kirjoittaisi tänne jotain kuulumisia? Siihen sopiva hetki on näköjään tosi tiukassa :p Mut ihanaa kun toiset ehtii kirjoitella, kiva kun täällä on aina luettavaa! :)

Meillä käytössä noi Liberon touchit ja seuraavaksi ois Muumeja menossa testiin. Haluaisin kyll noita Liberoja käyttää mutta ovat kalliimpia nii jos Muumit sopii vauvalle nii sit vaihdan niihin. Esikoinenki käyttää Muumeja. Pampersin newbornit tarttui esikoisen persuksiin kii nii nyt en meinannu niitä edes kokeilla. Esikoinen kyll sit käytti pampersin active fittejä pidemmän aikaa kunnes ne alkoi falskaamaan eikä mikään koko oikein pitäny nii vaihdettiin Muumeihin.

Tääll tulee joka päivä luettua foorumia mutta vastailu hiukan jähmeää ollut. Yrittänyt löytää tätä uutta arkirytmiä. Esikoinen ollut hankalana ku itte oon ollu vauvassa kii. Sit ku oon vauvan saanu sänkyyn nukkuu nii sit esikoinen ottaa kyll siitäki ilon irti. No sopeutumista. Nukkumaanmenot yhtä sirkusta. Yks ilta nukutin esikoista kaks tuntia itkupotkuraivareilla ja vieteri-ilmiöllä höystettynä. Tänään meni 1,5tuntia. Vauva näyttää nukkuvan yönsä 2-3tissuttelulla kunhan nukkuu minun kainalossa. Omassa sängyssä ehtii herätä siten että meinaa olla tunnin pari hereillä sit. Kai sen saa opetettua sit omaan sänkyyn kun saa tuon arjen rullaamaan nii saa itteki tässä hulabaloo-vaiheessa nukuttua. Ainiin.. ettei esikoinen liian helpolta kuulosta nii hän on myös keksiny että puuro ei enää maistu ja syömiset on vähän hataralla tasolla. Mutta sekin tässä pikku hiljaa alkaa tasoittua ku äiti saanu nukuttua ja jaksaa väsätä ruuat itse alusta asti :)

Lidlin vaipoissa ihan karmee kemikaalien tms haju. Libero newbornit muuten ok mut mun nenään tuntuu et vauva haisee kakalle ihan koko ajan niissä. Että niissäkin on mun nenään ihme hajuhaitta. Muumit on tähänastisia suosikkeja, mutta ovat vaan kalliita. Onkohan niitä joskus tarjouksessa... Onkos pirkalla pikkuvaippoja?

Takaisin